Ściągacz

Komentowanie nie jest możliwe

Ściągacz jest to przyrząd ułatwiający rozbiórkę polaczeń wciskowych i wtłaczanych, jak np. pierścień łożyska i piasta lub wałek, piasta koła napędowego i wałek, tuleja i korpus itp. Ściągacze są tak skonstruowane, Że mogą wywierać na połączone części dość znaczne naciski. Zwykle elementem naciskowym jest przekręcana ręcznie śruba lub tłoczysko hydraulicznego rozpieracza, działające na podstawową cześć rozbieranego złożenia, a elementami oporowymi są łapy ściągacza chwytające za cześć zdejmowaną. Do zdejmowania części całkowicie osłaniającej część podstawową (gdy brak oparcia dla elementu naciskowego) stosuje się ściągacz bezwładnościowy, którego działanie polega na wykorzystywaniu energii kinetycznej Ciężaru przesuwanego z pewną prędkością po pręcie głównym ściągacza. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 3rd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Urządzenie uchwytne

Komentowanie nie jest możliwe

Urządzenie uchwytne służy do utrzymywania lub zmieniania pozycji zespołu zawieszonego na wciągniku, żurawiu lub suwnicy. Urządzenia takie są szczególnie przydatne do wybudowania i zabudowania zespołów, których osprzęt łatwo ulega uszkodzeniom (zwłaszcza kompletnych silników i zblokowanych zespołów napędowych). nastawna Proste urządzenia uchwytne wykonywa ne są zwykle jako wielozaczepowe wieszaki liniowe. Wózek transportowy przeznaczony jest do przewożenia kompletnych zespołów po terenie zakładu. Często wozek transportowy zaopatrzony jest w odpowiednie urządzenie dźwigniowe, ułatwiające wybudowania i zabudowywania zespołu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 3rd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

ZUZYCIE MATERIALÓW PEDNYCH

Komentowanie nie jest możliwe

ZUŻYCIE MATERIAŁÓW PĘDNYCH . Oszczędność zużycia paliwa przez samochód w czasie jego pracy na drodze jest jednym z podstawowych wskaźników eksploatacji samochodu. Wskaźnik ten charakteryzuje ilość paliwa, które zużywa się na jeden tonokilometr przewiezionego ładunku lub też na jeden pasażerokilometr przy przewozach pasażerskich. Najmniejsze zużycie paliwa występuje wtedy, gdy silnik samochodu może pracować przy najbardziej oszczędnym ustawieniu przepustnicy, przy stosowaniu stałej szybkości i przy jednoczesnym pełnym obciążeniu. Oszczędne zużycie paliwa zależy od: a) konstrukcji silnika samochodowego, b) konstrukcji i stanu nawierzchni drogowych. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 2nd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Szerokosc pasa ruchu dla szybkosci okolo 60 km/godz przyjmuje sie 3,00 m

Komentowanie nie jest możliwe

Szerokość pasa ruchu dla szybkości około 60 km/godz przyjmuje się 3,00 m. Szerokość ta składa się z szerokości samochodu przyjmowanej według norm międzynarodowych 2,50 m oraz odstępu bezpieczeństwa ruchu, wynoszącego dla dwóch pojazdów poruszających się w kierunku przeciwnym 1,00 m. W ten sposób dla najczęściej stosowanej nawierzchni dwupasowej szerokość jezdni powinna wynosić 2,50 + 2,50 + 1,00 = 6,00 m. Przy szybkości pojazdów około 80 km/godz przyjmuje się szerokość pasa ruchu 3,50 m, analogicznie – szerokość jezdni dwupasowej 7,00 m i dla szybkości około 100 km/godz – szerokość pasa ruchu 3,75 i jezdni dwupasowej 7,50 m. Przy tego rodzaju wymiarowaniu szerokości jezdni drogi, bezpieczeństwo ruchu zależy przede wszystkim od wymiarów samochodu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kola samochodu podczas ruchu nie poruszaja sie po jednej linii

Komentowanie nie jest możliwe

Koła samochodu podczas ruchu nie poruszają się po jednej linii, lecz zależnie od równości nawierzchni i uderzeń dynamicznych, a także wskutek wahań kierownicy, wymagają pasa nawierzchni o pewnej szerokości bn, Szerokość pasa zależy od stanu nawierzchni, szybkości ruchu oraz stanu technicznego samochodu i waha się w granicach od 0,5 do 0,75 m. Szerokość pasa postojowego dla ruchu samochodowego wynosi 2,50 m. Niekiedy projektuje się pasy postojowe szerokości 3,0 m. Pasy postojowe szerokości 2,0 m można stosować tylko w wyjątkowych przypadkach, tj. pod warunkiem, że samochód oponami będzie dotykał krawężnika, a zwis skrzyni (przy samochodach ciężarowych) będzie znajdować się nad poboczem lub chodnikiem. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Sposród istniejacych konstrukcji dzwignic linowych w zaleznosci od charakteru mozna wyodrebnic trzy grupy

Komentowanie nie jest możliwe

Spośród istniejących konstrukcji dźwignic linowych w zależności od charakteru można wyodrębnić trzy grupy. a) dźwignice Iiniowe o stałych wieżach, b) dźwignice linowe o jednej stałej i drugiej ruchomej wieży, c) dźwignice linowe o obu przesuwnych wieżach. Wieże dźwignic linowych buduje się ze stali lub drewna. Drewniane wieże stosuje się wyjątkowo tylko w dźwignicach prowizorycznych, nieprzenośnych. Wieże dźwignic stałych (w kamieniołomach) lub przenośnych w budowlach inżynierskich są budowane w kształcie kratownic o konstrukcji dostosowanej do odmiany dźwignicy. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)