Na krótko przed wybuchem wojny Zakłady Lilpop, Rau i Loewenstein uruchomiły montownie samochodów osobowych i przystąpiły do organizacji produkcji silników w Lublinie. W Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie organizowano montownię w oparciu o licencję fabryki Renault, a Wspólnota Interesów zawarła umowę na licencję z koncernem Auto-Union (montaż samochodów osobowych DRW). Projektowano również uruchomienie montażu samochodów zakładów Daimler-Benz.
Oprócz produkcji przemysÅ‚owej, w okresie miÄ™dzywojennym, nadspodziewanie liczne próby budowania samochodÃ...
Estetyka wyglądu jest zapewne dziedzina najbardziej subiektywnych wrażeń i zapatrywań, kaprysów zmiennej mody. W USA, gdzie rynek jest nasycony samochodami kilku marek, których wysoka jakość mechaniczna podlega dyskusji, producenci dążą do rozszerzania możliwości zbycia swych samochodów przez częste zmiany obowiązującej okresowo mody, zupełnie tak samo, jak czynią to w dyktatorzy mody kobiecej. Styliści mają pełne ręce: roboty lansując jednym roku linie łamane, w następnym zaokrąglone, wydłużając i obniżając sylwetkę, powierzch...
Pierwsze próby produkcji części zamiennych i naprawy samochodów podjęły na szerszą skale Centralne Warsztaty Samochodowe (CXVS) w 1921 r., włączone później do Państwowych Zakładów Inżynierii (PZl.), Jednocześnie biuro konstrukcyjne CWS opracowało wiele własnych projektów i prototypów, niestety bez widoków przystąpienia do ich seryjnej produkcji.
Pierwszy polski pojazd samochodowy zaprojektował inż. T. Tański. Był to samochód osobowy (typ T-l), którego prototyp został zbudowany w 1926 r. Samochód ten ważył 1150 kG, miał czterosuwowy, cz...