Stacja napinajaca, czyli kolo napinajace, znajduje sie w przeciwnym koncu kolejki w stosunku do stacji napedowej

Komentowanie nie jest możliwe

Stacja napinająca, czyli koło napinające, znajduje się w przeciwnym końcu kolejki w stosunku do stacji napędowej. Na trasach do 3000 m wystarcza zazwyczaj jedna stacja napinająca. Na kolejkach o większej długości zachodzi konieczność wprowadzania pośrednich stacji napinających. Odcinki trasy przerwane pośrednimi stacjami napinającymi połączone są szynami sztywnymi, po których wagonik przejeżdża bez potrzeby odpinania od liny napędowej. Wieże podporowe służące do zawieszania liny nośnej i napędowej zwykle są stalowej konstrukcji ze wspornikami w górnej części. Wagoniki kolejki dwulinowej różnią się od wagoników kolejki jednolinowej sposobem użycia zestawu prowadniczego. Wagonik zawieszony jest na linie nośnej za pośrednictwem wózka tocznego a urządzenie zaciskowe służy do połączenia wagonika z liną napędową. Lina nośna przy mniejszym obciążeniu jest wykonana z drutów o wytrzymałości 100 -150 kG/mnn2 Druty te o jednakowej średnic y tworzą kilka warstw zwiniętych spiralnie w przeciwnych kierunkach. Dla kolejek o większym obciążeniu produkuje się liny tzw. zamknięte, które uzyskuje się przez wykonanie zewnętrznej warstwy z drutów profilowych. [hasła pokrewne: audi serwis wrocław, centrum volvo, jeep serwis ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 24th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomoca zacisku

Komentowanie nie jest możliwe

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomocą zacisku. Przy wjeździe wagonika na stację kółka wózka wtaczają się na pochyloną część szyny, po czym ciężar wagonika stopniowo przenosi się na szynę i jednocześnie następuje automatyczne odczepienie wagonika od liny. Dalsze przesuwanie wagonika po szynie w obrębie stacji odbywa się ręcznie. Przy wyjeździe wagonika ze stacji opisany cykl powtarza się w kolejności odwrotnej. Szybkość poruszania się wagoników wynosi: 0,5 -7- 0,75 m/sek dla lekkich kolejek przenośnych o ruchu ciągłym z ładowaniem i wyładowaniem w czasie ruchu f,5 – 1,75 misek – dla jednolinowych kolejek ,G ruchu ciągłym, 2,0 misek – dla dwulinowych kolejek G ruchu ciągłym. Pojemność pojemników zależy od ich konstrukcji i nośności liny, odstęp pomiędzy wagonikami zależy od nośności liny, odstępu podpór oraz sprawności włączania i wyłączania wagoników. W warunkach normalnych można osi gnąć wydajność kolejki G ruchu ciągłym 20 – 30 t/godz. W porównaniu z kolejkami dwulinowymi kolejki jednolinowe mają lżejszą konstrukcję i mniejszą wydajność. [hasła pokrewne: Salon Skoda Wrocław, audi serwis wrocław, serwis Fiat ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 22nd 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)