Samochód terenowy z uwagi na trudne warunki ruchu (strome wzniesienie, duże opory toczenia wymaga z reguły napędu na wszystkie koła, co pozwala wykorzystywać do maksimum przyczepność opon do podłoża. Z tego względu w samochodzie terenowym klasyczny układ napędowy wyposaża się w dodatkową skrzynkę rozdzielczą umożliwiającą okresowe przekazywanie napędu na koła przednie. Ponadto w wersji terenowej samochodu w porównaniu z wersją drogową...
Bardzo różnią się przy tym sposoby określania mocy podatkowe j. Przykładowo — silnik o pojemności skokowej 760 cm3 ma moc podatkową we Francji i w Belgii 4 KM, w Wielkiej Brytanii 7,3 KM, w USA 7 KM, a w Italii 10 KM. Jak długo wysiłki unifikacyjne I. S. O. nie zostaną uwieńczone powodzeniem, tak długo konstruktorzy muszą godzić się z istniejącym stanem rzeczy i projektować pojazdy nie kolidujące z postanowieniami przepisów obo...
Kolejki dwulinowe. W kolejkach dwulinowych jedna lina jest nośną, czyli pełni zadanie toru dla wózków kolejki, druga lina jest napędową, czyli pociągową, powodującą ruch wagoników. Podstawowymi częściami i składowymi kolejek dwulinowych są stacja napędowa, ładunkowa, wyładunkowa i stacja napinająca, wieże podporowe, wagoniki, lina nośna i lina napędowa oraz ewentualne stacje załomowe na zmianie kierunku linii kolejki. Stacja napędowa...