Sposród istniejacych konstrukcji dzwignic linowych w zaleznosci od charakteru mozna wyodrebnic trzy grupy

Komentowanie nie jest możliwe

Spośród istniejących konstrukcji dźwignic linowych w zależności od charakteru można wyodrębnić trzy grupy. a) dźwignice Iiniowe o stałych wieżach, b) dźwignice linowe o jednej stałej i drugiej ruchomej wieży, c) dźwignice linowe o obu przesuwnych wieżach. Wieże dźwignic linowych buduje się ze stali lub drewna. Drewniane wieże stosuje się wyjątkowo tylko w dźwignicach prowizorycznych, nieprzenośnych. Wieże dźwignic stałych (w kamieniołomach) lub przenośnych w budowlach inżynierskich są budowane w kształcie kratownic o konstrukcji dostosowanej do odmiany dźwignicy. Liny nośne dźwignic spełniają zadanie toru, po którym poruszają się obciążone wózki nośne. Powinny one, więc mieć równą i gładką powierzchnie utworzoną z grubych drutów odpornych na działanie sił poprzecznych i ścieranie przez toczące się koła. Liny ciągnące i podnoszące zwykle niczym nie różnią się od normalnych lin używanych do wszelkiego rodzaju dźwignic. Wózki nośne najprostszej konstrukcji składają się z ramy wykonanej z kształtowników, na której znajdują się koła toczne do przesuwania wózka liną ciągnącą po linie nośnej, oraz z urządzenia podnoszącego w postaci krążków stałych połączonych liną podnoszącą z krążkami ruchomymi wielokrążka. Do napędzania dźwignic linowych stosuje się prawie wyłącznie silniki elektryczne, których wysokie obroty są redukowane przez przekładnie na małe obroty bębnów liny ciągnącej i podnoszącej. Transport wodny masowych materiałów jest najtańszy. Przyjmując wskaźnik kosztów transportu wodnego za orientacyjnie otrzymamy: 3 -5 dla transportu kolejowego, 15 – 25 – dla transportu samochodowego, 100 – dla transportu konnego, 350 – dla transportu lotniczego. [więcej w: centrum volvo, Warsztat samochodowy Wrocław, Samochody używane ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 31st 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego

Komentowanie nie jest możliwe

Między ramami głównymi, w środkowej części maszyny jest przyspawany zbiornik wyrównawczy układu pneumatycznego. Do podwozia są przytwierdzone poszczególne zespoły podbijarki oraz daszek podtrzymywany kolumnami osadzonymi we wspornikach, przytwierdzonych śrubami do ram głównych. Zadaniem nadwozia jest ochrona obsługi przed opadami atmosferycznymi. W tylnej części podwozia są rozmieszczone: zespół napędowy mechanizmu jazdy, mechanizm jazdy, silnik spalinowy zawieszony na specjalnej ramie i „stanowisko jazdy”, tj. fotel maszynisty podbijarki. Zespół napędowy mechanizmu jazdy składa się z małej skrzynki biegów, sprzęgła tarczowego, dużej Skrzynki biegów, nawrotnicy i naprężacza łańcucha. Kadłub małej skrzynki biegów jest połączony śrubami z ramą silnika spalinowego. Wewnątrz kadłuba, na wielowypuście wałka są osadzone: koło łańcuchowe zespołu napędowego mechanizmu jazdy oraz ruchoma część sprzęgła kłowego, przesuwana dźwignią. Koło łańcuchowe napędu zespołów podbijających jest pasowane ruchowo na tulei. Wał jest ułożyskowany w wahliwych łożyskach kulkowych. Z zewnętrznej strony kadłuba znajduje się koło pasowe — wieloklinowe na łożyskach kulkowych oraz sprzęgło kłowe, włączane dźwignią. Sprzęgła kłowe powinny być włączane dopiero po uruchomieniu silnika spalinowego i po włączeniu sprzęgła głównego, na bardzo małych obrotach wałka małej skrzynki biegów. Do wewnętrznej części ramy silnika spalinowego jest przytwierdzony naprężacz łańcucha, przeznaczony do napinania zbiegającej z dużej skrzynki biegów jałowej gałęzi przekładni łańcuchowej. Duża skrzynka biegów znajduje się przy „stanowisku jazdy”. Jest ona przymocowana do poprzecznych kształtowników, łączących ramy główne, i składa się z żeliwnego kadłuba, mechanizmu przełączania biegów, wałków przesuwkowych, wideł, wałka napędowego i napędzanego, wałka pośredniego oraz kół zębatych. [podobne: Salon Samochody używane, samochody używane toyota, Samochody używane ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 6th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)