Wygoda jazdy

Komentowanie nie jest możliwe

Pojecie komfortu jest trudniejsze do ujęcia cyframi niż pojecie łatwości prowadzenia. Poglądy użytkowników są mocno subiektywne i podlegają ciągłej ewolucji. O wygodzie jazdy decyduje zwykle:
— łatwość dostępu do wszystkich siedzeń ; ważna zwłaszcza dla osób starszych ; najłatwiej zapewnia sie przez zaprojektowanie nadwozia jako czterodrzwiowego; rozwiązanie takie przyjmuje sie coraz powszechniej mimo nieco wyższego kosztu i bardziej złożonej technologii w porównaniu z nadwoziem dwudrzwiowym,
— przestronność wnętrza zapewnia się przez odpowiedni dobór charakterystycznych wymiarów ; powiększanie ich ogranicza jednak konieczność kompromisu między wygodą pasażerów i kierowcy a ciężarem wozu, jego opływowością itp. ; istotne znaczenie ma również pojemność bagażnika, zwłaszcza gdy chodzi o pojazdy turystyczne, miękkość zawieszenia, jeden z najważniejszych warunków komfortu jazdy, jest dziś zagadnieniem całkowicie opanowanym konstrukcyjnie ; praktyczne realizowanie wymaganej miękkości zawieszenia nie nastręcza trudności. Inne czynniki decydujące o wygodzie jazdy, jak miękkość siedzeń, przewietrzanie lub klimatyzacja wnętrza, ochrona przed nasłonecznieniem itp. podlegają subiektywnym ocenom użytkowników i konstruktor może tylko starać się według swej najlepszej woli, aby klient otrzymał maksimum udogodnień za swoje pieniądze, czyli aby jego samochód był ogrzewany w zimie i chłodzony w lecie, szczelny, lecz dobrze przewietrzany itp. Również i tutaj konieczne są kompromisy, których właściwy dobór jest nieraz W równej mierze kwestią intuicji, co i wiedzy technicznej.
Względy ekonomiczne stale przywołują konstruktora do twardej rzeczywistości. Musi on wciąż pamiętać, że za wszystko się płaci — za szybkość i za zrywność, za wygodę i przestrzenność wnętrza, za cisze i za trwałą miękkość foteli. Analiza ekonomiczności projektowanego samochodu dotyczy głównie trzech zasadniczych zagadnień; [patrz też: izolacja dachu, castingi do reklam, witryny aluminiowe ]
— cena sprzedażna: właściwy dobór ceny detalicznej decyduje o popularności nowego pojazdu; im niższy jest koszt nabycia samochodu o określonej trwałości, tym niższe są koszty amortyzacji; z tego powodu nawet nieznaczne obniżenie ceny modelu może spowodować całkiem niewspółmierny wzrost sprzedaży; cena detaliczna zależy głównie od konstrukcji i wyposażenia pojazdu rozwiązania poszczególnych zespołów powinny być możliwie proste, użyte materiały możliwie tanie; ważny jest właściwy dobór pasowań i tolerancji; wysokie klasy dokładności kosztują bardzo drogo i należy unikać ich w miare możności ; bezwzględną koniecznością jest stosowanie w jak najszerszym zakresie części znormalizowanych; koszty własne produkcji zależą w znacznym stopniu od nowoczesności parku maszynowego prawidłowości dobraniË1 go do programu produkcji; należy zaznaczyć. że przeważnie klient przed nabyciem samochodu sprzedaje posiadany:pojazd używany; nabywca taki jest Więc wdzięcz. ny firmie, która wyprodukowała zbywany samochód, uzyska zań przyzwoitą cenę.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Samochod M-20 Warszawa

Komentowanie nie jest możliwe

Druga Wojna Światowa przyniosła prawie całkowite zniszczenie pomyślnie rozwijającego się polskiego przemysłu samochodowego. Również przemysł współpracujący i pomocniczy, który zaczął stawiać pierwsze kroki na polu Własnych rozwiązań konstrukcyjnych, poniósł wskutek wojny poważne straty w kadrach i inwestycjach. PO zakończeniu wojny władze państwowe stanęły wobec trudnego zadania tworzenia przemysłu motoryzacyjnego, biorąc praktycznie od podstaw. Pomimo to zdecydowano się na uruchomienie produkcji, najpierw ciągników rolniczych, samochodów ciężarowych oraz motocykli, a następnie również i samochodów osobowych.

Ponieważ w latach 1946/47 nabycie licencji nie wchodziło w rachubę, zdecydowano się na uruchomienie produkcji samochodów ciężarowych własnej konstrukcji. Grupa konstruktorów opracowała w latach 1946. . .48 konstrukcje 3,5-tonowego samochodu ciężarowego STAR-20. Produkcję tych pojazdów rozpoczęto w 1949 r. w zakładach mechanicznych w Starachowicach, rozbudowując je i uzupełniając ich wyposażenie. W 1951 r. uruchomiono nowo wybudowaną w oparciu o licencję zakupioną w ZSRR Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. W tymże roku zmontowano próbną serię samochodów (75 szt.) rozpoczynając produkcje samochodów M-20 Warszawa według licencji radzieckiej (M-20 Pobieda). W FSO rozpoczęto w 1953 r. prace nad opracowaniem samochodu małolitrażowego FSO Syrena, w którym zastosowano silnik dwusuwowy konstrukcji WSM w Bielsku. serie próbną wypuszczono w 1957 r. (200 szt.), a od 1958 r. rozpoczęto seryjną produkcje tych pojazdów. [przypisy: pasy napędowe, wyposażenie gastronomii, izolacja dachu ]

W 1951 r. uruchomiono nowo wybudowaną Fabrykę Samochodów Cieżarowvch w Lublinie rozpoczynając produkcję (montaż próbny 82 szt.) 2,5-tonowych samochodów ciężarowych FSC Lublin według licencji zakupionej w ZSRR (GAZ-51). Ze względu na przestarzałą konstrukcję zaniechano następnie produkcji tych pojazdów. Oprócz wymienionych podstawowych typów samochodów rozpoczęto produkcje autobusów ramowych, z wykorzystaniem zespołów samochodów STAR-20, ciągników siodłowych, przyczep i Wywrotek. Prawie jednocześnie rozpoczęło produkcję unowocześnionych samochodów FSO Warszawa i STAR. W latach 1958/59, bazując na zespołach samochodu FSO Warszawa, uruchomiono w FSO produkcję sanitarek oraz pick-up.

W tym samym okresie rozpoczęto produkcję autobusu SAN-HOI w miejsce przestarzalego już autobusu STAR. WSK Mielec i WSK Rzeszów rozpoczęły produkcję mikrosamochodów MIKRUS. W Jelczańskich Zakładach budowy nadwozi uruchomiono produkcję autobusów JELCZ (licencja SKODA-KAROSA). W Zakładach Starachowickich uruchomiono produkcję samochodu STAR-66. W roku 1963 uruchomiono produkcje samochodów osobowych FSO Syrena z zespołami pednymi WARTBURG,

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)