Ekonomiczne problemy produkcji samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Gdy chodzi o masową produkcję rzędu kilkuset tysięcy lub milionów sztuk, wówczas należy i opłaca się stosować elementy tłoczone w możliwie dużym zakresie, a więc nie tylko na części szkieletu i poszycia nadwozia, lecz także na wiele części podwozia i silnika (wahacze zawieszenia, miski olejowe, pokrywy, różne dźwignie, części sprzęgła i wiele innych). Jeśli natomiast seria ma być stosunkowo niewielka, liczbę elementów tłoczonych trzeba zredukować do minimum, zastępując je np. w szkielecie nadwozia elementami rurowymi, a w podwoziu i silniku stosując wszędzie odkuwki i odlewy. [hasła pokrewne: wynajem autokarów Warszawa, bidony rowerowe, pompy ciepła ]
Można nawet pójść dalej i pomyśleć o uruchomieniu produkcji nadwozi z tworzyw sztucznych, choć nie jest to sprawa tak prosta, jak sie dziś wydaje wielu laikom. Tworzywa sztuczne nadające się na nadwozia sa stosunkowo kosztowne, a wykonane z nich elementy wymagają długiego czasu na wyschnięcie, co stwarza bardzo duże zapotrzebowanie miejsca. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Techniczne problemy produkcji samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Liczba i złożoność elementów nowoczesnego samochodu, a także wielka różnorodność materiałów używanych do jego budowy powoduje, że samochód z punktu widzenia wytwarzania jest obiektem równie trudnym, jak samolot, statek oceaniczny lub choćby wielki dom mieszkalny, z tym, że żaden z wymienionych wytworów nie był dotychczas produkowany na tak masową skalę.
Nowoczesny samochód średniej klasy składa się z około 30000 do 40000 części. Zawiera on kilkaset kilogramów stali w postaci blach, odkuwek, odlewów i części wykonanych „z pręta, oraz sporo części żeliwnych. Dalsze elementy wytwarza się z kilkudziesięciu kilogramów stopów lekkich i metali kolorowych, a inne jeszcze ze szkła, gumy, materiałów włókienniczych i tworzyw sztucznych. Instalacja elektryczna samochodu zawiera pokaźną ilość miedzi w przewodach, pewną ilość porcelany specjalnej, a także nieco metali szlachetnych (np. styki). Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Produkcja samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Dzień oficjalnego pokazu jest to zwykle wielka uroczystość, na którą zaprasza się wybitne osoby ze świata przemysłu i polityki… Nazajutrz zaś wszystkie przedstawicielstwa firmy rozpoczynają sprzedaż nowego modelu, masową i nieograniczoną. Jednocześnie w wytwórni bez rozgłosu pracuje się nad kolejnym nowym modelem, a często trwa już nawet przygotowanie jego masowej produkcji.
Rzecz charakterystyczna, że w USA „małe” firmy znikły niemal całkowicie, a produkcja samochodów jest praktycznie biorąc zmonopolizowana przez cztery koncerny: GMC, Ford, Chrysler Oraz American Motors (łacznie produkcji). Jest to prawdopodobnie jedna z przyczyn powodzenia, jakim u tamtejszej klienteli cieszyły się do niedawna samochody niektórych marek europejskich, bardziej „zindywidualizowane” w porównaniu do pojazdów amerykańskich. [hasła pokrewne: krotoski cichy szczecin, mleasing otomoto, salon skody wrocław ]
Sytuacja w Europie jest na pozór podobna. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 10th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOSCI DLA TRASY DROGOWEJ

Komentowanie nie jest możliwe

WYKRES DOPUSZCZALNEJ SZYBKOŚCI DLA TRASY DROGOWEJ. Dopuszczalne szybkości ruchu dla poszczególnych odcinków drogi i dla typowego na danej drodze samochodu można określić, sposobem graficznym. Jest to sposób przybliżony, wystarczający jednak do celów drogowych. W podobny przybliżony sposób można określić dopuszczalne szybkości dla projektowanej trasy drogowej, jeśli znany jest typowy samochód i jego charakterystyka dynamiczna. Kreśli się przekrój podłużny drogi w skali skróconej (np. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 2nd 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki dwulinowe

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki dwulinowe. W kolejkach dwulinowych jedna lina jest nośną, czyli pełni zadanie toru dla wózków kolejki, druga lina jest napędową, czyli pociągową, powodującą ruch wagoników. Podstawowymi częściami i składowymi kolejek dwulinowych są stacja napędowa, ładunkowa, wyładunkowa i stacja napinająca, wieże podporowe, wagoniki, lina nośna i lina napędowa oraz ewentualne stacje załomowe na zmianie kierunku linii kolejki. Stacja napędowa ma za zadanie wprowadzenie w ruch liny napędowej. Lina napędowa uruchamiana jest przez zespół maszyn, których zasadniczym elementem są dwie tarcze: napędowa i wyrównawcza. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Jezeli porównamy prace samochodu na nawierzchni nieulepszonej z praca tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej

Komentowanie nie jest możliwe

Jeżeli porównamy pracę samochodu na nawierzchni nieulepszonej (np. tłuczniowej lub żwirowej) z pracą tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej (nawet najniższej klasy, np. powierzchniowo bitumowanej), to obniżenie zużycia paliwa wynosi średnio 10 -15 %. Jeżeli weźmiemy pod uwagę obniżenie wydatków na eksploatację samochodu powstające z innych powodów (a mianowicie z powodu oszczędności ogumienia oraz oszczędności przy naprawach samochodu), to wynik ogólny będzie sięgał około 35 % kosztów eksploatacyjnych. Zestawienie to uzasadnia ważność projektowania dróg odpowiednio do wymagań ruchu samochodowego. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zuzycie paliwa

Komentowanie nie jest możliwe

Przy przeliczeniu należy przyjąć: 1 galon = 3,785 litra, 1 mila = 1,610 km, 1 funt = 0,454 kg. Zużycie paliwa dla samochodu produkcji radzieckiej (ZIS-5) po przeliczeniu z podanego wzoru w 1/100 km i przy przyjęciu G = 18000 funtów. Zużycie paliwa w tym przypadku ma wpływ nie tylko na wydatki eksploatacyjne ruchu samochodów, lecz również na koszty budowy drogi (wykonanie dodatkowych robót ziemnych przy rozwinięciu trasy w celu otrzymania mniejszych spadków). Przy szybkościach jednak poniżej 100 kr/godz wzrost zużycia paliwa jest nieznaczny, natomiast przy bardzo dużych szybkościach otrzymuje się tak poważny zysk na czasie przejazdu, że w wyniku znaczne szybkości dają oszczędność na jednostkowym zużyciu paliwa. Samochody o kształcie opływowym przy dużych szybkościach zużywają paliwa mniej – około 50 % w stosunku do wozów normalnego kształtu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)