Wał korbowy

Komentowanie nie jest możliwe

Na wale korbowym jest osadzone koło zamachowe, w którym znajduje się prądnica i iskrownik mechanizmu zapłonu. Na kole zamachowym jest osadzona dmuchawa 4, przed którą znajduje się rozrusznik, uruchamiany uchwytem rozrusznika I. Uruchomienie silnika może jednak nastąpić dopiero po odpowiednim ustawieniu Śruby paliwowej 3. Siłę i częstotliwość uderzeń bijaka, a więc i narzędzia roboczego, można regulować dźwignią 2 w rączce uchwytu. Naciskanie rączki uchwytu pod— czas pracy zwiększa liczbę uderzeń bijaka. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 5th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Jezeli porównamy prace samochodu na nawierzchni nieulepszonej z praca tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej

Komentowanie nie jest możliwe

Jeżeli porównamy pracę samochodu na nawierzchni nieulepszonej (np. tłuczniowej lub żwirowej) z pracą tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej (nawet najniższej klasy, np. powierzchniowo bitumowanej), to obniżenie zużycia paliwa wynosi średnio 10 -15 %. Jeżeli weźmiemy pod uwagę obniżenie wydatków na eksploatację samochodu powstające z innych powodów (a mianowicie z powodu oszczędności ogumienia oraz oszczędności przy naprawach samochodu), to wynik ogólny będzie sięgał około 35 % kosztów eksploatacyjnych. Zestawienie to uzasadnia ważność projektowania dróg odpowiednio do wymagań ruchu samochodowego. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

PAS RUCHU DROGOWEGO

Komentowanie nie jest możliwe

PAS RUCHU DROGOWEGO . Pojazd drogowy poruszający się po drodze zajmuje pewien pas szerokości nawierzchni. Pas ten – ze względu na bezpieczeństwo ruchu nie może być zajmowany przez jakikolwiek inny pojazd poruszający się w kierunku przeciwnym. Pas ruchu drogowego w przekroju poprzecznym drogi stanowi określoną szerokość nawierzchni drogi, potrzebną do poruszania się jednego pojazdu. Szerokość pasa ruchu zależy od: a) wymiarów pojazdu, b) szybkości ruchu pojazdu, c) kierunków ruchu pojazdów (kierunek zgodny lub przeciwny). Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Stacja napinajaca, czyli kolo napinajace, znajduje sie w przeciwnym koncu kolejki w stosunku do stacji napedowej

Komentowanie nie jest możliwe

Stacja napinająca, czyli koło napinające, znajduje się w przeciwnym końcu kolejki w stosunku do stacji napędowej. Na trasach do 3000 m wystarcza zazwyczaj jedna stacja napinająca. Na kolejkach o większej długości zachodzi konieczność wprowadzania pośrednich stacji napinających. Odcinki trasy przerwane pośrednimi stacjami napinającymi połączone są szynami sztywnymi, po których wagonik przejeżdża bez potrzeby odpinania od liny napędowej. Wieże podporowe służące do zawieszania liny nośnej i napędowej zwykle są stalowej konstrukcji ze wspornikami w górnej części. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne w poziomie

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne w poziomie. Przy transporcie po torze poziomym lub na niewielkim spadku stosuje się dwa schematy układu torów i lin napędowych. Pociągi kilku wagonowe są poruszane za pomocą liny napędzanej wciągarką. Lina w drugim końcu kolejki przechodzi przez krążek zwrotny zaopatrzony w urządzenie naciągowe. Schemat ten przewiduje jeden tor roboczy z dwoma mijankami. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Sposród istniejacych konstrukcji dzwignic linowych w zaleznosci od charakteru mozna wyodrebnic trzy grupy

Komentowanie nie jest możliwe

Spośród istniejących konstrukcji dźwignic linowych w zależności od charakteru można wyodrębnić trzy grupy. a) dźwignice Iiniowe o stałych wieżach, b) dźwignice linowe o jednej stałej i drugiej ruchomej wieży, c) dźwignice linowe o obu przesuwnych wieżach. Wieże dźwignic linowych buduje się ze stali lub drewna. Drewniane wieże stosuje się wyjątkowo tylko w dźwignicach prowizorycznych, nieprzenośnych. Wieże dźwignic stałych (w kamieniołomach) lub przenośnych w budowlach inżynierskich są budowane w kształcie kratownic o konstrukcji dostosowanej do odmiany dźwignicy. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)