Filtry DPF/FAP

Filtry te mają na celu chronić nasze środowisko i płuca przed szkodliwymi substancjami jakie są emitowane przez silniki wysokoprężne. Cząstki sadzy z układu wydechowego są przez nie łapane i wypalane. Ale to tylko teoria. Jest przynajmniej kilka patentów które mają za zadanie dopalić te cząstki. Ale filtry te to też k kłopot, szczególnie te z suchym dopalaniem źle znoszą eksploatację w warunkach miejskich. Cząstki wcale nie są dopalane a filtr trzeba często regenerować a nie jest to tanie. Jeśli zacznie się proces dopalania sadzy i zostanie on przerwany np. poprzez skończenie jazdy i zgaszenie silnika, to nie spalone dawki paliwa mogą doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Tylko niektóre auta mają lampkę informującą że rozpoczął się proces dopalania. Wszystko to powoduje że wielu kierowców pozbywa się tego filtra. Jest to szeroko oferowana usługa przez wiele zakładów mechanicznych. W świetle naszych przepisów jest to nielegalne, ale dzięki temu zostaje wyeliminowany problem zatykania się tych filtrów. Ale to kolejny koszt od kilkuset do nawet kilku tysięcy kosztów. Na większości stacji kontroli pojazdów nie zwracają uwagi na ten fakt, ale wydaje się że egzekwowanie obecności tego filtra to tylko kwestia czasu.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Lipiec 2nd 2019

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: