Wyposażenie do wylewania panewek

Komentowanie nie jest możliwe

Wśród urządzeń do wylewania panewek łożysk głównych i korbowych silników rozróżniać należy urządzenia do wylewania odśrodkowego, do wylewania pod ciśnieniem i do wylewania statycznego. Podobne urządzenia stosowane są do wylewania białym metalem również i panewek innego rodzaju łożysk. Stop łożyskowy topi się i nagrzewa najczęściej w tyglu elektrycznym. Urządzenie do wylewania odśrodkowego umożliwia zalewanie panewki roztopionym stopem łożyskowym podczas jej wirowania z określoną prędkością obrotową (zależnie od stopu i średnicy panewki). Urządzenia do wylewania odśrodkowego mają napęd elektryczny poprzez przekładnie kilkustopniową lub bezstopniową, grzanie stopu gazowe lub elektryczne, sztuczne chłodzenie wylanej panewki itp. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 14th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przyrząd do sprawdzania zewnętrznej średnicy

Komentowanie nie jest możliwe

Przyrząd do sprawdzania zewnetrznej średnicy pierścieni tłokowych  jest to specjalnie wykonana taśma ze skalą milimetrową, która po zaciśnięciu pierścienia wewnątrz taśmy umożliwia bezpośrednie odczytanie jego średnicy. Zestaw do sprawdzania prostolinijności wałów. Obok typowych przyrządów uniwersalnych, używanych w trakcie weryfikacji części, stosowane są rozmaite urządzenia przenośne, nadające się do instalowania w różny sposób. Przykładowo zestaw do sprawdzania prostolinijności walu rozrządu. Urządzenie do sprawdzania szczelności chłodnic jest to odpowiednio duża wanna umożliwiająca zanurzenie całej chlodnicy w kapieli wodnej. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 13th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przyrząd do sprawdzania sprężyn

Komentowanie nie jest możliwe

Urządzenie takie  jest wyposażone w napędzaną ręcznie pompę wody do wytwarzania ciśnienia 4, 5 kG/cm2, manometr, zbiornik wody oraz przewody, łączniki, płyty zamykające wyloty wody itp. Często urządzenie umożliwia przekręcanie sprawdzanego kadłuba lub głowicy w czasie próby, co ułatwia obserwowanie trudno dostępnych miejsc. Przyrząd do sprawdzania szczelności zaworów składa się z pompki powietrza, korpusu z wymiennymi płytkami uszczelniającymi oraz manometru. W celu sprawdzenia szczelności zaworu i gniazda nakłada się przyrząd na sprawdzane złożenie, dociska ręką do głowicy (lub kadłuba silnika dolnozaworowego) i wtłacza pompką do wnętrza korpusu powietrze aż do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia. Szybkość opadania ciśnienia jest miernikiem szczelności zaworu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 13th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Objętość bagażnika

Komentowanie nie jest możliwe

Wnętrze nadwozia malego samochodu wykorzystuje się szczególnie ekonomicznie. Bagażnik lokuje się przeważnie w tylnej części samochodu. Jeżeli silnik jest wbudowany z tylu, pomieszczenie na koło zapasowe i bagaż znajduje się w przedniej części nadwozia, a czasem mieści się również i akumulator. We współczesnych samochodach odległość od przegrody czołowej do początku błotnika stanowi zwykle około 70% rozstawu osi. Dawniej wykorzystywano prawie całkowicie szerokość nadwozia na miejsce dla pasażerów. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 13th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Lina nosna zawieszona na wiezach podporowych jest napinane za pomoca wielokrazków oraz ciezarów zawieszonych na jej koncach

Komentowanie nie jest możliwe

Lina nośna zawieszona na wieżach podporowych jest napinane za pomocą wielokrążków oraz ciężarów zawieszonych na jej końcach. Ze względów oszczędnościowych liny nośne w danej kolejce stosuje się o dwóch grubościach: grubszą linę zawiesza się po tej stronie kolejki, po której przejeżdżają wagoniki ładowane. Zarys wieży podporowej kolejki natomiast cieńszą linę zawiesza się linowej po stronie, po której przejeżdżają wagoniki próżne. Lina napędowa służy do przesuwania wagoników po linie nośnej. Lina napędowa jest to zwyczajna lina stalowa o wytrzymałości 150 kG/mm2 Lina tworzy obwód zamknięty przechodząc na jednym końcu kolejki przez koło napędowe, a na drugim – przez koło napinające. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Rozgraniczenie to powinno zapewniac dostatecznie dobra orientacje dla kierowcy samochodu

Komentowanie nie jest możliwe

Rozgraniczenie to powinno zapewniać dostatecznie dobrą orientację dla kierowcy samochodu, np. przez malowanie na nawierzchni pasów dzielących jasnego koloru lub też wykonanie takich pasów z metalowych wkładek osadzonych w nawierzchni. Przy intensywnym szybkim ruchu znakowanie to powinno obejmować również odcinki proste. Przy stosowaniu metody stopniowego ulepszania i adaptacji, tj. dostosowywania drogi do nowych warunków, w pierwszej fazie ruchu o mniejszej intensywności, można wykonać roboty ziemne uwzględniając warunki, które mogą powstać przy dalszej przebudowie drogi, a nawierzchnię budować w dostosowaniu do obecnie istniejącego ruchu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki dwulinowe

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki dwulinowe. W kolejkach dwulinowych jedna lina jest nośną, czyli pełni zadanie toru dla wózków kolejki, druga lina jest napędową, czyli pociągową, powodującą ruch wagoników. Podstawowymi częściami i składowymi kolejek dwulinowych są stacja napędowa, ładunkowa, wyładunkowa i stacja napinająca, wieże podporowe, wagoniki, lina nośna i lina napędowa oraz ewentualne stacje załomowe na zmianie kierunku linii kolejki. Stacja napędowa ma za zadanie wprowadzenie w ruch liny napędowej. Lina napędowa uruchamiana jest przez zespół maszyn, których zasadniczym elementem są dwie tarcze: napędowa i wyrównawcza. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne. W kolejkach naziemnych do trakcji mechanicznej są stosowane stałe maszyny napędowe poruszające wagony kolejki wąskotorowej za pomocą liny. W pewnych warunkach terenowych zamiast maszyn napędowych może być wykorzystana siła ciężkości zjeżdżających w dół załadowanych wagoników, która wystarcza do wyciągania w górę pustych wagonów. Kolejki linowe naziemne są stosowane wówczas, gdy przy niewielkiej odległości punktów załadunkowych lub wyładunkowych ruch ma charakter ciągły. Bezpośrednio przy budowie dróg czy też na placach materiałowych, które zawsze mają charakter tymczasowy, kolejki linowe naziemne nie są stosowane. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 9th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)