Obsługa klienta po sprzedaży samochodu

Nie należy zapominać, że wśród klienteli znajdują się właściciele starych pojazdów, modeli od dawna już nie produkowanych. Mają oni takie samo prawo do opieki i pomocy ze strony producenta, jak nabywcy modeli najnowszych i źle by wyszła na tym wytwórnia, która by tu robiła jakąś różnice.
Każda wytwórnia samochodów usiłuje wiec ustalić metodami statystycznymi, które części zapasowe i w jakich liczbach są bezwzględnie potrzebne na miejscu u przedstawiciela. Ten ostatni otrzymuje wiec jedynie ograniczony zapas części zamiennych, dużo mniejszy niż teoretycznie potrzebny. Mimo to, kapitały zamrożone w zapasach części zamiennych są z reguły olbrzymie, a problem gospodarki częściami zapasowymi jest jednym z najtrudniejszych w przemyśle samochodowym. Niektóre wytwórnie radzą sobie w ten sposób, że całą produkcję części zamiennych zwłaszcza do modeli już nie wytwarzanych — powierzają jakiejś innej firmie, którą zaopatrują, rzecz jasna, w całe potrzebne oprzyrządowanie.
Nie należy się więc dziwić, że ceny części zamiennych są z reguły niewspółmiernie wysokie w stosunku do ceny całego samochodu. Jednocześnie trudności w gospodarce częściami zamiennymi przemawiają przeciw zbyt częstym zmianom konstrukcyjnym w produkowanych modelach, nawet najbardziej pożądanym i skądinąd opłacalnym. [przypisy: szamba ekologiczne, konstrukcje stalowe, wypożyczalnia busów lublin ]
Nie ulega wątpliwości, że nowoczesna obsługa klienteli oraz wysoka jakość produkowanych pojazdów, wyrażająca się przede wszystkim w niezawodności działania i trwałości wszystkich ich elementów, obowiązuje dziś wszystkich producentów samochodów, bez względu na to, czy wytwarzaja oni 50 pojazdów dziennie, czy 5 tysięcy.
Stosunkowo często spotyka się nabywców, którzy gotowi sa płacić wyższe ceny niż przeciętne dla danej klasy pojazdów, jednak pod warunkiem, że otrzymają za to pojazdy staranniej wykończone lub o podwyższonych osiągach, czyli pod jakimiś względami wyraźnie lepsze niż przeciętne, masowo produkowane. Istnieje dziś kilkanaście stosunkowo małych wytwórni, które potrafiły zorganizować produkcje tego rodzaju amatorskich pojazdów, przy czym ani rentowność ani jakość obsługi klienta nie pozostawiają nic do życzenia. Do tego typu przedsiębiorstw należa np. wytwórnie Jaguar w Wielkiej Brytanii lub Porsche w NRF. Obydwie te firmy, poza biurami konstrukcyjnymi, prototypowniami oraz działami badań, mają tylko taśmy montażowe i warsztaty, w których wyrabia się niektóre „reprezentacyjne elementy” (jak np. deski rozdzielcze). Prawie wszystkie części i elementy firmy takie zakupują w ramach kooperacji z innymi zakładami, które wykonują je na zamówienie mniejszej od nich firmy macierzystej, na podstawie jej dokumentacji, Wytwarzane w taki sposób serie pojazdów są stosunkowo niewielkie, z reguły mniejsze niż popyt, przy czym koszty własne produkcji są znacznie niższe niż gdyby wszystkie części były wyrabiane w tak małych ilościach przez wytwórnie macierzystą.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)