W budowie nadwozi samochodów, obok rozmaitych dążeń do zwiększania atrakcyjności wyglądu zewnętrznego i upraszczania technologii produkcji, specjalny nacisk kładzie się obecnie na:
wzbogacanie wyposażenia zwiększającego komfort jazdy, jak: chłodzenie lub pełna klimatyzacja wnętrza, udoskonalanie siedzeń, automatyczna regulacja siedzeń i oparć, podnoszenia szyb, instalowanie urządzeń specjalnych, np. telefonów, telewizorów i innych,
â€...
Między ramami głównymi, w środkowej części maszyny jest przyspawany zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego. Do podwozia są przytwierdzone poszczególne zespoły podbijarki oraz daszek podtrzymywany kolumnami osadzonymi we wspornikach, przytwierdzonych śrubami do ram głównych. Zadaniem nadwozia jest ochrona obsługi przed opadami atmosferycznymi. W tylnej części podwozia są rozmieszczone: zespół napędowy mechanizmu jazdy, mechanizm jazdy,...
Ogólny układ konstrukcyjny i szczegóły budowy nadwozia zależą przede wszystkim od przeznaczenia pojazdu, które wpływa na jego sylwetkę zewnętrzną, stanowiącą o typie samochodu. Ze względu na przeznaczenie rozróżnia sie cztery zasadnicze rodzaje nadwozi: osobowe, autobusowe, ciężarowe i specjalne.
Nadwozia samochodów osobowych można podzielić zasadniczo na otwarte, tzn. mające odkrywany dach, oraz zamknięte, tj. ze stałym dachem. Nadwo...