Zespoły podbijające

Zespoły podbijające są podstawowymi elementami roboczymi podbijarki, przeznaczonymi do zagęszczania podsypki pod podkładami. Konstrukcja układu napędowego zespołów podbijających umożliwia niezależną pracę poszczególnych zespołów. Każdy zespół podbijający jest podwieszony w położeniu transportowym na haku, osadzonym na sworzniu górnej części ramy głównej. Opuszczając zespoły w położenie robocze należy najpierw nieznacznie je unieść w celu odblokowania haków, a następnie siłownikami pneumatycznymi opuszczać do zetknięcia się z ogranicznikami. Napęd zespołów podbijających odbywa się za pośrednictwem poziomego wału napędowego i mechanizmu łańcuchowego. Poziomy wał napędowy jest usytuowany w łożyskach baryłkowych, wmontowanych w obudowy przytwierdzone do ram głównych wraz z podstawami mechanizmów łańcuchowych. Położenie poziomego wału napędowego i mechanizmów łańcuchowych może być regulowane śrubami. Na wale są wpustowo osadzone trzy koła łańcuchowe i dwa koła zamachowe, gromadzące energię mechaniczną W celu uzyskania bardziej płynnego rozruchu i hamowania zespołów. Mechanizm łańcuchowy składa się z dwóch członów połączonych wałkiem, na którym są osadzone koła mimośrodowe do naciągania łańcuchów i koła łańcuchowe. Dolny człon jest połączony opaską, ślizgowo osadzoną
W skład każdego zespołu podbijającego wchodzą: — ruchomy kadłub; — mechanizm mimośrodowy; — mechanizm zwierania i rozwierania łap; – mechanizm sterowania zespołem podbijającym. Na ruchomym kadłubie jest osadzony zespół podbijający. Wewnątrz skrzyni kadłuba znajdują się wały: przekładni pierwszej, mimośrodowy, sprzęgłowy, ślimakowy i koła pośredniego. Z zewnątrz kadłuba są zmontowane elementy mechanizmu mimośrodowego, zwierania i rozwierania łap oraz dźwignia mechanizmu sterowania. Na wale przekładni pierwszej jest ślizgowo osadzony zaczep połączony sworzniem z wahaczem dźwigni podnoszenia lub opuszczania zespołu oraz elementy układu napędowego zespołu podbijającego: napędzające koło łańcuchowe i koło zębate, przekazujące napęd na koło zębate mechanizmu mimośrodowego i koła zębate wału sprzęgłowego. [przypisy: Salon Skoda Wrocław, skoda warszawa serwis, Skoda Wrocław ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)