Sprzęgło zespołu podbijającego

Komentowanie nie jest możliwe

Sprzęgło zespołu podbijającego spełnia funkcje mechanizmu nawrotnego dla mechanizmu zwierania i rozwierania łap. Rozwieranie łap odbywa się przez włączenie napędu na odpowiednie koła zębate. Włączenie takie następuje z chwilą przesunięcia tarczy sprzęgła do lewej szczęki sprzęgła. Dociśnięcie sprzęgła do prawej szczęki napędza koła zębate zwierania łap. Do tarczy sprzęgła, dwustronnie stożkowej, są przynitowane okładziny cierne, które po prawidłowym montażu powinny przylegać co najmniej 70% powierzchni do wewnętrznej powierzchni szczęki sprzęgła. Szczęki sprzęgła są ułożyskowane na prowadniku koła zębatego napedzającego (lewa) i tulei prowadzącej (prawa szczęka). Prowadnik ułożyskowany na wale sprzęgłowym 1, wciśniętym w tuleje ścianek kadłuba, jest suwliwie połączony trzema wpustami z tarczą sprzęgła. W dolnej części kadłuba ruchomego jest ułożyskowany wielowypustowy wał ślimakowy, na którym są osadzone dwa koła zębate, przejmujące napęd od kół zębatych szczęk sprzęgła kadłuba (z lewej szczęki przez koło zębate pośrednie). Z zewnątrz skrzyni kadłuba ruchomego, w obudowie przekładni ślimkowej, na wale ślimakowym I jest osadzony ślimak z tarczą, na którą oddziałuje — za pośrednictwem koła zębatego — wielotarczowe sprzęgło cierne. Częściowe lub całkowite rozluźnienie nakrętki ustalającej powoduje jednostronne zmniejszenie nacisku łap podbijających na podsypkę. Dokręcenie nakrętki zwiększa nacisk sprężyny, która za pośrednictwem śruby dociskającej włącza sprzęgło, przejmujące napęd z tulei sprzęgła i przenoszące go na koło zębate, połączone z tarczą ślimaka, W wyniku uzyskuje się zwiększony nacisk łap na podsypkę, Regulacja siły nacisku jest szczególnie istotna przy podbijaniu jednostronnie podniesionego toru (na przechyłce). Zluzowanie nakrętki ustalającej od strony nie podlegającej podniesieniu powoduje zmniejszenie siły podbijania, a przy dużym o;porze podsypki — nawet zatrzymanie łap pod— bijających. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów, panele fotowoltaiczne, elektronika pojazdowa ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego

Komentowanie nie jest możliwe

Między ramami głównymi, w środkowej części maszyny jest przyspawany zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego. Do podwozia są przytwierdzone poszczególne zespoły podbijarki oraz daszek podtrzymywany kolumnami osadzonymi we wspornikach, przytwierdzonych śrubami do ram głównych. Zadaniem nadwozia jest ochrona obsługi przed opadami atmosferycznymi. W tylnej części podwozia są rozmieszczone: zespół napędowy mechanizmu jazdy, mechanizm jazdy, silnik spalinowy zawieszony na specjalnej ramie i „stanowisko jazdy”, tj. fotel maszynisty podbijarki. Zespół napędowy mechanizmu jazdy składa się z małej skrzynki biegów, sprzęgła tarczowego, dużej Skrzynki biegów, nawrotnicy i naprężacza łańcucha. Kadłub małej skrzynki biegów jest połączony śrubami z ramą silnika spalinowego. Wewnątrz kadłuba, na wielowypuście wałka są osadzone: koło łańcuchowe zespołu napędowego mechanizmu jazdy oraz ruchoma część sprzęgła kłowego, przesuwana dźwignią. Koło łańcuchowe napędu zespołów podbijających jest pasowane ruchowo na tulei. Wał jest ułożyskowany w wahliwych łożyskach kulkowych. Z zewnętrznej strony kadłuba znajduje się koło pasowe — wieloklinowe na łożyskach kulkowych oraz sprzęgło kłowe, włączane dźwignią. Sprzęgła kłowe powinny być włączane dopiero po uruchomieniu silnika spalinowego i po włączeniu sprzęgła głównego, na bardzo małych obrotach wałka małej skrzynki biegów. Do wewnętrznej części ramy silnika spalinowego jest przytwierdzony naprężacz łańcucha, przeznaczony do napinania zbiegającej z dużej skrzynki biegów jałowej gałęzi przekładni łańcuchowej. Duża skrzynka biegów znajduje się przy „stanowisku jazdy”. Jest ona przymocowana do poprzecznych kształtowników, łączących ramy główne, i składa się z żeliwnego kadłuba, mechanizmu przełączania biegów, wałków przesuwkowych, wideł, wałka napędowego i napędzanego, wałka pośredniego oraz kół zębatych. [podobne: wyposażenie stajni, elektronika pojazdowa, gambit uszczelki ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)