Przyrząd do sprawdzania zewnętrznej średnicy

Komentowanie nie jest możliwe

Przyrząd do sprawdzania zewnetrznej średnicy pierścieni tłokowych  jest to specjalnie wykonana taśma ze skalą milimetrową, która po zaciśnięciu pierścienia wewnątrz taśmy umożliwia bezpośrednie odczytanie jego średnicy. Zestaw do sprawdzania prostolinijności wałów. Obok typowych przyrządów uniwersalnych, używanych w trakcie weryfikacji części, stosowane są rozmaite urządzenia przenośne, nadające się do instalowania w różny sposób. Przykładowo zestaw do sprawdzania prostolinijności walu rozrządu. Urządzenie do sprawdzania szczelności chłodnic jest to odpowiednio duża wanna umożliwiająca zanurzenie całej chlodnicy w kapieli wodnej. Wlew chłodnicy zaślepia się, a do wylotu doprowadza sie powietrze o ciśnieniu kG/cm2. Powietrze uchodząc przez ewentualne nieszczelności ujawnia ich miejsca. Niekiedy wannę wyposaża się w uchwyty do unoszenia chłodnicy ponad wannę, co umożliwia naprawę wykrytych nieszczelności i ponowną próbę szczelności na jednym stanowisku. Wyposażenie do kontroli elementów podwozia Obejmuje rozmaite urządzenia i przyrządy specjalne do sprawdzania przydatności części i prawidłowości ich złożenia — głównie w ramach międzyoperacyjnych lub końcowej kontroli zespołów podwozia.
Zestaw do sprawdzania geometrii osi przednich składa sie z kompletu liniałów, podziałówek kątowych i centrujących trzpieni mierniczych umożliwiających wyznaczanie kątów pochylenia i wyprzedzenia sworzni zwrotnic, prostolinijności belki osi oraz wykrycie ewentualnego zwichrowania osi sworzni zwrotnic.
Przyrząd do sprawdzania otworów zwrotnic składa się z trzpienia centrującego ze stożkami i czujnika. Po wstawieniu trzpienia w otwory na sworzeń zwrotnicy możliwe jest sprawdzenie prostopadłości osi otworów do płaszczyzny oporowej. Urządzenie do kontroli przekładni mechanizmu kierowniczego umożliwia zamocowanie przekładni wraz z kolumna i kołem kierownicy w identycznym położeniu jak w samochodzie. Wyposażenie pomiarowe w postaci czujników, podziałówek kątowych oraz dynamometru pozwala na sprawdzenie luzów w przekładni i łożyskach, bez — i z określonym obciążeniem ramienia kierowniczego oraz na pomiar momentu koniecznego do poruszenia przekładni. [więcej w: wynajem autokarów Warszawa, castingi do reklam, mechanik samochodowy ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Moment obrotowy ze ślimaka

Komentowanie nie jest możliwe

Moment obrotowy ze ślimaka jest przekazywany na koło zębate ślimacznicy, osadzone na wale ślimacznicy, przeznaczonym do zwierania i rozwierania łap podbijających. Mechanizm zwierania i rozwierania łap wykonuje tę czynność dzięki przekładni ślimakowej oraz przekładni łańcuchowej. Wał ślimacznicy i mechanizmu, ślizgowo ułożyskowany w tulejach wsporników i kadłubie przekładni ślimakowej, jest nacięty z jednej strony lewym, a z drugiej — prawym gwintem trapezowym. Siły osiowe, powstające podczas pracy przekładni ślimakowej, przejmują łożyska oporowe. Siły poprzeczne są przenoszone na wałki prowadzące, osadzone równolegle do wału ślimacznicy. Na wale ślimacznicy i wałkach prowadzących są symetrycznie osadzone prowadnice śrubowe, połączone przegubem sworzniowym z dźwignią łap podbijających. W dźwigniach są osadzone łapy podbijające, zabezpieczone przed wypadaniem dokręcanymi śrubami i nakrętkami dociskowymi. Wymiana łap odbywa się przez zluzowanie śrub i nakrętek, a następnie wybicie stożkowo zakończonych czopów łap ze stożkowych osad dźwigni łapowych. Głębokość zanużenia łap. W podsypkę można regulować przez wkładanie podkładek w miejscu styku kadłuba ruchomego z belką głównej ramy podbijarki. Drgania wibracyjne łap podbijających są powodowane przez dźwignie mechanizmu mimośrodowego, zabudowane na łożyskach baryłkowych, wciśniętych na tuleje mimośrodowe. Na tulejach, połączonych wpustem z wałem, są osadzone koła zamachowe, utrzymywane w niezbędnej odległości od pokryw łożyskowych sprężynami pierścieniowymi. Przed zsuwaniem sie tuleje są zabezpieczone nakrętkami koronowymi, a koła zamachowe — nakrętkami kołpakowymi. Mechanizm jest zawieszony w kadłubie, a napęd otrzymuje z koła zębatego II przekładni pierwszej. Sterowanie zespołem podbijającym odbywa się dźwignią zakończoną kołem zębatym, z którym zazębia się koło zębate dźwigni jarzma sprzęgła kadłuba ruchomego. Na drugim zespole, W celu uzyskania jednakowego kierunku działania łap podbijających, tzn. zwierania lub rozwierania, dźwignia sterująca zespołu jest połączona bezpośrednio z dźwignią jarzma, osadzoną w prowadniku i zamocowaną w dolnej ściance kadłuba ruchomego. [hasła pokrewne: komunikacja drogowa, zamiatarki, castingi do reklam ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)