Dzwignice linowe

Komentowanie nie jest możliwe

Dźwignice linowe. Dźwignice linowe stosuje się w terenach falistych i górzystych kiedy dostarczanie materiałów innym środkiem transportowym jest utrudnione lub niemożliwe. Dźwignice linowe mają zastosowanie przy budowie mostów, wiaduktów, przegród dolin oraz przy eksploatacji kamieniołomów, w których złoża zalegają poniżej poziomu terenu. Dźwignice linowe tym różnią się od kolejki linowej napowietrznej, że mają jedno przęsło, po którym posuwa się jeden wózek nośny. Głównymi częściami każdej dźwignicy linowej, są dwie wieże czołowa i końcowa, ustawione na dwóch przeciwległych brzegach przeszkody. Między wieżami jest napięta lina nośna, po której porusza się wózek nośny z zawieszonym na nim urządzeniem podnoszącym. Wózek nośny jest uruchamiany za pomocą liny ciągnącej, przyczepionej końcami do przodu i tyłu wózka. Lina ta przechodzi przez krążki odchylające i zwrotne na wieżach i nawija się na bęben kołowrotu znajduj ący się obok wieży czołowej. Ładunki podnosi się za pomocą liny podnoszącej nawijającej się na bęben drugiego kołowrotu i przechodzącej przez krążki odchylające na wieży czołowej, krążki wózka nośnego oraz krążki urządzenia podnoszącego; lina przeważnie jest zaczepiona drugim końcem do wieży końcowej. Ładunki przewozi się w ten sposób, że najpierw przyczepia się je do haka wielokrążka, a następnie podnosi się w górę na żądaną wysokość za pomocą liny podnoszącej i kołowrotu. Wózek wraz z zawieszonym na nim ładunkiem przetacza się za pomocą kołowrotu po linie nośnej przeważnie w kierunku wieży czołowej. Linę podnoszącą i ciągnącą napręża się tylko za pomocą kołowrotów, przy znacznych więc odległościach wież liny te mają nieraz bardzo duży zwis. W celu zmniejszenia zwisu są one na całej rozpiętości między wieżami podtrzymywane za pomocą specjalnie urządzonych podtrzymywaczy umieszczonych na linie nośne j. Wszystkimi ruchami dźwigni linowych steruje operator ze specjalnego stanowiska. Odległość wież dźwignic linowych wynosi najczęściej 100 -7- 500 m, a wyjątkowo przekracza 1000 m. [patrz też: serwis volkswagen warszawa, motoryzacja samochody, serwis Skoda ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 30th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Trasy międzynarodowych imprez samochodowych – c.d.1

Komentowanie nie jest możliwe

ITALIA — Pescara; nad brzegiem Adriatyku w Pescara; trasa uliczna zamknięta, o długości 25,49 km; w roku 1957 Moss na VANWALL osiągnął szybkość 156 km/godz.

ITALIA — Sycylia-Giro (Palermo); pełła dróg publicznych na trasie Palermo-Trapani-Agrigento-Siracusa-Messina-Palermo; długość tras I (180 km; w roku 1956 Collins uzyskał na FERRARI szybkość 180 km/godz. [więcej w: mercedes serwis warszawa, volvo xc60, serwis Skoda ]

NIEMCY — Avus (Berlin); w zachodniej części przedmieść Berlina, przy autostradzie do Berliner Ring; teren plaski, wzniesienie w północnej części; nawierzchnia betonowa, długość trasy 8,3 km — dawna trasa doświadczalna 19,286 km; w roku 1954 Fangio na MERCEDES-BENZ osiągnął szybkość 224,8 km/godz. NIEMCY Hockenheimring (Mannheim); płaska pętla drogi o asfaltowej nawierzchni, przeważnie przez las; długość trasy 7,725 km; w 1955 roku von Frankenberg na PORSCHE uzyskał prędkość 179 km/godz;

NIEMCY — Niirburgring (Adenau/Eifel) ; trasa górska, największe wzniesienie 170/0; 172 zakręty, nawierzchnia z kostki bazaltowej, długość trasy 22,810 km; usytuowany 27 km od Bonn ; w 1958 roku MOSS na VAN WALL osiągnął szybkość 149,5 km/godz.

NIEMCY — Solitude;   SOI/WĐE-SLT6ART obok ; używany przez wytwórnię MERCEDES-BENZ jako tor fabryczny; kolista trasa o licznyeh zakrętach, pagórkowata, największe wzniesienie 150; długość trasy 11,453 km; w 1956 roku Herrmann uzyskał na PORSCHE szybkość 150,2 km/godz;

WIELKA BRYTANIA — Aintree; w odległości 8 km od centrum Liverpool ; trasa zamknięta o długości 4,840 km ; najdłuższy prosty odcinek 820 m; w 1050 roku Moss na COOPER-BRM uzyskał szybkość 146 km/godz.

WIELKA BRYTANIA — Silverstone; lot- A SILVERSTONE-STER nisko pomiędzy Buckingham, Brackley i Towcester; trasa płaska o pięciu ostrych zakrętach ; długość trasy 4,649 km; w roku 1958 Collins na FERRARI uzyskał szybkość 169,5 km/godz.

HOLANDIA — Zandvoort; w pobliżu miasta Haarlem; plaska trasa czworokątna o nawierzchni piaszczystej ;długość trasy 4,193 km; w roku 1950 Moss uzyskał na COOPER szybkość 156 km/godz.

MEKSYK — Carrera Panamericana; otwarta trasa wyścigu po drogach publicznych Tuxtla-Mexico-Ciudad-Juarez (granica USA) ; wzniesienia na trasie od 300. – 3300 m; długość trasy 3070 km; w 1954 roku Maglioli uzyskał na FERRARI szybkość 173,6 km/godz.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 16th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)