Wałek napędzający

Komentowanie nie jest możliwe

Wałek napędzający jest zakończony kołem zębatym, o podwójnej wysokości zębów, co pozwala na zazębienie go z innym kołem zębatym. W wydrążeniu wałka jest wmontowany zestaw rolkowy z wałeczków o średnicy 6 mm i długości 36 mm, w którym ułożyskowano wał napędzany. Również na zestawie rolkowym jest ułożyskowane poczwórne koło zębate pośrednie. Bieg I uzyskuje się przez przesunięcie koła zębatego w prawo i zazębienie go z kołem zębatym ze. Bieg IV, przy którym otrzymuje się maksymalną prędkość jazdy, powstaje przez zazębienie wewnętrznego wieńca zębatego koła z wieńcem zębatym koła. Do włączania mechanizmu jazdy podczas pracy (podjazd roboczy) służy sprzęgło tarczowe połączone systemem hamulcowym z pedałem nożnym, obsługiwanym przez operatora. W normalnym położeniu sprzęgło jest wyłączone, dopiero naciśnięcie pedału powoduje włączenie sprzęgła. Zmianę kierunku jazdy otrzymuje się przez przesunięcie dźwignią koła zębatego, które zazębia się z kołem zębatym zło osadzonym na wale napędzanym albo z kołem zębatym  osadzonym na wale pośrednim (równoległym do wałka napędzanego) przekładni biegu. Koło zębate 0 podwójnej szerokości wieńca znajduje się w stałym zazębieniu z kołem zebatym. Przekazanie napędu przez koło zębate powoduje jazdę w odwrotnym kierunku. Z przekładni biegu moment obrotowy przekazuje się za pośrednictwem przekładni łańcuchowej na mechanizm jazdy. Mechanizm jazdy składa się z wału hamulcowego, dwóch kół jezdnych, przekładni zębatych, tarcz hamulcowych i koła łańcuchowego. Koła jezdne bezobręczowe są osadzone na łożyskach baryłkowych wtłoczonych na osie, połączone poprzecznicami z ramami głównymi podbijarki. Wał hamulcowy jest usytuowany w łożyskach baryłkowych, których obudowa jest połączona z ramą główną tworząc jednocześnie obudowę przekładni zębatej 3 0 wewnętrznym zazębieniu. [więcej w: bagażniki rowerowe, serwis mitsubishi warszawa, auto holowanie ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zespoły podbijające

Komentowanie nie jest możliwe

Zespoły podbijające są podstawowymi elementami roboczymi podbijarki, przeznaczonymi do zagęszczania podsypki pod podkładami. Konstrukcja układu napędowego zespołów podbijających umożliwia niezależną pracę poszczególnych zespołów. Każdy zespół podbijający jest podwieszony w położeniu transportowym na haku, osadzonym na sworzniu górnej części ramy głównej. Opuszczając zespoły w położenie robocze należy najpierw nieznacznie je unieść w celu odblokowania haków, a następnie siłownikami pneumatycznymi opuszczać do zetknięcia się z ogranicznikami. Napęd zespołów podbijających odbywa się za pośrednictwem poziomego wału napędowego i mechanizmu łańcuchowego. Poziomy wał napędowy jest usytuowany w łożyskach baryłkowych, wmontowanych w obudowy przytwierdzone do ram głównych wraz z podstawami mechanizmów łańcuchowych. Położenie poziomego wału napędowego i mechanizmów łańcuchowych może być regulowane śrubami. Na wale są wpustowo osadzone trzy koła łańcuchowe i dwa koła zamachowe, gromadzące energię mechaniczną W celu uzyskania bardziej płynnego rozruchu i hamowania zespołów. Mechanizm łańcuchowy składa się z dwóch członów połączonych wałkiem, na którym są osadzone koła mimośrodowe do naciągania łańcuchów i koła łańcuchowe. Dolny człon jest połączony opaską, ślizgowo osadzoną
W skład każdego zespołu podbijającego wchodzą: — ruchomy kadłub; — mechanizm mimośrodowy; — mechanizm zwierania i rozwierania łap; – mechanizm sterowania zespołem podbijającym. Na ruchomym kadłubie jest osadzony zespół podbijający. Wewnątrz skrzyni kadłuba znajdują się wały: przekładni pierwszej, mimośrodowy, sprzęgłowy, ślimakowy i koła pośredniego. Z zewnątrz kadłuba są zmontowane elementy mechanizmu mimośrodowego, zwierania i rozwierania łap oraz dźwignia mechanizmu sterowania. Na wale przekładni pierwszej jest ślizgowo osadzony zaczep połączony sworzniem z wahaczem dźwigni podnoszenia lub opuszczania zespołu oraz elementy układu napędowego zespołu podbijającego: napędzające koło łańcuchowe i koło zębate, przekazujące napęd na koło zębate mechanizmu mimośrodowego i koła zębate wału sprzęgłowego. [przypisy: bidony rowerowe, hydraulika przemysłowa, serwis mitsubishi warszawa ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)