Produkcja serii próbnej

Komentowanie nie jest możliwe

Jedne prototypy przemierzają drogi górskie. Inne krążą po szosach krajów polarnych, gdzie długie zimowe noce wystawiają na najcięższe próby instalacje elektryczna, zimny silnik sprawia sporo trudności podczas rozruchu, a oblodzone jezdnie ujawniają wszelkie ukryte braki, gdy chodzi o stateczność pojazdu. Jeszcze inne prototypy przejeżdżają w tym czasie dziesiątki tysięcy kilometrów w podzwrotnikowych krajach pustynnych, gdzie drobny pyl przenika przez najlepsze uszczelnienia i filtry, Oraz w wilgotnych krajach tropikalnych, w których części metalowe mają idealne warunki do przyspieszonej korozji i gdzie żaden lakier nie uchroni cześci z tworzyw organicznych przed gniciem lub niszczeniem przez różne bakterie i żywe stworzenia. Dokładne sprawozdania napływają regularnie do biura konstrukcyjnego, wydłużając kolejne serie modyfikacji i ulepszeń. Po ostatecznym ukończeniu prób, zarówno protokoły wszystkich badań jak i komplet poprawionej dokumentacji zostaje przekazany dyrekcji, która niebawem podejmie decyzję o przystąpieniu da produkcji nowego modelu. [podobne: serwis jeep warszawa, nauka jazdy Lublin, elektronika pojazdowa ]
Prototypy w liczbie kilku i kilkunastu lub najwyżej kilkudziesięciu budowane są przez biuro konstrukcyjne. Dopiero po zakończeniu prób następuje krótki etap, w którym do współpracy nad projektowanym samochodem zostają wciągnięte wszystkie działy wytwórni.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Próby drogowe

Komentowanie nie jest możliwe

Najczęściej jest to tylko nocna przejażdżka na odległość kilkudziesięciu kilometrów, z współudziałem kilku wybranych osób w celu zarejestrowania pierwszych wrażeń jazdy nowym wozem i stwierdzenia czy w zasadzie osiągnięto realizację założeń. Zgodne z planem, regularne i wszechstronne badania pojazdu jako całości zaczynają się od kontroli prawidłowości regulacji zespołów, urządzeń i instalacji nowego samochodu, a w razie potrzeby wprowadza się od razu niezbędne poprawki (np. w ustawieniu gaźnika i zapłonu). Jazda samochodem pustym i obciążonym z różną szybkością i w rozmaitych warunkach drogowych pozwala obecnie na ustalenie najbardziej korzystnej regulacji zespołów i mechanizmów w przeciętnych warunkach użytkowania oraz na opracowanie zaleceń eksploatacyjnych. [podobne: serwis jeep warszawa, nauka jazdy Lublin, elektronika pojazdowa ]
Próby drogowe umożliwiają jednocześnie sprawdzenie, czy dobór przełożeń skrzynki biegów i przekładni głównej jest właściwy. Czasami trzeba zmienić stopniowanie przełożeń, jeżeli próby wykażą istnienie , dziur miedzy biegami. Podczas gdy w jednym prototypie bada się silnik i układ napędowy, w innym sprawdza się zespoły jezdne — działanie zawieszenia (ugięcia elementów sprężystych i pracę amortyzatorów), kierowalność i stateczność ruchu. W rezultacie okazuje sie zwykle, że trzeba dokonać pewnych poprawek, zmienić niektóre wymiary, aby np. zawieszenie było wystarczająco „miękkie”, lecz bez pogorszenia stateczności. Po ukończeniu jazd regulacyjnych, natychmiast rozpoczynaja sie badania niezawodności działania i wytrzymałości wszystkich elementów nowego samochodu. Badania takie przechodzi zwykle kilka prototypów, przejeżdżając nieraz parę milionów kilometrów. Jedne z nich krążą nieprzerwanie po torze próbnym, czyli po kilku kilometrach drogi składającej się z odcinków o najrozmaitszych nawierzchniach. Jest tu asfalt, kostka, „kocie łby”, droga polna z wybojami oraz odcinki specjalnej jezdni przypominającej blachę falistą lub pralkę, słowem wszelkie warunki ruchu, na które mogą napotkać samochody w okresie eksploatacji. Odpowiednio dobraną trasę na torze próbnym prototypy przebywają raz po razie, dzień po dniu i tydzień po tygodniu, bez względu na pogodę, zatrzymując się tylko w celu pobrania paliwa i smarów oraz dokonania niezbędnych czynności obsługowych, przewidzianych instrukcją.
Kierowców, którzy zmieniają się co kilka godzin, celowo dobiera się nie spośród elity kierowców fabrycznych. Są to kierowcy zaangażowani według specjalnego klucza przeważnie o zgoła przeciętnych lub miernych umiejętnościach. Chodzi bowiem o to, aby prototypy obok innych prób przeszły i tę wcale nie najłatwiejszą — pracę w rękach słabych kierowców.
Wszystkie usterki wychodzące na jaw podczas prób na torze są skrzętnie rejestrowane i zgłaszane do biura konstrukcyjnego, które natychmiast opracowuje i wprowadza w razie potrzeby niezbędne lub celowe poprawki. Po ukończeniu Badan wytrzymałościowych prototypy rozbiera sie na czesci składowe, które poddaje się szczegółowej weryfikacji i specjalnym pomiarom (tzw. mikrometraż), w celu określenia stopnia zużycia i utraty wytrzymałości w ciągu próby. Jednocześnie inne prototypy odbywają podobne jazdy próbne na drogach publicznych,
Pojazdy te prowadzą zaufani i najlepsi specjaliści wytwórni, umiejący zarówno obsługiwać skomplikowaną aparaturę pomiarowa, w jaką zaopatrzone są badane prototypy, jak i dokonywać w razie potrzeby nawet trudnych napraw przy użyciu własnego skąpego wyposażenia bez korzystania z pomocy jakichkolwiek obcych punktów warsztatowych lub osób postronnych. Tego rodzaju próby dają pogląd o zachowaniu sie badanych samochodów w różnych warunkach terenowych i klimatycznych.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)