Przyrząd do sprawdzania sprężyn

Komentowanie nie jest możliwe

Urządzenie takie  jest wyposażone w napędzaną ręcznie pompę wody do wytwarzania ciśnienia 4, 5 kG/cm2, manometr, zbiornik wody oraz przewody, łączniki, płyty zamykające wyloty wody itp. Często urządzenie umożliwia przekręcanie sprawdzanego kadłuba lub głowicy w czasie próby, co ułatwia obserwowanie trudno dostępnych miejsc. Przyrząd do sprawdzania szczelności zaworów składa się z pompki powietrza, korpusu z wymiennymi płytkami uszczelniającymi oraz manometru. W celu sprawdzenia szczelności zaworu i gniazda nakłada się przyrząd na sprawdzane złożenie, dociska ręką do głowicy (lub kadłuba silnika dolnozaworowego) i wtłacza pompką do wnętrza korpusu powietrze aż do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia. Szybkość opadania ciśnienia jest miernikiem szczelności zaworu. Przyrząd do sprawdzania sprężyn jest to specjalny dynamometr hydrauliczny lub sprężynowy zaopatrzony w podziałówkę do określania ugięć odpowiadających określonym obciążeniom (lub odwrotnie). Przyrząd taki służy do sprawdzania twardości sprężyn, czyli wyznaczania ich jednostkowego ugięcia. Przyrząd do sprawdzania współosiowości gniazda zaworu i prowadnicy jest to specjalny czujnik lub przyrząd stykowy, przekręcany na trzpieniu osadzonym w naprawionej prowadnicy. Przyrząd do sprawdzania złożenia tłok-sworzeń-korbowód umożliwia sprawdzenie równoległości osi czopa korbowego i sworznia tłokowego oraz prostopadłości płaszczyzny symetrii korbowodu i tłoka do osi czopa korbowego. Stosowane są przyrządy czujnikowe i stykowe. Osadzony na odpowiednim wałku korbowód ustawiony zostaje na pryzmach, a element wskaźnikowy odpowiednio dostawiany pozwala na wykrycie geometrycznych nieprawidłowości złożenia. Podobne przyrządy używane są do weryfikacji korbowodów, w celu wykrycia ewentualnego skrzywienia lub zwichrowania. Przyrząd do sprawdzania luzu tłoka w cylindrze jest to specjalna taśma o kalibrowanej grubości i dynamometr sprężynowy z uchwytem do mocowania taśmy. Po wstawieniu tłoka do cylindra, taśmę o określonej grubości umieszczoną między tłokiem a cylindrem wyciąga się za pomocą dynamometru. Wskazania dynamometru pozwalają ocenić prawidłowość złożenia. [więcej w: konstrukcje stalowe, Wynajem autokarów, firma zbrojarska ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Pojęcia ogólne

Komentowanie nie jest możliwe

Teoria ruchu samochodu objaśnia całokształt zjawisk wystepujących podczas jazdy samochodu i analizuje w oparciu o zasady mechaniki prawa rządzące ruchem pojazdu oraz teoretyczne związki pomiędzy tymi zjawiskami. Teoria ruchu stanowi podstawę, na której opierają się zasady budowy, użytkowania i eksploatacji samochodu. Teoria ruchu analizuje przede wszystkim: zasady ruchu pojazdu w warunkach drogowych, czyli ścisłe określenia parametrów kinematycznych samochodu, wypływające z wymogów zachowania bezpieczeństwa jazdy w każdej sytuacji drogowej ; w tym zakresie teoria ruchu umożliwia na drodze teoretycznej wyznaczanie założeń wielu przepisów drogowych,
własności ruchowe pojazdu, czyli jego zachowanie sie podczas jazdy w rozmaitych warunkach drogowych i atmosferycznych; własności te, ustalane drogą analizy sił występujących podczas ruchu pojazdu, wyraża się takimi parametrami, jak prędkość ruchu, zdolność pokonywania wzniesień lub rozwijania przyspieszeń, zależnymi bezpośrednio od budowy i wyposażenia pojazdu, własności ekonomiczne pojazdu, czyli zużycie paliwa w określonych warunkach drogowych, ustalane na podstawie charakterystyki silnika w powiązaniu z parametrami charakterystycznymi całego pojazdu, stateczność ruchu pojazdu, czyli zdolność pojazdu do zachowywania nadanego kierunku ruchu podczas zakręcania i ruchu prostoliniowego, a wiec problemy prowadzenia samochodu, zdolności pojazdu do trzymania się drogi, sterowności i zwrotności pojazdu; właściwości te zależą również od konstrukcji pojazdu. Siła napędowa. R [hasła pokrewne: skup samochodów warszawa, samochód zastępczy, konstrukcje stalowe ]
Toczenie się sztywnego koła po sztywnym podłożu. Koło toczy się bez poślizgu, jeżeli punkt styku koła A z jezdnią nie przesuwa się względem niej, czyli że chwilowy środek obrotu układu leży w punkcie A, a wiec prędkość punktu A względem podłoża równa jest zeru. Stan ruchu toczącego się kola charakteryzują dwie prędkości; — predkość punktów obwodu kola, czyli prędkość obwodowa Vo oraz prędkość postępowa środka kola (V tzw. prędkość unoszenia), równa prędkości ruchu pojazdu.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)