Trasy międzynarodowych imprez samochodowych

Komentowanie nie jest możliwe

Międzynarodowe imprezy samochodowe oraz większość imprez krajowych rozgrywa sie na ściśle ustalonych trasach. Poniżej zestawiono krotkie charakterystyki i szkice najbardziej znanych torów i tras wyścigowych na świecie.

BELGIA — Spa-Francorchamps; w Ardenach, 16 km od Spa, trójkąt dróg Malmćdy-Stavelot; długość trasy 14,12 km; w 1958 roku Hawthorn osiągnął na FERRARI szybkość 213 km/godz. [podobne: beton architektoniczny, motoryzacja samochody, beton dekoracyjny ]

FRANCJA — Le Mans; trasa sławnego wyścigu 24-godzinnego; w odległości 8 km na południe od Le Mans, Sarthe; trasa uliczna zamknięta, jeden zakręt S, dwa ostre zakręty oraz jedna długa prosta; długość trasy 13,492 km; w 1955 roku para kierowców Hawthorn-Bueb na JAGUAR (3442 cm) uzyskała tu szybkość 172,3 km/godz przebywając w 24 godziny dystans 4175 km, a Hawthorn w 1957 roku uzyskał na FERRARI (4,1 1) szybkość w jednym okrążeniu – 202 km/godz.

FRANCJA — Montlhery; tor wyścigowy (autodrom) usytuowany 24 km na południe Od Paryża, o kilku zamkniętych trasach; długość toru rekordowego o silnie profilowanych zakrętach 2,546 km, trasa z jednym odcinkiem ulicy — 3,333 km, długość pełnej trasy ulicznej 12,5 km; rekord szybkości jednego okrążenia toru rekordowego wynosi 239 km/godz i został ustanowiony przez R. Sommer na ALFA ROMEO w 1959 roku ; w 1954 roku Behra na pełnej trasie uzyskał na GORDINI szybkość 166,3 km/godz.

FRANCJA — Pau; w południowo-zachodniej części Francji, koło granicy hiszpańskiej; trasa zamknięta, o licznych zakrętach, częściowo przez miasto, z jednym krótkim wzniesieniem; długość trasy 2,769 km ; w 1954 r. Behra uzyskał na GORDINI szybkość 104,7 km/godz.

FRANCJA – Rouen; w odległości 8 km na południowy zachód od Rouen; trasa uliczna zamknieta; długość trasy 6,59 km; w roku 1957 Musso uzyskał na LANCIA – FERRARI szybkość   164 km/godz.

ITALIA — Mille-Miglia (Brescia); pętla zamknięta dróg na trasie Brescia-Padwa-Pescara- Rzym – Siena-Bolonia- Piacenza – Mantova-Brescia; długość trasy 1597 km; w roku 1955 para kierowców Moss-Jenkinson uzyskala tu na MERCEDES-BENZ średnią szybkość 157,7 km/godz.

ITALIA — Monza (Mediolan); w odległości 19 km na zachód od Mediolanu; tor wyścigowy w parku o trzech zamkniętych trasach, nawierzchnia betonowa; długość toru wyścigowego z dwoma silnie profilowanymi zakrętami 4,25 km; długość trasy ulicznej, w ktorej znajdują się trzy ostre zakręty i 1,1 km prostego odcinka, wynosi 5,75 km; całkowita długość obu tras 10 km; roku Bettenhausen na NO VI Sp. uzyskał szybkość na torze wyścigowym 284 km/godz; w 1959 roku Phil Hill na FERRARI osiągnął na trasie ulicznej szybkość 206 km/godz ; na całej trasie MOSS na MASERATI osiągnął W 1956 roku 217 km/godz.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Nazwiska kierowców, którzy zdobyli mistrzostwo świata w wyścigowych mistrzostwach samochodowych świata (formuła 1)

Komentowanie nie jest możliwe

W wyścigowych mistrzostwach samochodowych świata (formuła 1) punkty otrzymuje się tylko za zajęcie jednego z pierwszych pięciu miejsc:

— liczba punktów uzyskiwana przez zawodnika, zależnie od zajętego miejsca, wynosi 8 — 6 — 4 — 3 lub 2 punkty, licząc od pierwszego, za najszybsze okrążenie toru przyznaje się kierowcy dodatkowo jeden punkt, [podobne: beton architektoniczny, motoryzacja samochody, beton dekoracyjny ]

— kierowcy zalicza się punkty do tytułu mistrza świata tylko pod warunkiem prowadzenia przez cały czas trwania wyścigu tego samego samochodu; dystans eliminacji mistrzowskich ograniczony jest do 300 km, przy czym czas trwania wyścigu powinien wynosić co najmniej 2 godziny; podczas obliczania punktacji ogólnej mistrzostw świata bierze się pod uwagę sześć najlepszych rezultatów zawodnika z 9 wyścigów, 5 rezultatów, jeśli kierowca uczestniczył w 6 . . .9 wyścigach i 4 wyniki w razie 5 tylko startów. Eliminacje „całoroczne”, których rezultaty Są sumowane do wyłonienia mistrzów kierownicy w poszczególnych kategoriach, interesują przede wszystkim zawodowych kierowców i wytwórnie. Natomiast każdy z wyścigów jest wielkim przeżyciem sportowym dla ogromnej rzeszy widzów, ma swoją historię, swoich mistrzów, rekordy szybkości toru itp. Wiele. wyścigów cieszy się wielką popularnością na świecie i ma charakter poważnych imprez międzynarodowych.

Liczne, tradycyjne już wyścigi cieszą się specjalną sławą np. ze względu na trudną trasę, szybki tor itp. Wystarczy wspomnieć niektóre z nich — jak np. Monza, Indianapolis, Ntirburgring, Avus, Aintree, Le Mans i inne — aby powrócić od razu pamięcią do zmagań i sukcesów takich mistrzów kierownicy — jak Rudolf Caracciola, Bernd Rosemeyer, Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Mike Hawthorn, Luigi Muso, Peter Collins, Jean Behra, Tony Brooks, Jack Brabham, Phil Hill i inni, którzy walcząc ze zmiennym szczęściem osiągali na nich szybkości przekraczające 200 km/godz (patrz rekordy torów).

Poniżej zestawiono nazwiska kierowców, którzy zdobyli mistrzostwo świata w ostatnich kilkunastu latach:

ROk Marka samochodu
19501951

1953

1954 1955 łg56

1957

1958

1959

1960

1962

1963

Dr Giuseppe FarinaJuan Manuel Fangio

Alberto Ascari

Alberto Ascari

Juan Manuel Fangio Juan Manuel Fangio

Juan Manuel Fangio

Juan Manuel Fangio

Mike Hawłhorn

Jack Brabham Jack Brabham

Phil Hill

Graham Hill

Jim Clark

ALFA ROMEOALFA ROMEO

FERRARI

FERRARI

MERCEDES-BENZ

MERCEDES-BENZ

LANCIA-FERRARI

MASERATI

FERRARI

COOPER-CLIMAX

COOPER-CLIMAX

FERRARI

BRAI

LOTUS-CLIMAX

Wobec coraz większych prędkości rozwijanych przez samochody podczas wyścigów samochodowych (zwłaszcza Grand Prix), FIA pragnie za wszelką cenę ograniczyć liczby i skutki nieszczęśliwych wypadków, które np. w roku 1058 pochłoneły życie trzech kierowców z czołówki światowej (Luigi Musso, Peter Collins i Pat O’Connor). W związku z tym Międzynarodowa Komisja Sportowa (CSI) FIA zaostrza co jakiś czas wymagania techniczne formuły Grand prix i innych, przy czym np. zaobserwować można charakterystyczne zmniejszanie dopuszczalnej pojemności skokowej silników.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)