Objętość bagażnika

Komentowanie nie jest możliwe

Wnętrze nadwozia malego samochodu wykorzystuje się szczególnie ekonomicznie. Bagażnik lokuje się przeważnie w tylnej części samochodu. Jeżeli silnik jest wbudowany z tylu, pomieszczenie na koło zapasowe i bagaż znajduje się w przedniej części nadwozia, a czasem mieści się również i akumulator. We współczesnych samochodach odległość od przegrody czołowej do początku błotnika stanowi zwykle około 70% rozstawu osi. Dawniej wykorzystywano prawie całkowicie szerokość nadwozia na miejsce dla pasażerów. Obecnie Samochody typu station są budowane z reguły jako wersje samochodow osobowych o zwykłych nadwoziach. Na przykład samochód SALAMANDER ma trzy rzędy siedzeń, a w razie odchylenia oparć siedzeń drugiego i trzeciego rzędu powstaje obszerne pomieszczenie na bagaż. Często samochód (np. VAUXHALL Victor) ma wyjmowane tylne siedzenia, co pozwala na znaczne zwiększenie pomieszczenia bagażowego. Station wago n VAUXHALL Victor twarzą w kierunku jazdy. Tylko w autobusach miejskich dopuszczalne jest odwrotne ustawienie niektórych siedzeń. Między ławkami projektuje się dostatecznie szerokie przejścia. Stosuje sie rozmaite udogodnienia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Podziałkę siedzeń, czyli odległość między kolejnymi rzędami siedzeń, dobiera się tak, aby zapewnić pasażerom wygodne Rozmieszczenie siedzeń i rozplanowanie wnętrza nadwozia autobusu opracowuje się na podstawie obliczeń i prób Wysokość wnetrza dobiera Sie tak, aby możliwie wysokim pasażerom wygodne przechodzenie lub stanie. Zasadniczo wszyscy pasażerowie powinni siedzieć Natomiast w omnibusach autokarach oraz autobusach międzymiastowych najważniejsze są wygodne siedzenia, a przejścia wykonuje się węższe. W autobusach takich stosuje się często oparcia z podgłówkami, a nawet o regulowanym pochyleniu. [podobne: akcesoria samochodowe, garaże blaszane, hydraulika przemysłowa ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zespoły podbijające

Komentowanie nie jest możliwe

Zespoły podbijające są podstawowymi elementami roboczymi podbijarki, przeznaczonymi do zagęszczania podsypki pod podkładami. Konstrukcja układu napędowego zespołów podbijających umożliwia niezależną pracę poszczególnych zespołów. Każdy zespół podbijający jest podwieszony w położeniu transportowym na haku, osadzonym na sworzniu górnej części ramy głównej. Opuszczając zespoły w położenie robocze należy najpierw nieznacznie je unieść w celu odblokowania haków, a następnie siłownikami pneumatycznymi opuszczać do zetknięcia się z ogranicznikami. Napęd zespołów podbijających odbywa się za pośrednictwem poziomego wału napędowego i mechanizmu łańcuchowego. Poziomy wał napędowy jest usytuowany w łożyskach baryłkowych, wmontowanych w obudowy przytwierdzone do ram głównych wraz z podstawami mechanizmów łańcuchowych. Położenie poziomego wału napędowego i mechanizmów łańcuchowych może być regulowane śrubami. Na wale są wpustowo osadzone trzy koła łańcuchowe i dwa koła zamachowe, gromadzące energię mechaniczną W celu uzyskania bardziej płynnego rozruchu i hamowania zespołów. Mechanizm łańcuchowy składa się z dwóch członów połączonych wałkiem, na którym są osadzone koła mimośrodowe do naciągania łańcuchów i koła łańcuchowe. Dolny człon jest połączony opaską, ślizgowo osadzoną
W skład każdego zespołu podbijającego wchodzą: — ruchomy kadłub; — mechanizm mimośrodowy; — mechanizm zwierania i rozwierania łap; – mechanizm sterowania zespołem podbijającym. Na ruchomym kadłubie jest osadzony zespół podbijający. Wewnątrz skrzyni kadłuba znajdują się wały: przekładni pierwszej, mimośrodowy, sprzęgłowy, ślimakowy i koła pośredniego. Z zewnątrz kadłuba są zmontowane elementy mechanizmu mimośrodowego, zwierania i rozwierania łap oraz dźwignia mechanizmu sterowania. Na wale przekładni pierwszej jest ślizgowo osadzony zaczep połączony sworzniem z wahaczem dźwigni podnoszenia lub opuszczania zespołu oraz elementy układu napędowego zespołu podbijającego: napędzające koło łańcuchowe i koło zębate, przekazujące napęd na koło zębate mechanizmu mimośrodowego i koła zębate wału sprzęgłowego. [przypisy: bidony rowerowe, hydraulika przemysłowa, serwis mitsubishi warszawa ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)