Pojęcia ogólne

Teoria ruchu samochodu objaśnia całokształt zjawisk wystepujących podczas jazdy samochodu i analizuje w oparciu o zasady mechaniki prawa rządzące ruchem pojazdu oraz teoretyczne związki pomiędzy tymi zjawiskami. Teoria ruchu stanowi podstawę, na której opierają się zasady budowy, użytkowania i eksploatacji samochodu. Teoria ruchu analizuje przede wszystkim: zasady ruchu pojazdu w warunkach drogowych, czyli ścisłe określenia parametrów kinematycznych samochodu, wypływające z wymogów zachowania bezpieczeństwa jazdy w każdej sytuacji drogowej ; w tym zakresie teoria ruchu umożliwia na drodze teoretycznej wyznaczanie założeń wielu przepisów drogowych,
własności ruchowe pojazdu, czyli jego zachowanie sie podczas jazdy w rozmaitych warunkach drogowych i atmosferycznych; własności te, ustalane drogą analizy sił występujących podczas ruchu pojazdu, wyraża się takimi parametrami, jak prędkość ruchu, zdolność pokonywania wzniesień lub rozwijania przyspieszeń, zależnymi bezpośrednio od budowy i wyposażenia pojazdu, własności ekonomiczne pojazdu, czyli zużycie paliwa w określonych warunkach drogowych, ustalane na podstawie charakterystyki silnika w powiązaniu z parametrami charakterystycznymi całego pojazdu, stateczność ruchu pojazdu, czyli zdolność pojazdu do zachowywania nadanego kierunku ruchu podczas zakręcania i ruchu prostoliniowego, a wiec problemy prowadzenia samochodu, zdolności pojazdu do trzymania się drogi, sterowności i zwrotności pojazdu; właściwości te zależą również od konstrukcji pojazdu. Siła napędowa. R [hasła pokrewne: skup samochodów warszawa, samochód zastępczy, konstrukcje stalowe ]
Toczenie się sztywnego koła po sztywnym podłożu. Koło toczy się bez poślizgu, jeżeli punkt styku koła A z jezdnią nie przesuwa się względem niej, czyli że chwilowy środek obrotu układu leży w punkcie A, a wiec prędkość punktu A względem podłoża równa jest zeru. Stan ruchu toczącego się kola charakteryzują dwie prędkości; — predkość punktów obwodu kola, czyli prędkość obwodowa Vo oraz prędkość postępowa środka kola (V tzw. prędkość unoszenia), równa prędkości ruchu pojazdu.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)