Kolejki dwulinowe

Kolejki dwulinowe. W kolejkach dwulinowych jedna lina jest nośną, czyli pełni zadanie toru dla wózków kolejki, druga lina jest napędową, czyli pociągową, powodującą ruch wagoników. Podstawowymi częściami i składowymi kolejek dwulinowych są stacja napędowa, ładunkowa, wyładunkowa i stacja napinająca, wieże podporowe, wagoniki, lina nośna i lina napędowa oraz ewentualne stacje załomowe na zmianie kierunku linii kolejki. Stacja napędowa ma za zadanie wprowadzenie w ruch liny napędowej. Lina napędowa uruchamiana jest przez zespół maszyn, których zasadniczym elementem są dwie tarcze: napędowa i wyrównawcza. Tarcza napędowa obracając się z szybkością 15 -30 obrotów na minutę otrzymuje napęd od silnika (zwykle elektrycznego) za pośrednictwem wielostopniowych przekładna. Stacje ładunkowa i wyładunkowa są wyposażone w urządzenia do ładowania i wyładowania materiałów. Są to silosy z odpowiednimi zsypami, rynny zsypowe itp. Na stacjach tych l ina nośna przedłużona jest przez podwieszone stalowe szyny różnej wysokości VV zależności od odstępów wieszaków i ciężaru wagoników wraz z ładunkiem. Szyny te są torem dla wagoników. [podobne: salon skody wrocław, audi select plus, krotoski cichy audi ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 2nd 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: audi select plus krotoski cichy audi salon skody wrocław