Kolory wyróżniające i sposób oznaczania samochodów wyścigowych niektórych krajów

Komentowanie nie jest możliwe

Jak dla samochodów turystycznych wyjeżdżających za granicę przyjęto znaki wyróżniające w postaci grupy liter stwierdzającej przynależność państwową oznaczonego samochodu, tak w samochodach wyścigowych przyjęło się od wielu lat stosowanie odpowiednich kolorów wyróżniających uczestnika zawodów (na ogół są to k010ry narodowe w jakimś układzie). Kolory te, uznane przez międzynarodowe władze sportu samochodowego FIA, sa następujące (dla niektórych krajów): [hasła pokrewne: wynajem samochodów warszawa, brama garażowa, przewozy autokarowe warszawa ]

Argentyna: podwozie i koła niebieski i czarny, osłona silnika — żółty, numery startowe — czerwone na białym tle,

Austria: podwozie i koła — niebieski i biały, numery startowe — białe.

Belgia: podwozie, koła i osłona silnika         biały, numery startowe — białe.

Bułgaria: podwozie i kola — zielony, osłona silnika — biały, numery startowe — czerwone.

Brazylia: podwozie, koła i osłona silnika — żółty i zielony, numery startowe — białe.

Chile: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i biały, numery startowe — czerwone na białym tle.

Czechosłowacja: podwozie i koła — czerwony, osłona silnika — biały i niebieski, numery startowe — niebieskie na białym tle.

Egipt: podwozie, kola i osłona silnika — fioletowy (kolor bzu), numery startowe — czerwone na białym tle.

Finlandia: podwozie, koła i osłona silnika — czarny, numery startowe — niebieskie na białym tle.

Francja: podwozie, koła i osłona silnika — niebieski, numery startowe — białe.

Hiszpania: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i żółty, numery startowe — białe.

Holandia: podwozie. kola i osłona silnika — pomarańczowy, numery startowe — białe.

Irlandia: podwozie, koła i osłona silnika — zielony z żółtym pasem podłużnym na boku, numery startowe — białe. Italia: podwozie, kola i osłona silnika — czerwony, numery startowe — białe.

Luksemburg: podwozie i koła — szary, osłona silnika czerwony, numery startowe — białe.

Monako: podwozie, kola i osłona silnika — biały z czerwonym pasem podłużnym na boku, numery startowe — czarne.

Niemcy (NRD i NRF): podwozie, koła i osłona silnika — biały, numery startowe — czerwone.

Polska: podwozie, koła i osłona silnika — biały i czerwony, numery startowe czerwone.

Portugalia: podwozie, koła i osłona silnika — czerwony i biały, numery startowe — białe.

Rumunia: podwozie, koła i osłona silnika niebieski i czerwony, numery startowe — białe.

Syjam: podwozie, kola i osłona silnika — niebieski z żółtym pasem podłużnym na boku, numery startowe — białe.

Stany Zjednoczone A. P.: podwozie, koła i osłona silnika biały i niebieski, numery startowe niebieskie. Szwajcaria: podwozie, koła i osłona silnika czerwo ny i biały, numery startowe — czarne.

Szwecja: górna część — żółty, dolna cześć — niebieski, osłona silnika poprzeczne pasy niebieskie, numery startowe — białe.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Ograniczenia i formuły

Komentowanie nie jest możliwe

Dawniej obowiązujące ograniczenia i formuły

— 1906 — ciężar pojazdu co najwyżej 1000 kG;

— 1907 — zużycie paliwa co najwyżej 30 1/100 km;

— 1908 — powierzchnia denek tłoków co najwyżej 755 cm3 (w silniku czterocylindrowym — średnica cylindra co najwyżej 155 mm) ;

— 1912 — bez ograniczeń;

— 1913 — zużycie paliwa co najwyżej 20 1/100 km;

— 1914 — pojemność skokowa silnika co najwyżej 4,5 litra, bez sprężarki;

— 1921 — pojemność skokowa silnika co najwyżej 3,0 litry oraz ciężar pojazdu co najmniej 800 kG

— 1922 — pojemność skokowa silnika co najwyżej 2,0 litry oraz ciężar pojazdu co najmniej 650 kG;

— 1926. . .1927 — pojemność silnika co najwyżej 1500 cm3 oraz ciężar pojazdu co najmniej 700 kG;

— 1928. . .1933 — w praktyce bez ograniczeń;

— 1934. . .1927 ciężar własny pojazdu co najwyżej 750 kG (bez ogumienia, paliwa, olejów, smarów i cieczy chłodzącej) ;

— 1938 … 1946 — pojemność skokowa silnika bez sprężarki 1000. . .4500 cm3 lub 667 3000 cm3 ze sprężarką; ciężar pojazdu (włączając ogumienie oraz olej w skrzynce biegów i tylnym moście, ale bez oleju w silniku, cieczy chłodzącej, paliwa, koła zapasowego, narzędzi itp.) nie mniejszy niż 129 vss + 271 kG bez sprężarki lub 193 . vss 271 kG ze sprężarką (gdzie Vss — pojemność skokowa silnika) ;

— 1947 … 1953 — pojemność skokowa silnika 4500 bez sprężarki lub 1500 cm3 ze sprężarką; wymiary, ciężar itp. — bez ograniczeń; do roku 1960 — pojemność skokowa silnika 2500 bez sprężarki lub 750 cm3 ze sprężarką; benzyna lotnicza o liczbie oktanowej 100 (Od 1958 r.); wymiary, ciężar itp. [hasła pokrewne: wynajem samochodów warszawa, brama garażowa, przewozy autokarowe warszawa ]

— bez ograniczeń ; — 1947 — formuła 2: do roku 1956 — pojemność skokowa silnika — 2000 crn3 bez sprężarki lub 500 cm3 ze sprężarką; wymiary, Ciężar itp. — bez ograniczeń ; (w latach 1952/53 była formułą l) ; do roku 1960 — pojemność skokowa silnika 1500 enta bez sprężarki ; benzyna — lotnicza o liczbie oktanowej 100; wymiary, ciężar itp. — bez ograniczeń;

— 1947 . . . 1060 formuła 3 (małe samochody wyścigowe) pojemność skokowa silnika 500 cm3 bez sprężarki; najmniejszy ciężar własny pojazdu 200 kG; dwa niezależnie działające układy hamulcowe.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)