Ekonomiczne problemy produkcji samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Gdy chodzi o masową produkcję rzędu kilkuset tysięcy lub milionów sztuk, wówczas należy i opłaca się stosować elementy tłoczone w możliwie dużym zakresie, a więc nie tylko na części szkieletu i poszycia nadwozia, lecz także na wiele części podwozia i silnika (wahacze zawieszenia, miski olejowe, pokrywy, różne dźwignie, części sprzęgła i wiele innych). Jeśli natomiast seria ma być stosunkowo niewielka, liczbę elementów tłoczonych trzeba zredukować do minimum, zastępując je np. w szkielecie nadwozia elementami rurowymi, a w podwoziu i silniku stosując wszędzie odkuwki i odlewy. [hasła pokrewne: wynajem autokarów Warszawa, bidony rowerowe, pompy ciepła ]
Można nawet pójść dalej i pomyśleć o uruchomieniu produkcji nadwozi z tworzyw sztucznych, choć nie jest to sprawa tak prosta, jak sie dziś wydaje wielu laikom. Tworzywa sztuczne nadające się na nadwozia sa stosunkowo kosztowne, a wykonane z nich elementy wymagają długiego czasu na wyschnięcie, co stwarza bardzo duże zapotrzebowanie miejsca. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Techniczne problemy produkcji samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Liczba i złożoność elementów nowoczesnego samochodu, a także wielka różnorodność materiałów używanych do jego budowy powoduje, że samochód z punktu widzenia wytwarzania jest obiektem równie trudnym, jak samolot, statek oceaniczny lub choćby wielki dom mieszkalny, z tym, że żaden z wymienionych wytworów nie był dotychczas produkowany na tak masową skalę.
Nowoczesny samochód średniej klasy składa się z około 30000 do 40000 części. Zawiera on kilkaset kilogramów stali w postaci blach, odkuwek, odlewów i części wykonanych „z pręta, oraz sporo części żeliwnych. Dalsze elementy wytwarza się z kilkudziesięciu kilogramów stopów lekkich i metali kolorowych, a inne jeszcze ze szkła, gumy, materiałów włókienniczych i tworzyw sztucznych. Instalacja elektryczna samochodu zawiera pokaźną ilość miedzi w przewodach, pewną ilość porcelany specjalnej, a także nieco metali szlachetnych (np. styki). Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Produkcja samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Dzień oficjalnego pokazu jest to zwykle wielka uroczystość, na którą zaprasza się wybitne osoby ze świata przemysłu i polityki… Nazajutrz zaś wszystkie przedstawicielstwa firmy rozpoczynają sprzedaż nowego modelu, masową i nieograniczoną. Jednocześnie w wytwórni bez rozgłosu pracuje się nad kolejnym nowym modelem, a często trwa już nawet przygotowanie jego masowej produkcji.
Rzecz charakterystyczna, że w USA „małe” firmy znikły niemal całkowicie, a produkcja samochodów jest praktycznie biorąc zmonopolizowana przez cztery koncerny: GMC, Ford, Chrysler Oraz American Motors (łacznie produkcji). Jest to prawdopodobnie jedna z przyczyn powodzenia, jakim u tamtejszej klienteli cieszyły się do niedawna samochody niektórych marek europejskich, bardziej „zindywidualizowane” w porównaniu do pojazdów amerykańskich. [hasła pokrewne: krotoski cichy szczecin, mleasing otomoto, salon skody wrocław ]
Sytuacja w Europie jest na pozór podobna. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przypadki mijania sie na drogach lokalnych dwóch samochodów naleza do rzadkosci mijaja sie one wówczas w ten sposób

Komentowanie nie jest możliwe

Przypadki mijania się na drogach lokalnych dwóch samochodów należą do rzadkości mijają się one wówczas w ten sposób, że jeden z pojazdów samochodowych zatrzymuje się na krawędzi nawierzchni lub też znacznie zmniejsza szybkość. Na podstawie doświadczeń stwierdzono, że przy prowadzeniu pojazdów przez doświadczonych kierowców odstęp bezpieczeństwa między samochodami mijającymi się przy szybkości około 60 km/godz może być zmniejszony do 0,75 m. Przy wyprzedzaniu się pojazdów samochodowych – wobec znacznie mniejszej szybkości względnej pojazdów – mogą być stosowane następujące odstępy bezpieczeństwa: 0,50 m przy szybkościach podstawowych ruchu 60 km/godz, 0,75 m przy 80 km/godz, 1,00 m przy 100 km/godz. Odstępy bezpieczeństwa między kołem samochodu a krawędzią nawierzchni mają swoje znaczenie, gdyż wpływają na prowadzenie pojazdu przez kierowcę. Przy zbyt małych odstępach bezpieczeństwa między kołem a krawędzią nawierzchni kier owca zmniejsza szybkość ruchu i możliwości eksploatacyjne trasy drogowej nie są należycie wykorzystane. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne w poziomie

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne w poziomie. Przy transporcie po torze poziomym lub na niewielkim spadku stosuje się dwa schematy układu torów i lin napędowych. Pociągi kilku wagonowe są poruszane za pomocą liny napędzanej wciągarką. Lina w drugim końcu kolejki przechodzi przez krążek zwrotny zaopatrzony w urządzenie naciągowe. Schemat ten przewiduje jeden tor roboczy z dwoma mijankami. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)