Moment obrotowy ze ślimaka

Moment obrotowy ze ślimaka jest przekazywany na koło zębate ślimacznicy, osadzone na wale ślimacznicy, przeznaczonym do zwierania i rozwierania łap podbijających. Mechanizm zwierania i rozwierania łap wykonuje tę czynność dzięki przekładni ślimakowej oraz przekładni łańcuchowej. Wał ślimacznicy i mechanizmu, ślizgowo ułożyskowany w tulejach wsporników i kadłubie przekładni ślimakowej, jest nacięty z jednej strony lewym, a z drugiej — prawym gwintem trapezowym. Siły osiowe, powstające podczas pracy przekładni ślimakowej, przejmują łożyska oporowe. Siły poprzeczne są przenoszone na wałki prowadzące, osadzone równolegle do wału ślimacznicy. Na wale ślimacznicy i wałkach prowadzących są symetrycznie osadzone prowadnice śrubowe, połączone przegubem sworzniowym z dźwignią łap podbijających. W dźwigniach są osadzone łapy podbijające, zabezpieczone przed wypadaniem dokręcanymi śrubami i nakrętkami dociskowymi. Wymiana łap odbywa się przez zluzowanie śrub i nakrętek, a następnie wybicie stożkowo zakończonych czopów łap ze stożkowych osad dźwigni łapowych. Głębokość zanużenia łap. W podsypkę można regulować przez wkładanie podkładek w miejscu styku kadłuba ruchomego z belką głównej ramy podbijarki. Drgania wibracyjne łap podbijających są powodowane przez dźwignie mechanizmu mimośrodowego, zabudowane na łożyskach baryłkowych, wciśniętych na tuleje mimośrodowe. Na tulejach, połączonych wpustem z wałem, są osadzone koła zamachowe, utrzymywane w niezbędnej odległości od pokryw łożyskowych sprężynami pierścieniowymi. Przed zsuwaniem sie tuleje są zabezpieczone nakrętkami koronowymi, a koła zamachowe — nakrętkami kołpakowymi. Mechanizm jest zawieszony w kadłubie, a napęd otrzymuje z koła zębatego II przekładni pierwszej. Sterowanie zespołem podbijającym odbywa się dźwignią zakończoną kołem zębatym, z którym zazębia się koło zębate dźwigni jarzma sprzęgła kadłuba ruchomego. Na drugim zespole, W celu uzyskania jednakowego kierunku działania łap podbijających, tzn. zwierania lub rozwierania, dźwignia sterująca zespołu jest połączona bezpośrednio z dźwignią jarzma, osadzoną w prowadniku i zamocowaną w dolnej ściance kadłuba ruchomego. [hasła pokrewne: Salon Skoda Wrocław, skoda warszawa serwis, Skoda Wrocław ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)