Łatwość prowadzenia pojazdu

Bardzo różnią się przy tym sposoby określania mocy podatkowe j. Przykładowo — silnik o pojemności skokowej 760 cm3 ma moc podatkową we Francji i w Belgii 4 KM, w Wielkiej Brytanii 7,3 KM, w USA 7 KM, a w Italii 10 KM. Jak długo wysiłki unifikacyjne I. S. O. nie zostaną uwieńczone powodzeniem, tak długo konstruktorzy muszą godzić się z istniejącym stanem rzeczy i projektować pojazdy nie kolidujące z postanowieniami przepisów obowiązujących w różnych krajach.
Znajomość konstrukcji obcych polega nie tylko na szczegółowym poznaniu różnych rozwiązań konstrukcyjnych opisanych w literaturze fachowej, lecz przede wszystkim na zakupieniu możliwie dużej liczby pojazdów obcych marek i poddaniu ich najrozmaitszym badaniom. Dane uzyskane z tych badań zestawia się w postaci prostych i łatwych do wykorzystania protokołów, sprawozdań i wykresów które umożliwiają konstruktorowi porównywanie różnych samochodów. [więcej w: wagi magazynowe, panele fotowoltaiczne, serwis mitsubishi warszawa ]
Znajomo” wymagań klienteli. Zebranie danych w tym zakresie jest najtrudniejsze. Przede wszystkim, życzenia klienteli rzadko dają sie uchwycić w sposób jasny i niedwuznaczny, a nawet najbardziej szczegółowe ankiety, w których wypełnienie zostało włożone maksimum dobrej woli, nie zawsze pozwolą odgadnąć kierunek przyszłej ewolucji gustów publiczności. Wiadomo, że powodzenie jakiegoś modelu samochodu często nie wynika z jego zalet technicznych, lecz jest następstwem umiejętnej reklamy lub zostaje osiągnięte dzięki sprężystości aparatu sprzedaży i energii jego kierownictwa. Nabywcy na ogół przywiązują się do „swych” modeli lub marek. Ktoś, kto od początku jeździ samochodami DKW, [FA lub WARTBURG będzie przysięgłym zwolennikiem napędu przedniego, właściciele samochodów SKODA uznają oczywiście tylko napęd na koła tylne.
Przeciętny polski kierowca zapytany czy woli mechaniczna skrzynkę biegów, czy automatyczną — najprawdopodobniej nie będzie wiedział co odpowiedzieć, ponieważ nigdy nie prowadził samochodu z automatyczną skrzynką biegów. Natomiast znaczna większość Amerykanów zapewne już nie pamięta jak w ogóle wygląda zwykła mechaniczna Skrzynka biegów. Konstruktor musi sie jednak orientować, jaki jest aktualny stosunek użytkownika do podstawowych aspektów użytkowania pojazdu mechanicznego. Są to: łatwość prowadzenia pojazdu, wygoda jazdy, ekonomia użytkowania, estetyka wyglądu oraz bezpieczeństwo jazdy. Konstruktor musi też rozważyć, w jakim kierunku będą w przyszłości rozwijać się wymagania nabywców.
Łatwość prowadzenia pojazdu. Ocenia ja przede wszystkim kierowca, biorąc głównie pod uwagę szybkość maksymalną i zrywność (zdolność przyspieszania). Są to zalety wzajemnie się wykluczające i konstruktor napotyka tu na pierwszą konieczność kompromisu. Należy jednak pamiętać, że duża szybkość maksymalna, tak ceniona przez kierowców o zacięciu sportowym, pozostaje wobec dzisiejszego zatłoczenia szos i ulic przeważnie zaletą iluzoryczną. Szybkość maksymalną rzędu 110 do 125 km/godz można obecnie uważać za rozsądną górną granicę dla europejskich samochodów turystycznych. Natomiast duża zrywność samochodu staje się dziś zaleta coraz bardziej poszukiwaną, ponieważ umożliwia szybkie ruszanie z miejsca na skrzyżowaniach ulic i bezpieczne wyprzedzanie.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)