Zrywność

Komentowanie nie jest możliwe

Właśnie ze względu na zrywność konstruktor woli oczywiście wybrać górną granicę pojemności skokowej silnika dopuszczona przez dyrekcje, ponieważ zapewnia mu ona uzyskanie możliwie dużego momentu obrotowego w zakresie niskich prędkości biegu silnika, a ponadto dąży do utrzymania możliwie małego ciężaru całkowitego pojazdu. Dużą szybkość jazdy kosztem małej mocy silnika uzyskać można ograniczając do minimum opór aerodynamiczny samochodu. Konstruktor ogranicza jednocześnie maksymalną prędkość biegu silnika (zwykle do około 5000 Obr/min), aby nie komplikować nadmiernie budowy, zapewnić dostateczną trwałość (przebieg międzynaprawczy co najmniej 100 000 km) i cichobieżność silnika.
Istotne zalety samochodu, gdy chodzi o łatwe i bezpieczne prowadzenie, to utrzymywanie przez pojazd kierunku ruchu po prostej i na krzywiźnie, precyzyjne zakręcanie i progresywne hamowanie. Dobre trzymanie Się drogi przez samochód zależy od wielu czynników, jak: rozkład obciążeń poszczególnych kół, położenie środka ciężkości, stosunek rozstawu osi do rozstawu kół i inne. Jednym z najważniejszych czynników jest sposób napędu, przy czym napęd przedni jest dziś znowu przez niektórych konstruktorów uważany za korzystniejszy niż tylny, choć może nie w tym stopniu, co przed dwudziestu laty. Dobre trzymanie się drogi należy do tych cech samochodu, które trzeba mu zapewnić od samego początku, ponieważ żadne późniejsze przeróbki nie przyniosą już zdecydowanej poprawy. [patrz też: beton dekoracyjny, serwis jeep warszawa, tachodrive ]
Dobór mechanizmu kierowniczego też zmusza konstruktora do kompromisu. Łatwość przekręcania kołem kierownicy, tak cenna w garażu i na parkingu, nie może być jednak osiągnięta kosztem zmniejszenia precyzji sterowania, ani leż kosztem zbytniej czułości układu, niebezpiecznej w zakresie dużych szybkości jazdy. Hamulce decydują o bezpieczeństwie jazdy i tutaj konstruktor nie powinien iść na jakiekolwiek kom pro misy. Skutecznie działające hamulce Są wysoko cenione przez kierowców, ponieważ pozwalają na szybką jazdę z poczuciem pewności i bezpieczeństwa. Ze względu na duże różnice w przyczepności ogumienia kół do nawierzchni jezdni, kierowca powinien mieć możność łatwego regulowania chwilowej skuteczności hamowania w rozległym zakresie. co pozwala na uniknięcie zarzucenia nawet na bardzo śliskiej nawierzchni.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Trasy międzynarodowych imprez samochodowych

Komentowanie nie jest możliwe

Międzynarodowe imprezy samochodowe oraz większość imprez krajowych rozgrywa sie na ściśle ustalonych trasach. Poniżej zestawiono krotkie charakterystyki i szkice najbardziej znanych torów i tras wyścigowych na świecie.

BELGIA — Spa-Francorchamps; w Ardenach, 16 km od Spa, trójkąt dróg Malmćdy-Stavelot; długość trasy 14,12 km; w 1958 roku Hawthorn osiągnął na FERRARI szybkość 213 km/godz. [podobne: beton architektoniczny, motoryzacja samochody, beton dekoracyjny ]

FRANCJA — Le Mans; trasa sławnego wyścigu 24-godzinnego; w odległości 8 km na południe od Le Mans, Sarthe; trasa uliczna zamknięta, jeden zakręt S, dwa ostre zakręty oraz jedna długa prosta; długość trasy 13,492 km; w 1955 roku para kierowców Hawthorn-Bueb na JAGUAR (3442 cm) uzyskała tu szybkość 172,3 km/godz przebywając w 24 godziny dystans 4175 km, a Hawthorn w 1957 roku uzyskał na FERRARI (4,1 1) szybkość w jednym okrążeniu – 202 km/godz.

FRANCJA — Montlhery; tor wyścigowy (autodrom) usytuowany 24 km na południe Od Paryża, o kilku zamkniętych trasach; długość toru rekordowego o silnie profilowanych zakrętach 2,546 km, trasa z jednym odcinkiem ulicy — 3,333 km, długość pełnej trasy ulicznej 12,5 km; rekord szybkości jednego okrążenia toru rekordowego wynosi 239 km/godz i został ustanowiony przez R. Sommer na ALFA ROMEO w 1959 roku ; w 1954 roku Behra na pełnej trasie uzyskał na GORDINI szybkość 166,3 km/godz.

FRANCJA — Pau; w południowo-zachodniej części Francji, koło granicy hiszpańskiej; trasa zamknięta, o licznych zakrętach, częściowo przez miasto, z jednym krótkim wzniesieniem; długość trasy 2,769 km ; w 1954 r. Behra uzyskał na GORDINI szybkość 104,7 km/godz.

FRANCJA – Rouen; w odległości 8 km na południowy zachód od Rouen; trasa uliczna zamknieta; długość trasy 6,59 km; w roku 1957 Musso uzyskał na LANCIA – FERRARI szybkość   164 km/godz.

ITALIA — Mille-Miglia (Brescia); pętla zamknięta dróg na trasie Brescia-Padwa-Pescara- Rzym – Siena-Bolonia- Piacenza – Mantova-Brescia; długość trasy 1597 km; w roku 1955 para kierowców Moss-Jenkinson uzyskala tu na MERCEDES-BENZ średnią szybkość 157,7 km/godz.

ITALIA — Monza (Mediolan); w odległości 19 km na zachód od Mediolanu; tor wyścigowy w parku o trzech zamkniętych trasach, nawierzchnia betonowa; długość toru wyścigowego z dwoma silnie profilowanymi zakrętami 4,25 km; długość trasy ulicznej, w ktorej znajdują się trzy ostre zakręty i 1,1 km prostego odcinka, wynosi 5,75 km; całkowita długość obu tras 10 km; roku Bettenhausen na NO VI Sp. uzyskał szybkość na torze wyścigowym 284 km/godz; w 1959 roku Phil Hill na FERRARI osiągnął na trasie ulicznej szybkość 206 km/godz ; na całej trasie MOSS na MASERATI osiągnął W 1956 roku 217 km/godz.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)