Lina nosna zawieszona na wiezach podporowych jest napinane za pomoca wielokrazków oraz ciezarów zawieszonych na jej koncach

Lina nośna zawieszona na wieżach podporowych jest napinane za pomocą wielokrążków oraz ciężarów zawieszonych na jej końcach. Ze względów oszczędnościowych liny nośne w danej kolejce stosuje się o dwóch grubościach: grubszą linę zawiesza się po tej stronie kolejki, po której przejeżdżają wagoniki ładowane. Zarys wieży podporowej kolejki natomiast cieńszą linę zawiesza się linowej po stronie, po której przejeżdżają wagoniki próżne. Lina napędowa służy do przesuwania wagoników po linie nośnej. Lina napędowa jest to zwyczajna lina stalowa o wytrzymałości 150 kG/m...

Wałek napędzający

Wałek napędzający jest zakończony kołem zębatym, o podwójnej wysokości zębów, co pozwala na zazębienie go z innym kołem zębatym. W wydrążeniu wałka jest wmontowany zestaw rolkowy z wałeczków o średnicy 6 mm i długości 36 mm, w którym ułożyskowano wał napędzany. Również na zestawie rolkowym jest ułożyskowane poczwórne koło zębate pośrednie. Bieg I uzyskuje się przez przesunięcie koła zębatego w prawo i zazębienie go z kołem zębatym ze. Bieg IV, przy którym otrzymuje się maksymalną prędkość jazdy, powstaje przez zazębienie wewnętrznego wieńca zębatego koła...

Rekordy absolutne

Należy podkreślić, że przez dość długi okres czasu najszybsze były na przemian pojazdy parowe lub pojazdy elektryczne. Pierwsze rekordy na samochodach z silnikami spalinowymi zdobyli Rolls i Vanderbilt w 1902 roku. Po ostatnim rekordzie pojazdu parowego STANLEY z 1906 roku samochody z silnikami spalinowymi obejmują już zdecydowane prowadzenie i utrzymują prymat aż do dnia dzisiejszego. Rekordy absolutne, ustanowione według wymagań FIA, ze startu lotnego na trasie jednego kilometra (średnie wyniki rezultatów jazdy w przeciwnych kierunkach) figurują w zestawieniu dopiero po roku 1910. [w...

Deksametazon do leczenia gruźliczego zapalenia opon mózgowych u młodzieży i dorosłych ad 6

Pojazdy w czasie mijania się i wyprzedzania na drogach jednopasowych wjeżdżają jednym kołem na pobocze. Dla pojazdów ciężkich, zwłaszcza dla samochodów, nie jest to wskazane, gdyż bardzo obniża wartość komunikacyjną drogi. Lepiej jest stosować mijanki o szerokości jezdni dwupasowej w takich odstępach, aby były wzajemnie widoczne. Długość mijanki wynosi zwykle około 30 m mają one łagodne skręty przy wjazdach i wyjazdach ich odległość wzajemna wynosi 200 - 400 m, najwyżej 500 m. Ruch na drogach o jezdniach dwu pasowych odbywa się w sposób normalny bez przeszkód.

Najnowsze zdjęcia w galerii audi-a5:

243#otomoto bmw , #raiffeisen poleasingowe , #audi select plus wrocław , #raiffeisen poleasingowe otomoto , #mercedes warszawa otomoto , #sekula otomoto , #krotoski cichy szczecin , #plichta otomoto , #bmw inchcape otomoto , #audi otomoto ,