Rozwój konstrukcyjny nadwozi

Komentowanie nie jest możliwe

W budowie nadwozi samochodów, obok rozmaitych dążeń do zwiększania atrakcyjności wyglądu zewnętrznego i upraszczania technologii produkcji, specjalny nacisk kładzie się obecnie na:
wzbogacanie wyposażenia zwiększającego komfort jazdy, jak: chłodzenie lub pełna klimatyzacja wnętrza, udoskonalanie siedzeń, automatyczna regulacja siedzeń i oparć, podnoszenia szyb, instalowanie urządzeń specjalnych, np. telefonów, telewizorów i innych,
— zabezpieczenie pasażerów przed skutkami nieszczęśliwych wypadków; prace w tym kierunku ważne zwłaszcza dla samochodów osobowych (najszybsze i najlżejszej budowy) prowadzi się na podstawie specjalnych badań odtwarzających warunki typowych wypadków drogowych ; powszechnie dąży sie do usuwania z wnętrza nadwozi elementów powodujących łatwo urazy lub skaleczenia; coraz bardziej rozpowszechniają się rozmaite specjalne urządzenia zabezpieczające, jak np. bezpieczne koła kierownicy, teleskopowe kolumny kierownicy, elastyczne deski rozdzielcze,pasy bezpieczeństwa i inne.
Na wzmiankę zasługuje okoliczność, że skutki niektórych wypadków drogowych można znacznie zmniejszyć przez wydzielenie w nadwoziu bardzo sztywnej kabiny, gdzie mieszczą się ludzie, i łatwo odkształcalnych cześci — tylnej. Budowa nadwozia „bezpiecznego oraz przedniej [przypisy: samochody poleasingowe polska, landtechnik, auto komis słupsk ]
Ponadto w określonych miejscach umieszcza się odpowiednie wypełniacze elastyczne w postaci poduszek, zdolne do absorbowania dużych ilości energii występujących podczas zderzenia ciała pasażera lub kierowcy z elementami podwozia.
Wśród różnorodnych typów, odmian i modeli współczesnych pojazdów samochodowych, można wyodrębnić pewne podstawowe odmiany, odznaczające się okreslonymi cenami wspólnymi. Charakterystyczne dla określonej grupy pojazdów cechy ujmować można jako dane techniczne lub też jako wskaźniki umowne, które umożliwiają porównywanie własności technicznych lub parametrów techniczno-ekonomicznych samochodów rozmaitych wielkości. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 15th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Układ konstrukcyjny nadwozia pojazdu samochodowego

Komentowanie nie jest możliwe

Własności ruchowe (trakcyjne) samochodu Obok innych parametrów (całkowity ciężar pojazdu, przełożenie mechanizmów napędowych, wielkość 1 kształt nadwozia, wielkość kół jezdnych itp.) zależą głównie od silnika, jego rodzaju i charakterystyki. Własności silnika (moc, szybkobieżność, zużycie paliwa) wpływają bowiem nie tylko bezpośrednio na ciężar i wymiary samego silnika, ale jednocześnie i na sterującym jest pedał przyspieszenia, przy czym brak zupełnie pedału Sprzęgła i dźwigni zmiany biegów,
— udoskonalanie zawieszenia przez stosowanie powietrznych elementów sprężystych, elementów powietrzno-hydraulicznych, zapewniających zwykle automatyczną stabilizację położenia nadwozia pojazdu, regulacje prześwitów itd. ; tzw. pneumatyczne układy zawieszenia rozpowszechniają się obecnie nie tylko w autobusach i samochodach ciężarowych, ale również w samochodach osobowych; układ taki składa sie ze sprężarki napędzanej przez silnik, zbiornika sprężonego powietrza oraz czterech powietrznych elementów sprężystych połączonych ze zbiornikiem za pośrednictwem przewodów i zaworów, utrzymujących odpowiednie położenie nadwozia samochodu,
— zmniejszenie wysiłku kierowcy przez stosowanie siłowników i urządzeń wspomagających (tzw. serwo) urządzenia wspomagające są obecnie powszechnie stosowane w układach hamulcowych i kierowniczych dużych pojazdów ciężarowych i osobowych, zwłaszcza luksusowych; coraz częściej spotyka się takie urządzenia również i w tanich samochodach seryjnych, [hasła pokrewne: samochody poleasingowe polska, landtechnik, auto komis słupsk ]
— zwiększenie bezpieczeństwa jazdy przez zwiększenie trwałości i niezawodności działania układów kierowniczych, elementów zawieszenia, ogumienia i kół, układów hamulcowych itp. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 15th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zawieszenie

Komentowanie nie jest możliwe

Samochód terenowy z uwagi na trudne warunki ruchu (strome wzniesienie, duże opory toczenia wymaga z reguły napędu na wszystkie koła, co pozwala wykorzystywać do maksimum przyczepność opon do podłoża. Z tego względu w samochodzie terenowym klasyczny układ napędowy wyposaża się w dodatkową skrzynkę rozdzielczą umożliwiającą okresowe przekazywanie napędu na koła przednie. Ponadto w wersji terenowej samochodu w porównaniu z wersją drogową wprowadza się rozmaite dalsze modyfikacje, wynikające przede wszystkim z maksymalną szybkość jazdy, zrywność samochodu, czyli zdolność do przyspieszania ruchu, oraz ekonomię eksploatacji.
Rozwój konstrukcyjny podwozi. Dążąc do ułatwienia prowadzenia pojazdu, zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa jazdy oraz uatrakcyjnienia budowanych modeli, wytwórnie coraz szerzej wprowadzają obecnie nowe oryginalne rozwiązania poszczególnych mechanizmów i zespołów, podnosząc zarówno walory techniczne, jak i upraszczając czynności wykonywane przez kierowcę.
Udoskonalenia tego rodzaju idą w następujących różnych kierunkach : [hasła pokrewne: samochody poleasingowe polska, landtechnik, auto komis słupsk ]
— automatyzacja napędu (obsługi sprzęgła i zmiany biegów) przez zastosowanie urządzeń hydraulicznych, elektromagnetycznych, elektro-pneumatycznych i mechanicznych. Jednym z bardziej oryginalnych przykładów rozwiązań cześciowo zblokowanego i zautomatyzowanego układu napędowego jest bezstopniowa pasowa skrzynka przekładniowa VARIOMATIC zastosowana w osobowym samochodzie system zawieszenia kół jezdnych. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 15th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Układy napędowe

Komentowanie nie jest możliwe

W nowoczesnych samochodach, od których wymaga sie przede wszystkim bezpieczeństwa i wygody jazdy oraz jak największej przestrzeni użytecznej w nadwoziu, zasadnicze znaczenie ma ogólna koncepcja konstrukcyjna układu napędowego. Wśród utartych już dziś typowych rozwiązań o koncepcji układu napędowego decyduje usytuowanie silnika i położenie mostu napędowego. Klasyczny układ napędowy z silnikiem umieszczonym w przodzie samochodu i tylna osia napędowa  stosuje sie w znacznej większości samochodów osobowych sztywnych i napędu wieloosiowego ; główną wada — wyposażenie w wal lub wały napędowe, konieczne do przenoszenia napędu od silnika na oddalone od niego koła pędne.
Układ klasyczny jest korzystny dla samochodów ciężarowych, daje bowiem możliwość najtańszego rozwiązania, łatwego wykorzystania sił przyczepności w warunkach napędu ze względu na obciążenie głównie osi tylnej, a jednocześnie w przyjętych granicach wzniesienia nad jezdnię wysokości ładowania zapewnia dostateczną ilość miejsca w przestrzeni ładunkowej. Natomiast w samochodach osobowych zwłaszcza bardzo małych wat napędowy jest elementem kłopotliwym, gdyż ze względu na konieczność utrzymania środka ciężkości pojazdu możliwie jak najniżej utrudnia zabudowanie dolnej części nadwozia. Z tego względu w wyjątkowych przypadkach zachowując klasyczny układ napędowy wbudowuje się silnik we wnętrzu nadwozia. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 15th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)