Światowy przemysł samochodowy

Komentowanie nie jest możliwe

Światowa produkcja samochodów i pojazdów pochodnych dochodzi obecnie do imponującej liczby ponad dwudziestu milionów rocznie (rok 1963).
Ogromną większość pojazdów samochodowych wytwarza się w USA oraz w Europie Zachodniej. Udział krajów zachodnio-europejskich w światowej produkcji szybko wzrasta (z 2447 080 w roku 1955 do ponad 7,9 mln. w roku 1963), podczas gdy produkcja amerykańska zmienia sie w granicach od 6,5. . .9,2 mln. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 11th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Jezeli porównamy prace samochodu na nawierzchni nieulepszonej z praca tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej

Komentowanie nie jest możliwe

Jeżeli porównamy pracę samochodu na nawierzchni nieulepszonej (np. tłuczniowej lub żwirowej) z pracą tego samego samochodu na nawierzchni ulepszonej (nawet najniższej klasy, np. powierzchniowo bitumowanej), to obniżenie zużycia paliwa wynosi średnio 10 -15 %. Jeżeli weźmiemy pod uwagę obniżenie wydatków na eksploatację samochodu powstające z innych powodów (a mianowicie z powodu oszczędności ogumienia oraz oszczędności przy naprawach samochodu), to wynik ogólny będzie sięgał około 35 % kosztów eksploatacyjnych. Zestawienie to uzasadnia ważność projektowania dróg odpowiednio do wymagań ruchu samochodowego. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Stacja napinajaca, czyli kolo napinajace, znajduje sie w przeciwnym koncu kolejki w stosunku do stacji napedowej

Komentowanie nie jest możliwe

Stacja napinająca, czyli koło napinające, znajduje się w przeciwnym końcu kolejki w stosunku do stacji napędowej. Na trasach do 3000 m wystarcza zazwyczaj jedna stacja napinająca. Na kolejkach o większej długości zachodzi konieczność wprowadzania pośrednich stacji napinających. Odcinki trasy przerwane pośrednimi stacjami napinającymi połączone są szynami sztywnymi, po których wagonik przejeżdża bez potrzeby odpinania od liny napędowej. Wieże podporowe służące do zawieszania liny nośnej i napędowej zwykle są stalowej konstrukcji ze wspornikami w górnej części. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)