Światowy przemysł samochodowy

Komentowanie nie jest możliwe

Światowa produkcja samochodów i pojazdów pochodnych dochodzi obecnie do imponującej liczby ponad dwudziestu milionów rocznie (rok 1963).
Ogromną większość pojazdów samochodowych wytwarza się w USA oraz w Europie Zachodniej. Udział krajów zachodnio-europejskich w światowej produkcji szybko wzrasta (z 2447 080 w roku 1955 do ponad 7,9 mln. w roku 1963), podczas gdy produkcja amerykańska zmienia sie w granicach od 6,5. . .9,2 mln. samochodów, zależnie od koniunktury na samochody osobowe. [przypisy: pompy ciepła, wypożyczalnia samochodów, pojazdy specjalistyczne ]
Po obydwu stronach Atlantyku 95 procent produkcji samochodów jest kontrolowane przez około dwadzieścia wielkich, samodzielnych firm, z których większość tworzy z innymi koncerny lub ma inne powiązania organizacyjne. Wydaje się więc, że gdyby pozostałe wytwórnie w liczbie około stu, produkujące mniej niż 2000 samochodów tygodniowo, przestały istnieć pewnego dnia, to fakt taki pozostałby niemal niezauważony. Tak jednak nie jest, ponieważ popularność firmy nie zawsze idzie w parze z dużym programem produkcyjnym,
Organizowane są obecnie wczesnowiosenne salony w Genewie i Brukseli, specjalnie nastawione na pokazy nowych modeli. Już w r. 1955 koncern Fiat zademonstrował popularny model 600 właśnie na wystawie w Genewie, a w rok później wytwórnia Renault zrobiła to samo z modelem Dauphine. Ta ostatnia „premiera” była poprzedzona całą kampanią przygotowawcza, z udziałem prasy, radia, telewizji i innych nieraz nader wymyślnych środków i tricków. Jednym z nich była, uwieńczona wielkim sukcesem „operacja „Napoleon” — interesujący przykład pomysłowości. Salon genewski rozpoczynał się 8 marca, a dwa dni wcześniej nowy model miał być zademonstrowany publiczności na wielkich pokazach, zorganizowanych jednocześnie w Paryżu• i w kilku Większych miastach Francji. Wytwórni zależało. jednak, aby jeszcze przed 6 marca zapoznać z nowym modelem przedstawicieli prasy całego świata — tak aby pierwsze artykuły na temat nowej rewelacji na rynku samochodowym ukazały się właśnie w dniu pokazu. W tym celu zaproszono w ciągu lutego do dyrekcji około stu dziennikarzy — specjalistów samochodowych i naturalnie niezłych kierowców. Przybyłym oznajmiono tylko, że na jutro na rano mają zarezerwowane miejsca w samolotach, które startują z lotniska w Orly pod Paryżem w kierunku Ajaccio na Korsyce. Natychmiast po przybyciu na miejsce każdy ze zdumionych gości otrzymał do swej dyspozycji nowiutki samochód — który zobaczył po raz pierwszy w życiu — do tego zaś mapę samochodową Korsyki i zaproszenie do podjęcia wycieczki po całej wyspie na dowolnej trasie oczywiście na koszt firmy Renault. Jedynym warunkiem obowiązującym był powrót na miejsce startu na oznaczony dzień i godzinę oraz zachowanie całej sprawy w tajemnicy aż do 6 marca. W ten sposób stu dziennikarzy miało możność poznać jednocześnie uroki turystyczne Korsyki — i zalety nowego, rewelacyjnego modelu. który mogli do woli wypróbować w najrozmaitszych warunkach ruchu. Z chwilą ukazania się nowego modelu na rynku, uczestnicy tej imprezy mogli od razu miarodajnie wypowiedzieć sie na łamach swych dzienników i tygodników na temat samochodu, który mieli możność wypróbować osobiście. [więcej w: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, rekuperacja, biuro detektywistyczne ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)