Podział pojazdów mechanicznych z uwagi na konstrukcję

Komentowanie nie jest możliwe

Liczba kół pojazdu i ich wzajemne ustawienie wpływa na tzw. — liczbę „śladów” pojazdu, przy czym rozróżnia się: — pojazdy jednośladowe, dwukołowe z kołami, które podczas jazdy po torze prostoliniowym obracając się w jednej płaszczyźnie toczą się po wspólnym torze, zostawiając jeden wspólny ślad (np. motocykle, skutery, motorowery i rowery), — pojazdy wielośladowe z kołami, które podczas jazdy po torze prostoliniowym obracają sie w różnych płaszczyznach równoległych do siebie i zostawiają dwa lub więcej śladów (np. wszystkie samochody, przyczepy, trójkołowce itp.). Liczba osi pojazdu kołowego zależy Od dopuszczalnego jednostkowego nacisku kół jezdnych na podłoże, a więc od ciężaru i rodzaju nawierzchni. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 8th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podział pojazdów mechanicznych z uwagi na system napędu

Komentowanie nie jest możliwe

Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 8th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Układ konstrukcyjny podwozia pojazdu samochodowego

Komentowanie nie jest możliwe

Typowe podwozie o układzie klasycznym pojazdu samochodowego, stanowiące wydzieloną całość konstrukcyjną, składa się zwykle z następujących zespołów:
— silnik pędny stanowi źródło siły napędowej samochodu, uzyskiwanej przez przetwarzanie energii zawartej w doprowadzonym paliwie na pracę mechaniczną, odbieraną w postaci momentu obrotowego,
— układ napędowy przekazuje napęd z wału korbowego silnika na jezdne koła pędne samochodu; z reguły układ taki obejmuje: sprzęgło służące do łączenia lub odłączania silnika, skrzynkę biegów umożliwiającą w razie potrzeby zmianę wielkości przekazywanego momentu napędowego, układ hamulcowy, umożliwiający szybkie wytracanie szybkości jazdy lub unieruchamianie stojącego pojazdu, oraz urządzenia sterujące działanie zespołów napędowych samochodu, a więc pedały: sprzęgła, hamulca i przyspieszenia (regulujący napełnienie cylindrów silnika) oraz dźwignia zmiany biegów,
— elementy nośne wiążą w jedną całość wszystkie zespoły podwozia wraz z nadwoziem i stanowią szkielet całego pojazdu przejmujący wszystkie obciążenia występujące podczas ruchu pojazdu; są to albo rama oparta na zawieszeniu, które ze współudziałem elementów sprężystych łączy z nią osie pojazdu i koła jezdne zaopatrzone w ogumienie sprężyste, albo np. nadwozie samoniosące.
Zależnie od wielu czynników (np. rozmieszczenie mechanizmów, przeznaczenie lub wymagania specjalne) niekiedy podwozie wyposaża się w urządzenia dodatkowe lub zespoły o konstrukcjach specjalnych. [przypisy: mercedes warszawa otomoto, sekula otomoto, zdunek otomoto ]
— układy prowadzenia umożliwiają kierowcy prowadzenie podwozia samochodowego. Jednak wobec wielokierunkowości przeznaczenia samochodu ogólny układ konstrukcyjny i szczegóły rozwiązań jego mechanizmów różnią się bardzo znacznie zależnie od rodzaju pojazdu, pojazdu dokładnie w żądanym kierunku i z wymaganą szybkością jazdy; są to: układ kierowniczy, skręcający w lewo lub w prawo kierowane koła samochodu i utrzymuje z reguły we wszystkich samochodach ciężarowych. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 7th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Jak nalezy korzystac z jezdni dwupasowej

Komentowanie nie jest możliwe

Jak należy korzystać z jezdni dwupasowej. Przy intensywnym ruchu pojazd, poruszający się szybko w celu wyprzedzania pojazdów jadących na przedzie, musi często skręcać na lewy pas ruchu i powracać na pas właściwy. Na drogach o nawierzchni śliskiej pogarsza to poważnie warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dlatego jezdnie dwupasowe, z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu, przy ruchu o znacznej intensywności należy uznać za niewystarczające występuje to zwłaszcza przy intensywnym ruchu mieszanym polepszenie warunków ruchu o dużej intensywności osiąga się przy stosowaniu jezdni trzypasowych. Wówczas trzeci, tj. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomoca zacisku

Komentowanie nie jest możliwe

Podczas przejazdu wagonika na trasie kolejki wisi on na linie zaczepiony za pomocą zacisku. Przy wjeździe wagonika na stację kółka wózka wtaczają się na pochyloną część szyny, po czym ciężar wagonika stopniowo przenosi się na szynę i jednocześnie następuje automatyczne odczepienie wagonika od liny. Dalsze przesuwanie wagonika po szynie w obrębie stacji odbywa się ręcznie. Przy wyjeździe wagonika ze stacji opisany cykl powtarza się w kolejności odwrotnej. Szybkość poruszania się wagoników wynosi: 0,5 -7- 0,75 m/sek dla lekkich kolejek przenośnych o ruchu ciągłym z ładowaniem i wyładowaniem w czasie ruchu f,5 – 1,75 misek – dla jednolinowych kolejek ,G ruchu ciągłym, 2,0 misek – dla dwulinowych kolejek G ruchu ciągłym. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)