Dzwignice linowe

Komentowanie nie jest możliwe

Dźwignice linowe. Dźwignice linowe stosuje się w terenach falistych i górzystych kiedy dostarczanie materiałów innym środkiem transportowym jest utrudnione lub niemożliwe. Dźwignice linowe mają zastosowanie przy budowie mostów, wiaduktów, przegród dolin oraz przy eksploatacji kamieniołomów, w których złoża zalegają poniżej poziomu terenu. Dźwignice linowe tym różnią się od kolejki linowej napowietrznej, że mają jedno przęsło, po którym posuwa się jeden wózek nośny. Głównymi częściami każdej dźwignicy linowej, są dwie wieże czołowa i końcowa, ustawione na dwóch przeciwległych brzegach przeszkody. Między wieżami jest napięta lina nośna, po której porusza się wózek nośny z zawieszonym na nim urządzeniem podnoszącym. Wózek nośny jest uruchamiany za pomocą liny ciągnącej, przyczepionej końcami do przodu i tyłu wózka. Lina ta przechodzi przez krążki odchylające i zwrotne na wieżach i nawija się na bęben kołowrotu znajduj ący się obok wieży czołowej. Ładunki podnosi się za pomocą liny podnoszącej nawijającej się na bęben drugiego kołowrotu i przechodzącej przez krążki odchylające na wieży czołowej, krążki wózka nośnego oraz krążki urządzenia podnoszącego; lina przeważnie jest zaczepiona drugim końcem do wieży końcowej. Ładunki przewozi się w ten sposób, że najpierw przyczepia się je do haka wielokrążka, a następnie podnosi się w górę na żądaną wysokość za pomocą liny podnoszącej i kołowrotu. Wózek wraz z zawieszonym na nim ładunkiem przetacza się za pomocą kołowrotu po linie nośnej przeważnie w kierunku wieży czołowej. Linę podnoszącą i ciągnącą napręża się tylko za pomocą kołowrotów, przy znacznych więc odległościach wież liny te mają nieraz bardzo duży zwis. W celu zmniejszenia zwisu są one na całej rozpiętości między wieżami podtrzymywane za pomocą specjalnie urządzonych podtrzymywaczy umieszczonych na linie nośne j. Wszystkimi ruchami dźwigni linowych steruje operator ze specjalnego stanowiska. Odległość wież dźwignic linowych wynosi najczęściej 100 -7- 500 m, a wyjątkowo przekracza 1000 m. [patrz też: serwis volkswagen warszawa, motoryzacja samochody, serwis Skoda ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 30th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

W zaleznosci od rodzaju napedu

Komentowanie nie jest możliwe

W zależności od rodzaju napędu. a) z maszyną napędową, czyli kolejki w poziomie lub wyciągi pochylniowe (wyciągi) b) bez maszyny napędowej, czyli zjazdy pochylniowe (pochylnie) 5) w zależności od punktu zaczepienia liny: a) o zaczepie górą, b) o zaczepie dołem. Naziemne kolejki linowe składają się z następujących elementów: tom, wagonów-wywrotek, specjalnych platform z ukośnym podwoziem: urządzenia napędowego, liny napędowej lub wyciągowej oraz z urządzeń dodatkowych, jak np.: zaczepy na wagonach, rolki toczne dla przesuwu zwisających lin, łapacze wagonów na pochylniach o dużym spadku, urządzenia sygnalizacyjne i zabezpieczające ruch. Tor zwykle o szerokości 600 mm nie różni się od toru stosowanego dla kolejek obsługiwanych przez lokomotywy. W kolejkach na dużych spadkach szyny są przymocowane do podkładów drewnianych ułożonych na warstwie tłucznia. Dla uniknięcia przesuwania się całego toru (pełzania) w dół, na dużych spadkach kon ieczne jest zakotwienie toru. [hasła pokrewne: okręgowa stacja kontroli pojazdów, motoryzacja samochody, Serwis Audi Wrocław ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 27th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)