Historia marki Volvo

Komentowanie nie jest możliwe

Historia marki Volvo sięga 14 kwietnia 1927 roku, wtedy to świat uslyszał o pierwszym pojezdzie – OV4, ktory zyskal powszechna nazwe  Jacob.Firma Volvo została zalożona przez Gustafa Larsona oraz Assara Gabrielssona. Od początku swojego istnienia firma bardzo dużą wagę przywiązywała do wysokiej jakości wykonania.

Nieoficjalne poczatki Volvo nastapily 25 lipca 1924 roku, wtedy to Gustaf Larson wraz z Assarem Gabrielsonem dzielem przypadku spotkali sie jedzac Languste w Goteborskiej restauracji. Sama firma przyjmuje  za oficjalna date swego powstania wypada 14 kwietnia 1927 roku.  Tego dnia  po raz pierwszy  z fabryki w Hisingen wyjechał pierwszy egzemplarz modelu nazwanego OV4.

Auto potocznie bylo nazywane Jakob i bylo kabrioletem wzorowanym na modele amerykańskie. Napędzane było czterocylindrową jednostką mającą niecałe dwa litry i jedyne 28 koni mechanicznych. [patrz też: gabloty informacyjne, mycie podjazdów, Przewozy bagażowe ]

Inżynierowie Volvo od samego początku istnienia firmy stawiali przede wszystkim na jakośc i wysoki poziom techniczny produkowanych samochodów. Również tych samych założen starali sie dotrzymać kolejni inżynierowie przez dziesiątki nastepnych lat.

W niecałe dwa lata po otwarciu firmy na rynek wyjeżdża drugi już model Volvo – PV651, jest to pierwszy samochód z sześciocylindrowym silnikiem chłodzonym wodą.
Auto zostało wyposażone między innymi w innowacyjne hydrauliczne hamulce czy też  skrzynię biegów z zsynchronizacją przełożeń.

Podczas pierwszego dziesięciolecia trwania firmy uruchomiono również montaż ciężarówek oraz autobusów, których produkcja przez pewien czas zajeła wiekszość mocy przerobowych firmy.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Grudzień 1st 2016
Tagi: , , , , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Wskaźniki dla niektórych wytwórni samochodów angielskich, francuskich, niemieckich i włoskich

Komentowanie nie jest możliwe

Podstawowymi parametrami wyjściowymi są zwykle: cena, ciężar, wymiary główne, moc znamionowa silnika, prędkość maksymalna itp.
Na podstawie wymienionych parametrów określa się np.:
— kategorię (tzw. klasę) samochodu, zestawiając wymiary główne, ciężar własny, moc znamionową silnika itp.,
— wskaźniki własności ruchowych, podając maksymalną szybkość jazdy oraz jednostkowy ciężar pojazdu, tj. ciężar przypadający na 1 KM mocy znamionowej silnika, wskaźniki techniczno-ekonomiczne charakteryzujące m. in. koszty budowy, cechy konstrukcji, wykorzystanie materiałów użytych do budowy pojazdu itp. — obliczając: cenę I kG ciężaru pojazdu, cenę jednostki długości itp. Przykładowo poniżej podano porównanie Średnich wskaźników statystycznych typowych pojazdów produkcji europejskiej i amerykańskiej z 1956 r. Wskaźniki te uzyskano, obliczając średnie wartości wskaźników dla wszystkich kategorii seryjnych samochodów osobowych wyprodukowanych w Europie Zachodniej i USA.
Z podanych wskaźników wynika, że w Europie buduje się samochody mniejsze, o gorszych własnościach dynamicznych i tańsze niż w USA. Przeciętny nabywca amerykański może jednak łatwiej zakupić samochód niż nabywca europejski. Względna w stosunku do siły nabywczej klienta cena samochodu amerykańskiego jest przeszło dwukrotnie niższa niż w Europie. Ponadto przeciętna jakość konstrukcji i metody produkcji w Europie są gorsze, wyżej bowiem kształtuje się cena 1 kG ciężaru własnego samochodu niż w Ameryce, W podobny sposób, zależnie od potrzebnego zakresu zamierzonej analizy porównawczej, zestawić można odpowiednio inne wskaźniki. [przypisy: mycie podjazdów, przekładnia zębata, bagażniki rowerowe ]
Na podstawie tego rodzaju zestawień statystycznych można ocenić np. pojazdy różnych klas produkowanych w takich samych warunkach ekonomicznych, albo porównywać wpływ warunków lokalnych w różnych krajach na kształtowanie się kosztów produkcji, technicznych właściwości pojazdów, opłacalności produkcji itp. Np. wskaźnik określający produkcję danego koncernu, przypadającą na 1 zatrudnionego pracownika, charakteryzuje średnią klasę produkowanego pojazdu Oraz daje pewien pogląd o prawidłowości organizacji produkcji.
Największą wydajność na jednego pracownika osiągnęły wytwórnie Simca, Volkswagen, Standard (i Ford angielski), co przypisać można doskonałej organizacji produkcji oraz kategorii wytwarzanych pojazdów (samochody popularne, budowane w dużych seriach).
Samochody luksusowe, sportowe lub wyczynowe (np. LANCIA, ALFA ROMEO, MERCEDES-BENZ), produkowane w małych seriach, wymagają stosunkowo wysokich nakładów robocizny, co tłumaczy pozornie niską wydajność pracy, np. zakładów Daimler-Benz.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)