Wałek napędzający

Komentowanie nie jest możliwe

Wałek napędzający jest zakończony kołem zębatym, o podwójnej wysokości zębów, co pozwala na zazębienie go z innym kołem zębatym. W wydrążeniu wałka jest wmontowany zestaw rolkowy z wałeczków o średnicy 6 mm i długości 36 mm, w którym ułożyskowano wał napędzany. Również na zestawie rolkowym jest ułożyskowane poczwórne koło zębate pośrednie. Bieg I uzyskuje się przez przesunięcie koła zębatego w prawo i zazębienie go z kołem zębatym ze. Bieg IV, przy którym otrzymuje się maksymalną prędkość jazdy, powstaje przez zazębienie wewnętrznego wieńca zębatego koła z wieńcem zębatym koła. Do włączania mechanizmu jazdy podczas pracy (podjazd roboczy) służy sprzęgło tarczowe połączone systemem hamulcowym z pedałem nożnym, obsługiwanym przez operatora. W normalnym położeniu sprzęgło jest wyłączone, dopiero naciśnięcie pedału powoduje włączenie sprzęgła. Zmianę kierunku jazdy otrzymuje się przez przesunięcie dźwignią koła zębatego, które zazębia się z kołem zębatym zło osadzonym na wale napędzanym albo z kołem zębatym  osadzonym na wale pośrednim (równoległym do wałka napędzanego) przekładni biegu. Koło zębate 0 podwójnej szerokości wieńca znajduje się w stałym zazębieniu z kołem zebatym. Przekazanie napędu przez koło zębate powoduje jazdę w odwrotnym kierunku. Z przekładni biegu moment obrotowy przekazuje się za pośrednictwem przekładni łańcuchowej na mechanizm jazdy. Mechanizm jazdy składa się z wału hamulcowego, dwóch kół jezdnych, przekładni zębatych, tarcz hamulcowych i koła łańcuchowego. Koła jezdne bezobręczowe są osadzone na łożyskach baryłkowych wtłoczonych na osie, połączone poprzecznicami z ramami głównymi podbijarki. Wał hamulcowy jest usytuowany w łożyskach baryłkowych, których obudowa jest połączona z ramą główną tworząc jednocześnie obudowę przekładni zębatej 3 0 wewnętrznym zazębieniu. [więcej w: bagażniki rowerowe, serwis mitsubishi warszawa, auto holowanie ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Wskaźniki dla niektórych wytwórni samochodów angielskich, francuskich, niemieckich i włoskich

Komentowanie nie jest możliwe

Podstawowymi parametrami wyjściowymi są zwykle: cena, ciężar, wymiary główne, moc znamionowa silnika, prędkość maksymalna itp.
Na podstawie wymienionych parametrów określa się np.:
— kategorię (tzw. klasę) samochodu, zestawiając wymiary główne, ciężar własny, moc znamionową silnika itp.,
— wskaźniki własności ruchowych, podając maksymalną szybkość jazdy oraz jednostkowy ciężar pojazdu, tj. ciężar przypadający na 1 KM mocy znamionowej silnika, wskaźniki techniczno-ekonomiczne charakteryzujące m. in. koszty budowy, cechy konstrukcji, wykorzystanie materiałów użytych do budowy pojazdu itp. — obliczając: cenę I kG ciężaru pojazdu, cenę jednostki długości itp. Przykładowo poniżej podano porównanie Średnich wskaźników statystycznych typowych pojazdów produkcji europejskiej i amerykańskiej z 1956 r. Wskaźniki te uzyskano, obliczając średnie wartości wskaźników dla wszystkich kategorii seryjnych samochodów osobowych wyprodukowanych w Europie Zachodniej i USA.
Z podanych wskaźników wynika, że w Europie buduje się samochody mniejsze, o gorszych własnościach dynamicznych i tańsze niż w USA. Przeciętny nabywca amerykański może jednak łatwiej zakupić samochód niż nabywca europejski. Względna w stosunku do siły nabywczej klienta cena samochodu amerykańskiego jest przeszło dwukrotnie niższa niż w Europie. Ponadto przeciętna jakość konstrukcji i metody produkcji w Europie są gorsze, wyżej bowiem kształtuje się cena 1 kG ciężaru własnego samochodu niż w Ameryce, W podobny sposób, zależnie od potrzebnego zakresu zamierzonej analizy porównawczej, zestawić można odpowiednio inne wskaźniki. [przypisy: mycie podjazdów, przekładnia zębata, bagażniki rowerowe ]
Na podstawie tego rodzaju zestawień statystycznych można ocenić np. pojazdy różnych klas produkowanych w takich samych warunkach ekonomicznych, albo porównywać wpływ warunków lokalnych w różnych krajach na kształtowanie się kosztów produkcji, technicznych właściwości pojazdów, opłacalności produkcji itp. Np. wskaźnik określający produkcję danego koncernu, przypadającą na 1 zatrudnionego pracownika, charakteryzuje średnią klasę produkowanego pojazdu Oraz daje pewien pogląd o prawidłowości organizacji produkcji.
Największą wydajność na jednego pracownika osiągnęły wytwórnie Simca, Volkswagen, Standard (i Ford angielski), co przypisać można doskonałej organizacji produkcji oraz kategorii wytwarzanych pojazdów (samochody popularne, budowane w dużych seriach).
Samochody luksusowe, sportowe lub wyczynowe (np. LANCIA, ALFA ROMEO, MERCEDES-BENZ), produkowane w małych seriach, wymagają stosunkowo wysokich nakładów robocizny, co tłumaczy pozornie niską wydajność pracy, np. zakładów Daimler-Benz.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)