Wał korbowy

Komentowanie nie jest możliwe

Na wale korbowym jest osadzone koło zamachowe, w którym znajduje się prądnica i iskrownik mechanizmu zapłonu. Na kole zamachowym jest osadzona dmuchawa 4, przed którą znajduje się rozrusznik, uruchamiany uchwytem rozrusznika I. Uruchomienie silnika może jednak nastąpić dopiero po odpowiednim ustawieniu Śruby paliwowej 3. Siłę i częstotliwość uderzeń bijaka, a więc i narzędzia roboczego, można regulować dźwignią 2 w rączce uchwytu. Naciskanie rączki uchwytu pod— czas pracy zwiększa liczbę uderzeń bijaka. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 5th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOSCI DLA TRASY DROGOWEJ

Komentowanie nie jest możliwe

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOŚCI DLA TRASY DROGOWEJ. Dopuszczalne szybkości ruchu dla poszczególnych odcinków drogi i dla typowego na danej drodze samochodu można określić, sposobem graficznym. Jest to sposób przybliżony, wystarczający jednak do celów drogowych. W podobny przybliżony sposób można określić dopuszczalne szybkości dla projektowanej trasy drogowej, jeśli znany jest typowy samochód i jego charakterystyka dynamiczna. Kreśli się przekrój podłużny drogi w skali skróconej (np. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 2nd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Charakterystyka zuzycia paliwa przez silnik samochodu jest to zaleznosc graficzna

Komentowanie nie jest możliwe

Charakterystyka zużycia paliwa przez silnik samochodu jest to zależność graficzna, podająca wielkość zużycia paliwa w czasie ruchu z różnymi szybkościami na odcinkach dróg o znanych współczynnikach oporu toczenia. Charakterystyki zużycia paliwa przez silnik samochodu można otrzymać przez obliczenie albo na podstawie danych prób laboratoryjnych ruchu samochodu ze zmierzeniem zużycia paliwa, albo też bezpośrednio na drodze pod rzeczywistym obciążeniem samochodu. W normalnych warunkach pracy wykorzystuje się zwykle tylko część mocy silnika. Im mniejsze jest wykorzystanie mocy silnika, tym większe jest zużycie jednostkowe paliwa (na 1 K1/godz). Na przykład przy wykorzystaniu tylko 20 % mocy silnika zużycie jednostkowe paliwa może być większe niż dwukrotne od zużycia przy normalnej pracy silnika. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

PAS RUCHU DROGOWEGO

Komentowanie nie jest możliwe

PAS RUCHU DROGOWEGO . Pojazd drogowy poruszający się po drodze zajmuje pewien pas szerokości nawierzchni. Pas ten – ze względu na bezpieczeństwo ruchu nie może być zajmowany przez jakikolwiek inny pojazd poruszający się w kierunku przeciwnym. Pas ruchu drogowego w przekroju poprzecznym drogi stanowi określoną szerokość nawierzchni drogi, potrzebną do poruszania się jednego pojazdu. Szerokość pasa ruchu zależy od: a) wymiarów pojazdu, b) szybkości ruchu pojazdu, c) kierunków ruchu pojazdów (kierunek zgodny lub przeciwny). Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomoca zacisku

Komentowanie nie jest możliwe

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomocą zacisku. Przy wjeździe wagonika na stację kółka wózka wtaczają się na pochyloną część szyny, po czym ciężar wagonika stopniowo przenosi się na szynę i jednocześnie następuje automatyczne odczepienie wagonika od liny. Dalsze przesuwanie wagonika po szynie w obrębie stacji odbywa się ręcznie. Przy wyjeździe wagonika ze stacji opisany cykl powtarza się w kolejności odwrotnej. Szybkość poruszania się wagoników wynosi: 0,5 -7- 0,75 m/sek dla lekkich kolejek przenośnych o ruchu ciągłym z ładowaniem i wyładowaniem w czasie ruchu f,5 – 1,75 misek – dla jednolinowych kolejek ,G ruchu ciągłym, 2,0 misek – dla dwulinowych kolejek G ruchu ciągłym. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Stacja napinajaca, czyli kolo napinajace, znajduje sie w przeciwnym koncu kolejki w stosunku do stacji napedowej

Komentowanie nie jest możliwe

Stacja napinająca, czyli koło napinające, znajduje się w przeciwnym końcu kolejki w stosunku do stacji napędowej. Na trasach do 3000 m wystarcza zazwyczaj jedna stacja napinająca. Na kolejkach o większej długości zachodzi konieczność wprowadzania pośrednich stacji napinających. Odcinki trasy przerwane pośrednimi stacjami napinającymi połączone są szynami sztywnymi, po których wagonik przejeżdża bez potrzeby odpinania od liny napędowej. Wieże podporowe służące do zawieszania liny nośnej i napędowej zwykle są stalowej konstrukcji ze wspornikami w górnej części. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)