Urządzenia do czyszczenia mechanicznego zespołów

Komentowanie nie jest możliwe

Urządzenia do czyszczenia mechanicznego zespołów i części sa to różnego kształtu szczotki druciane ręczne lub mocowane. Druciana szczotka w uchwytach przenośnych wiertarek elektrycznych, służące do mechanicznego usuwania z czyszczonych części nagaru, rdzy, farby itp. Ręczna obróbka surawaniem, przy użyciu rozmaitych ręcznych narzędzi skrawających, ogranicza się zwykle do usuwania niewielkich nierówności lub nadmiarów materiału w trakcie wzajemnego pasowania współpracujących części. Najczęściej używane są: — skrobaki służące do wyrównywania powierzchni panewek, powierzchni przylgowych głowic i kadłubów silników, kolektorów ssących i wydechowych itp., — przyrząd do szlifowania zamków pierścieni tłokowych ulatwiający pasowanie zamków pierścieni tłokowych pierścieni, — przyrząd do wyrównywania rowków pierścieniowych w tłokach, wyposażony np. w czteroostrzowy nóż przestawiany odpowiednio do szerokości rowków (każde ostrze ma inną szerokość); głowiczka nożowa jest przesuwana na prowadnicy odpowiednio do średnicy tłoka; zakrzywiona część prowadnicy zostaje wprowadzona w rowek i oparta o jego dno, natomiast ostrze stosownie ustawionego noża opiera się o krawędź rowka; podczas przekręcania przyrządu wokół tłoka nóż zagłębia się w rowek, — przyrząd do korygowania czopów wału korbowego umożliwia usuwanie niewielkich stożkowatości i owalizacji czopów; przyrząd taki jest wyposażony w wymienne noże o długości równej długości obrabianego czopa oraz w powierzchnie oporowe; zależnie od konstrukcji przesuwa sie odpowiednio do średnicy czopa albo nóż z suportem, albo przesuwane są powierzchnie oporowe i nóz; po ustawieniu przyrządu należy przekręcać go wokół czopa powodując skrawanie, — frezy do gniazd zaworów służą do wyrównywania przylgni gniazd oraz do fazowania ich krawędzi, — docieraczka zaworów do gniazd wyposażona w przyssawke gumową umożliwiającą przywracanie szczelności niezbyt zużytych zaworów, — frezy do gniazd zaworów np. pomp benzyny służące do wyrównywania powierzchni gniazd zaworów, — docieraki i skrobaki do rozpylaczy, służące do wyrównywania przylgni — gniazd i iglic rozpylaczy wtryskiwacza oraz do usuwania osadów z przylgni. [więcej w: gambit uszczelki, transport osobowy, myjki wysokociśnieniowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego

Komentowanie nie jest możliwe

Między ramami głównymi, w środkowej części maszyny jest przyspawany zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego. Do podwozia są przytwierdzone poszczególne zespoły podbijarki oraz daszek podtrzymywany kolumnami osadzonymi we wspornikach, przytwierdzonych śrubami do ram głównych. Zadaniem nadwozia jest ochrona obsługi przed opadami atmosferycznymi. W tylnej części podwozia są rozmieszczone: zespół napędowy mechanizmu jazdy, mechanizm jazdy, silnik spalinowy zawieszony na specjalnej ramie i „stanowisko jazdy”, tj. fotel maszynisty podbijarki. Zespół napędowy mechanizmu jazdy składa się z małej skrzynki biegów, sprzęgła tarczowego, dużej Skrzynki biegów, nawrotnicy i naprężacza łańcucha. Kadłub małej skrzynki biegów jest połączony śrubami z ramą silnika spalinowego. Wewnątrz kadłuba, na wielowypuście wałka są osadzone: koło łańcuchowe zespołu napędowego mechanizmu jazdy oraz ruchoma część sprzęgła kłowego, przesuwana dźwignią. Koło łańcuchowe napędu zespołów podbijających jest pasowane ruchowo na tulei. Wał jest ułożyskowany w wahliwych łożyskach kulkowych. Z zewnętrznej strony kadłuba znajduje się koło pasowe — wieloklinowe na łożyskach kulkowych oraz sprzęgło kłowe, włączane dźwignią. Sprzęgła kłowe powinny być włączane dopiero po uruchomieniu silnika spalinowego i po włączeniu sprzęgła głównego, na bardzo małych obrotach wałka małej skrzynki biegów. Do wewnętrznej części ramy silnika spalinowego jest przytwierdzony naprężacz łańcucha, przeznaczony do napinania zbiegającej z dużej skrzynki biegów jałowej gałęzi przekładni łańcuchowej. Duża skrzynka biegów znajduje się przy „stanowisku jazdy”. Jest ona przymocowana do poprzecznych kształtowników, łączących ramy główne, i składa się z żeliwnego kadłuba, mechanizmu przełączania biegów, wałków przesuwkowych, wideł, wałka napędowego i napędzanego, wałka pośredniego oraz kół zębatych. [podobne: wyposażenie stajni, elektronika pojazdowa, gambit uszczelki ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)