Budowa pojazdów samochodowych

Układ i szczegóły konstrukcji podzespołów, mechanizmów oraz instalacji i osprzętu pojazdu samochodowego zależą od wielu czynników, spośród których na plan pierwszy wysuwają się przeznaczenie pojazdu i przewidywane warunki jego pracy. Czynniki te wpływają bezpośrednio na dobór głównych parametrów pojazdu, narzucają typ i rodzaj nadwozia, określają wymagania odnośnie mechanizmów nadwozia oraz wyznaczają założenia charakterystyki ruchowej pojazdów.
Wielka różnorodność oraz zwiększający się stale zakres stawianych wymagań spowodowaly powstanie wielkiej liczby odmian pojazdów różniących się miedzy sobą w sposób zasadniczy. Rozbieżności co do wymagań stawianych pojazdom osobowym doprowadziły do opracowania wielkiej liczby różnych modeli nowoczesnych samochodów osobowych. Natomiast wymagania dyktowane potrzebami transportu towarowego wykształcily pewne klasyczne już dziś wykonania samochodów cieżarowych, [przypisy: serwis fiat warszawa, serwis Fiat, serwis volkswagen warszawa ]
Gdy chodzi o samochody osobowe, przede wszystkim dąży się do zapewnienia podrożującym maksimum wygody, skrócenia czasu jazdy oraz do uzyskania możliwie okazałego i estetycznego wyglądu zewnętrznego nadwozia. Natomiast od pojazdów ciężarowych wymaga się głównie dużej zdolności przewozowej i ekonomicznej eksploatacji.
Szczegóły konstrukcji samochodów przechodzą nieustanną ewolucje, która obejmuje wszystkie prawie zasadnicze elementy. We wszystkich kategoriach pojazdów wciąż wprowadza sie nowe modyfikacje udoskonalenia, przy czym pozornie najszybciej rozwijają się samochody osobowe, ponieważ w walce konkurencyjnej wytwórnie reklamują wszelkie, nawet mało istotne ulepszenia.
Współczesny samochód osobowy odznacza się lekkością konstrukcji oraz wyposażeniem w urządzenia, gwarantujące maksimum bezpieczeństwa i komfort jazdy (jak np. zawieszenie pneumatyczne, automatyczne zespoły napędowe i pomocnicze urządzenia wspomagające, klimatyzacja itp.).
Nadwozia samochodów ciężarowych. Ze względu na przeznaczenie, w nadwoziu ciężarowego wyróżnia się zwykle następujące części:
- kabina kierowcy wykonana podobnie jak przednia część autobusu ; kabina kierowcy znajduje za silnikiem wysuniętym do przodu i osłoniętym specjalnym obudowaniem albo obejmuje silnik oraz miejsce kierowcy umieszczone obok silnika (tzw. kabina typu wagonowego); niekiedy silnik jest wbudowany poza kabiną wagonową (pod podłogą skrzyni), — skrzynia ładunkowa, zależnie od przeznaczenia samochodu wykonana jest jako platforma bez ścian bocznych. Skrzynia z opuszczanymi ścianami bocznymi oraz ścianą tylną, często zaopatrzona w brezentowa opończe rozpięta na pałakach, drzwi umieszczone przeważnie w ścianie tylnej.
Nadwozia samochodów specjalnych budowane są do zadań specjalnych i mogą mieć rozmaite konstrukcje.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)