Podział pojazdów mechanicznych z uwagi na rodzaj nadwozia

Ogólny układ konstrukcyjny i szczegóły budowy nadwozia zależą przede wszystkim od przeznaczenia pojazdu, które wpływa na jego sylwetkę zewnętrzną, stanowiącą o typie samochodu. Ze względu na przeznaczenie rozróżnia sie cztery zasadnicze rodzaje nadwozi: osobowe, autobusowe, ciężarowe i specjalne.
Nadwozia samochodów osobowych można podzielić zasadniczo na otwarte, tzn. mające odkrywany dach, oraz zamknięte, tj. ze stałym dachem. Nadwozia otwarte z odkrywanym dachem budowane są w taki sposób, że albo drzwi stanowią obramowanie okien i wtedy odkrywany może być tylko dach, albo też obramowanie okien jest składane po opuszczeniu szyb.
Nadwozia samochodów osobowo-towarowych (Station, Pick-up, Combi i inne), dostawczych i furgonów o malej ładowności są zbliżone do nadwozi samochodów osobowych, Przednia część nadwozia jest identyczna jak w zwykłym samochodzie, tylna zaś na skrzynię ładunkową odkrytą lub też całkowicie zamkniętą. Często w tylnej części nadwozia znajdują sie składane lub stałe fotele dla pasażerów. [przypisy: niszczarki HSM, wynajem aut warszawa, wózki widłowe ]
Nadwozia autobusów dzielą się na:
zamknięte, 0 układzie podobnym do samochodów osobowych; silnik wysunięty do przodu (obecnie stosowane bardzo rzadko) lub typu wagonowego: z silnikiem cofniętym lub umieszczonym pod podłogą w tyle pojazdu (lepsze wykorzystanie miejsca wnętrza nadwozia oraz lepsza widoczność z miejsca kierowcy),
— otwarte, z odkrywanym dachem ścianą tylną oraz ze składanym obramowaniem okien.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)