lampy przegubowe

Komentowanie nie jest możliwe

Niektóre leżanki sa wyposażone w lampy przegubowe (napięcie 24 V) oraz pojemniki na narzędzia. Powierzchnia nośna leżanki, na której spoczywa pracujący pod samochodem, wykonana jest zwykle z grubego płótna, pasów parcianych, plecionki z tworzyw sztucznych itp. Stół monterski jest to drewniany lub metalowy stół jedno lub dwustanowiskowy (tzn. dla jednego lub dwu pracowników) wyposażony w imadła, szuflady itp. Powierzchnie stołów obite są blacha aluminiową lub płytami z tworzyw sztucznych. Wspólna cecha stołów monterskich jest duży ciężar podstawy w celu zapewnienia ich stabilności. Ostatnio rozpowszechniają się stoły o lekkiej metalowej konstrukcji, mocowane do ścian czy podłogi. Urządzenia transportu wewnętrznego są to urządzenia dźwigowe przystosowane do wybudowania i zabudowywania kompletnych zespołów oraz do ich transportu wewnątrz zakładu. Jako wyposażenie pomocnicze stosuje sie rozmaite urządzenia chwytne, podstawki itp. żuraw stosowany jest głównie do wybudowania i zabudowania silnika na pojeździe. Żuraw ma zwykle konstrukcję całkowicie metalową, napęd ręczny przez układ mechaniczny lub hydrauliczny oraz przeważnie nastawny wysięgnik. Kółka jezdne podstawy Są tak rozsławione, aby nawet w razie maksymalnego wysięgu z pełnym obciążeniem żuraw był stateczny. Udźwig żurawia przewoźnego zwykle wynosi około I tony. Dzięki samonastawnym tylnym kółkom jezdnym obciążony żuraw może być z łatwością dosunięty. Stały Żuraw warsztatowy do pojazdu, Mechanizm unoszenia jest zabezpieczony przed samoczynnym opadaniem uniesionego zespołu. Stale żurawie warsztatowe znajdują zastosowanie głównie w dużych zakładach naprawczych. Wciągnik służy do unoszenia oraz transportu całych pojazdów lub kompletnych zespołów w trakcie ich zabudowywania lub wybudowania. Wciągniki mają zwykle napęd ręczny za pośrednictwem układu mechanicznego, udźwig 1…5 ton, konstrukcję całkowicie metalową. Ze względu na zadania stosuje się wciągniki przesuwne bramowe (najczęściej jako wyposażenie przesuwne jednoszynowe (rys. 99-17). [podobne: kurs prawa jazdy, przekładnia zębata, serwis samochodów ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Napęd poszczególnych mechanizmów

Komentowanie nie jest możliwe

Napęd poszczególnych mechanizmów odbywa się za pośrednictwem nastepujących łańcuchów kinematycznych: 1) napęd mechanizmu jazdy — silnik spalinowy, sprzęgło główne, wał małej skrzynki biegów, przekładnia łańcuchowa z naprężaczem łańcucha , duża skrzynka biegów, sprzęgło tarczowe, przekładnia biegu (rewers), przekładnia łańcuchowa, wał hamulcowy, przekładnia zębata; 2) napęd zespołów podbijających — mała skrzynka biegów, trójrzędowa przekładnia łańcuchowa włączana sprzęgłem kłowym, poziomy wał napędu, przekładnie łańcuchowe mechanizmu łańcuchowego, kadłub ruchomy zespołu podbijającego 1 (mechanizm mimośrodowy, mechanizm zwierania i rozwierania łap podbijających); 3) napęd sprężarki — mała skrzynka biegów, wieloklinowa przekładnia pasowa włączana sprzęgłem kłowym, sprężarka. Podnoszenie lub opuszczanie zespołów podbijających odbywa się przez zasilanie siłowników pneumatycznych powietrzem sprężonym, dostarczanym do zbiornika wyrównawczego przez sprężarkę tłokową. Podwozie, nadwozie i mechanizm jazdy Podwozie podbijarki jest sztywną konstrukcją spawaną, składającą się z dwóch równoległych ram głównych, połączonych poprzecznicami przednią i tylną oraz wiązarem ram głównych. W poprzecznicy tylnej znajduje się zbiornik paliwa o pojemności 10 1 i zbiornik oleju o pojemności 30 1, W poprzecznicy przedniej jest miejsce na części zamienne- i narzędzia potrzebne do konserwacji i napraw bieżących. Przednia część podwozia jest amortyzowana sprężynami śrubowymi i opiera się na osiach przednich kół tocznych. Każde koło jest osadzone na dwóch łożyskach baryłkowych i jest zawieszone na wahaczach przegubowo połączonych z ramą. Pozwala to na stałe opieranie sie kół o szyny, mimo ewentualnego podniesienia się maszyny, co może zdarzyć się przy podbijaniu zbitej podsypki. W środkowej, rozwidlonej części ram głównych są wbudowane zespoły podbijające, przesuwające się wzdłuż pionowych prowadnic i wałów. Do ramy jest przegubowo przytwierdzona dźwignia przeznaczona do podnoszenia lub opuszczania zespołu podbijającego. Dźwignia jest przesuwana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego. [przypisy: Przewóz Osób, serwis samochodów, podesty ruchome ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)