Przepisy w poszczególnych państwach

Komentowanie nie jest możliwe

Po otrzymaniu tak sformułowanego polecenia dyrektor techniczny bez zwłoki przystępuje do uruchomienia, pierwszej fazy robót, tj. opracowania kompletnych założeń.
Założenia do projektu wstępnego. Przed przystąpieniem do obliczeń i opracowania rysunków projektu wstępnego, muszą konstruktorzy zdać sobie dokładnie sprawę, jak ma wyglądać projektowany samochód, jakie powinien mieć cechy charakterystyczne i jakie powinien spełniać wymagania, poza żądaniami podstawowymi postawionymi przez dyrekcję. Również i od konstruktorów żąda się przewidywania na wiele lat naprzód. przygotowywany projekt musi stanowił postęp w stosunku do rozwiązań dzisiejszych i musi byt aktualny przynajmniej tak długo, dopóki nie zwrócą się Olbrzymie koszty związane z uruchomieniem produkcji. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 14th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Założenia projektowe

Komentowanie nie jest możliwe

Na wyciągnięcie bardzo istotnych wniosków pozwala już choćby pobieżne przeanalizowanie udziału procentowego produkowanych (i sprzedawanych) samochodów, zależnie od ich cen i pojemności skokowych silników. Jednocześnie rozpatrzeć trzeba możliwości dostępu (cła, umowy wiązane itd.) na wybrany rynek zbytu oraz jego chłonność. Różnice w cenach oferowanych samochodów osobowych Są bardzo duże (np. we Francji Od 3720 do 55 000 NF).
Zebranie danych pozwala dyrekcji przystąpić do rozważań i ekstrapolacji, mających na celu określenie możliwie licznych przesłanek do ułożenia planu produkcji nowego modelu na kilkanaście lat naprzód. Można przy tym, bez obawy istotnego błędu, przyjąć z góry dwa optymistyczne założenia. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 14th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Łatwość prowadzenia pojazdu

Komentowanie nie jest możliwe

Bardzo różnią się przy tym sposoby określania mocy podatkowe j. Przykładowo — silnik o pojemności skokowej 760 cm3 ma moc podatkową we Francji i w Belgii 4 KM, w Wielkiej Brytanii 7,3 KM, w USA 7 KM, a w Italii 10 KM. Jak długo wysiłki unifikacyjne I. S. O. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 13th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOSCI DLA TRASY DROGOWEJ

Komentowanie nie jest możliwe

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOŚCI DLA TRASY DROGOWEJ. Dopuszczalne szybkości ruchu dla poszczególnych odcinków drogi i dla typowego na danej drodze samochodu można określić, sposobem graficznym. Jest to sposób przybliżony, wystarczający jednak do celów drogowych. W podobny przybliżony sposób można określić dopuszczalne szybkości dla projektowanej trasy drogowej, jeśli znany jest typowy samochód i jego charakterystyka dynamiczna. Kreśli się przekrój podłużny drogi w skali skróconej (np. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 2nd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Dane dotyczace szerokosci pasów ruchu, podane poprzednio sa danymi doswiadczalnymi, sprawdzonymi na podstawie obserwacji

Komentowanie nie jest możliwe

Dane dotyczące szerokości pasów ruchu, podane poprzednio są danymi doświadczalnymi, sprawdzonymi na podstawie obserwacji. Poniżej zamieszczamy dane dotyczące projektowania szerokości nawierzchni za granicą. Angielskie przepisy z roku 1937 ustalają dla dróg szerokość pasa ruchu 3,00 m, dla dróg o dużym ruchu pojazdów szerokość 3,30 m. . W Szwecji również stosuje się szerokość pasa ruchu 3,00 m, a na drogach o ruchu szybkim 3,50 m. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne. W kolejkach naziemnych do trakcji mechanicznej są stosowane stałe maszyny napędowe poruszające wagony kolejki wąskotorowej za pomocą liny. W pewnych warunkach terenowych zamiast maszyn napędowych może być wykorzystana siła ciężkości zjeżdżających w dół załadowanych wagoników, która wystarcza do wyciągania w górę pustych wagonów. Kolejki linowe naziemne są stosowane wówczas, gdy przy niewielkiej odległości punktów załadunkowych lub wyładunkowych ruch ma charakter ciągły. Bezpośrednio przy budowie dróg czy też na placach materiałowych, które zawsze mają charakter tymczasowy, kolejki linowe naziemne nie są stosowane. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

W tym celu wbija sie w teren czesciowo zuzyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dajac w ten sposób oparcie podkladom

Komentowanie nie jest możliwe

W tym celu wbija się w teren częściowo zużyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dając w ten sposób oparcie podkładom. Wagony (kolejowe) stosowane przy użyciu lokomotyw mogą być wykorzystane przy trakcji linowej, po uzupełnieniu ich zaczepami do liny napędowe] (pociągowej). Jeżeli tor kolejki przebiega w nachyleniu ponad 20°, to bezpośrednie użycie wagonów zwyczajnych powoduje niebezpieczeństwo spadania materiału z wagonów, a w konsekwencji wykolejenie pociągów, trzeba więc używać specjalnych wagonów platform z ukośnym podwoziem, na których są przewożone wagony normalne w położeniu jak na torze w poziomie. Tego rodzaju platformy są na stałe połączone z końcami lin. Wprowadzenie wagonów normalnych na specjalne wagony platformowe jest możliwe tylko na stacjach specjalnie do tego celu przystosowanych. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Szerokosc pasa ruchu dla szybkosci okolo 60 km/godz przyjmuje sie 3,00 m

Komentowanie nie jest możliwe

Szerokość pasa ruchu dla szybkości około 60 km/godz przyjmuje się 3,00 m. Szerokość ta składa się z szerokości samochodu przyjmowanej według norm międzynarodowych 2,50 m oraz odstępu bezpieczeństwa ruchu, wynoszącego dla dwóch pojazdów poruszających się w kierunku przeciwnym 1,00 m. W ten sposób dla najczęściej stosowanej nawierzchni dwupasowej szerokość jezdni powinna wynosić 2,50 + 2,50 + 1,00 = 6,00 m. Przy szybkości pojazdów około 80 km/godz przyjmuje się szerokość pasa ruchu 3,50 m, analogicznie – szerokość jezdni dwupasowej 7,00 m i dla szybkości około 100 km/godz – szerokość pasa ruchu 3,75 i jezdni dwupasowej 7,50 m. Przy tego rodzaju wymiarowaniu szerokości jezdni drogi, bezpieczeństwo ruchu zależy przede wszystkim od wymiarów samochodu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kola samochodu podczas ruchu nie poruszaja sie po jednej linii

Komentowanie nie jest możliwe

Koła samochodu podczas ruchu nie poruszają się po jednej linii, lecz zależnie od równości nawierzchni i uderzeń dynamicznych, a także wskutek wahań kierownicy, wymagają pasa nawierzchni o pewnej szerokości bn, Szerokość pasa zależy od stanu nawierzchni, szybkości ruchu oraz stanu technicznego samochodu i waha się w granicach od 0,5 do 0,75 m. Szerokość pasa postojowego dla ruchu samochodowego wynosi 2,50 m. Niekiedy projektuje się pasy postojowe szerokości 3,0 m. Pasy postojowe szerokości 2,0 m można stosować tylko w wyjątkowych przypadkach, tj. pod warunkiem, że samochód oponami będzie dotykał krawężnika, a zwis skrzyni (przy samochodach ciężarowych) będzie znajdować się nad poboczem lub chodnikiem. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)