W tym celu wbija sie w teren czesciowo zuzyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dajac w ten sposób oparcie podkladom

Komentowanie nie jest możliwe

W tym celu wbija się w teren częściowo zużyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dając w ten sposób oparcie podkładom. Wagony (kolejowe) stosowane przy użyciu lokomotyw mogą być wykorzystane przy trakcji linowej, po uzupełnieniu ich zaczepami do liny napędowe] (pociągowej). Jeżeli tor kolejki przebiega w nachyleniu ponad 20°, to bezpośrednie użycie wagonów zwyczajnych powoduje niebezpieczeństwo spadania materiału z wagonów, a w konsekwencji wykolejenie pociągów, trzeba więc używać specjalnych wagonów platform z ukośnym podwoziem, na których są przewożone wagony normalne w położeniu jak na torze w poziomie. Tego rodzaju platformy są na stałe połączone z końcami lin. Wprowadzenie wagonów normalnych na specjalne wagony platformowe jest możliwe tylko na stacjach specjalnie do tego celu przystosowanych. Urządzenie napędowe jest zależne od typu kolejki. W kolejkach o torach w poziomie lub na nieznacznym spadku urządzenie napędowe składa się z silnika odpowiedniej mocy (przeważnie elektrycznego), przekładni i koła napędowego stanowiących razem wciągarkę. Na pochylniach o dużym spadku, zamiast silnika występuje hamownia składająca się z odpowiedniego kompletu kół linowych tak dobranych, aby siła tarcia liny na tych kołach była większa od różnicy sił na obu końcach liny. Szybkość obrotu koła hamowni jest regulowana naciskiem klocków hamulcowych. Liny napędowe stosowane do kolejek muszą być odpowiedniej średnicy w zależności od obciążenia: są to zwykle liny stalowe. Ze względu na bezpieczeństwo zwłaszcza na kolejkach o znacznym spadku, przy obliczaniu średnicy liny należy przyjmować współczynnik bezpieczeństwa 4 + 6. [więcej w: Salon Skoda Wrocław, volvo xc60, samochody używane toyota ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 28th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomoca zacisku

Komentowanie nie jest możliwe

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomocą zacisku. Przy wjeździe wagonika na stację kółka wózka wtaczają się na pochyloną część szyny, po czym ciężar wagonika stopniowo przenosi się na szynę i jednocześnie następuje automatyczne odczepienie wagonika od liny. Dalsze przesuwanie wagonika po szynie w obrębie stacji odbywa się ręcznie. Przy wyjeździe wagonika ze stacji opisany cykl powtarza się w kolejności odwrotnej. Szybkość poruszania się wagoników wynosi: 0,5 -7- 0,75 m/sek dla lekkich kolejek przenośnych o ruchu ciągłym z ładowaniem i wyładowaniem w czasie ruchu f,5 – 1,75 misek – dla jednolinowych kolejek ,G ruchu ciągłym, 2,0 misek – dla dwulinowych kolejek G ruchu ciągłym. Pojemność pojemników zależy od ich konstrukcji i nośności liny, odstęp pomiędzy wagonikami zależy od nośności liny, odstępu podpór oraz sprawności włączania i wyłączania wagoników. W warunkach normalnych można osi gnąć wydajność kolejki G ruchu ciągłym 20 – 30 t/godz. W porównaniu z kolejkami dwulinowymi kolejki jednolinowe mają lżejszą konstrukcję i mniejszą wydajność. [hasła pokrewne: Salon Skoda Wrocław, audi serwis wrocław, serwis Fiat ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 22nd 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)