Podbijarka toru typu PWHL

Komentowanie nie jest możliwe

Lekka podbijarka toru typu PWHL, o konstrukcji wzorowanej na podbijarkach MATISA i FEV „Blankenburg” (NRD), składała się z dwu jednakowych zespołów podbijających, zmontowanych na układzie nośnym przesuwanych na czterech rolkach po torze. Maszyna była wyposażona w urządzenie zjazdowe, które umożliwiało szybkie zestawienie podbijarki z toru. Każdy z zespołów był przeznaczony do podbijania podkładów pod jednym tokiem szynowym. Zagłębianie i unoszenie łap podbijających odbywało się przez odpowiednie sterowanie dwoma siłownikami hydraulicznymi. Olej był tłoczony do układu pompą zębatą, napędzaną silnikiem S261c o mocy 7 KM przy 2400 obr/min. Silnik umieszczony na zbiorniku oleju za pośrednictwem przekładni pasowej napędzał wibrator mechaniczny, wytwarzający drga- nia wibracyjne łap podbijających, połączonych siłownikami hydraulicznymi zwierania i rozwierania. W górnej części układu nośnego znajdował się rozdzielacz hydrauliczny, sterujący ruchami zespołu podbijającego, siłownikami hydraulicznymi i szczękowymi chwytakami szyn. Ciśnienie robocze układu hydraulicznego wynoszące 3,5 do 5 MN/m2 (35 do 50 at) zapewniało uzyskanie siły zwierania łap do 12,3 kN (1230 kG). Podbijarka o masie całkowitej dwóch zespołów i wyrzutnicy wynoszącej 882 kg była obsługiwana przez dwóch pracowników i w ciągu godziny pracy podbijała do 55 podkładów. Podbijarka drogowa typu PD-90 Od dwudziestu lat są użytkowane na PKP ciężkie podbijarki drogowe typu PD-go, produkowane przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego (obecnie Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych) W Gliwicach. DO 1967 r. były to jedyne maszyny o dużej wydajności, stosowane do podbijania torów podczas bieżącego utrzymania, średniej i głównej naprawy normalnotorowych linii kolejowych. Konstrukcja podbijarki pozwala na użycie jej tylko do podbijania (właściwiej — zagęszczania podsypki pod podkładami), wszystkie zaś roboty towarzyszące (podnoszenie i nasuwanie) muszą być wykonywane ręcznie przez robotników torowych lub przy użyciu specjalnych urządzeń, np. nasuwarki hydraulicznej. [więcej w: auto szyby, bidony rowerowe, pasy napędowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)