Kolory wyróżniające i sposób oznaczania samochodów wyścigowych niektórych krajów

Jak dla samochodów turystycznych wyjeżdżających za granicę przyjęto znaki wyróżniające w postaci grupy liter stwierdzającej przynależność państwową oznaczonego samochodu, tak w samochodach wyścigowych przyjęło się od wielu lat stosowanie odpowiednich kolorów wyróżniających uczestnika zawodów (na ogół są to k010ry narodowe w jakimś układzie). Kolory te, uznane przez międzynarodowe władze sportu samochodowego FIA, sa następujące (dla niektórych krajów): [hasła pokrewne: wynajem samochodów warszawa, brama garażowa, przewozy autokarowe warszawa ]

Argentyna: podwozie i koła niebieski i czarny, osłona silnika — żółty, numery startowe — czerwone na białym tle,

Austria: podwozie i koła — niebieski i biały, numery startowe — białe.

Belgia: podwozie, koła i osłona silnika         biały, numery startowe — białe.

Bułgaria: podwozie i kola — zielony, osłona silnika — biały, numery startowe — czerwone.

Brazylia: podwozie, koła i osłona silnika — żółty i zielony, numery startowe — białe.

Chile: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i biały, numery startowe — czerwone na białym tle.

Czechosłowacja: podwozie i koła — czerwony, osłona silnika — biały i niebieski, numery startowe — niebieskie na białym tle.

Egipt: podwozie, kola i osłona silnika — fioletowy (kolor bzu), numery startowe — czerwone na białym tle.

Finlandia: podwozie, koła i osłona silnika — czarny, numery startowe — niebieskie na białym tle.

Francja: podwozie, koła i osłona silnika — niebieski, numery startowe — białe.

Hiszpania: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i żółty, numery startowe — białe.

Holandia: podwozie. kola i osłona silnika — pomarańczowy, numery startowe — białe.

Irlandia: podwozie, koła i osłona silnika — zielony z żółtym pasem podłużnym na boku, numery startowe — białe. Italia: podwozie, kola i osłona silnika — czerwony, numery startowe — białe.

Luksemburg: podwozie i koła — szary, osłona silnika czerwony, numery startowe — białe.

Monako: podwozie, kola i osłona silnika — biały z czerwonym pasem podłużnym na boku, numery startowe — czarne.

Niemcy (NRD i NRF): podwozie, koła i osłona silnika — biały, numery startowe — czerwone.

Polska: podwozie, koła i osłona silnika — biały i czerwony, numery startowe czerwone.

Portugalia: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i biały, numery startowe — białe.

Rumunia: podwozie, koła i osłona silnika niebieski i czerwony, numery startowe — białe.

Syjam: podwozie, kola i osłona silnika — niebieski z żółtym pasem podłużnym na boku, numery startowe — białe.

Stany Zjednoczone A. P.: podwozie, koła i osłona silnika biały i niebieski, numery startowe niebieskie. Szwajcaria: podwozie, koła i osłona silnika czerwo ny i biały, numery startowe — czarne.

Szwecja: górna część — żółty, dolna cześć — niebieski, osłona silnika poprzeczne pasy niebieskie, numery startowe — białe.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)