Dzwignice linowe

Komentowanie nie jest możliwe

Dźwignice linowe. Dźwignice linowe stosuje się w terenach falistych i górzystych kiedy dostarczanie materiałów innym środkiem transportowym jest utrudnione lub niemożliwe. Dźwignice linowe mają zastosowanie przy budowie mostów, wiaduktów, przegród dolin oraz przy eksploatacji kamieniołomów, w których złoża zalegają poniżej poziomu terenu. Dźwignice linowe tym różnią się od kolejki linowej napowietrznej, że mają jedno przęsło, po którym posuwa się jeden wózek nośny. Głównymi częściami każdej dźwignicy linowej, są dwie wieże czołowa i końcowa, ustawione na dwóch przeciwległych brzegach przeszkody. Między wieżami jest napięta lina nośna, po której porusza się wózek nośny z zawieszonym na nim urządzeniem podnoszącym. Wózek nośny jest uruchamiany za pomocą liny ciągnącej, przyczepionej końcami do przodu i tyłu wózka. Lina ta przechodzi przez krążki odchylające i zwrotne na wieżach i nawija się na bęben kołowrotu znajduj ący się obok wieży czołowej. Ładunki podnosi się za pomocą liny podnoszącej nawijającej się na bęben drugiego kołowrotu i przechodzącej przez krążki odchylające na wieży czołowej, krążki wózka nośnego oraz krążki urządzenia podnoszącego; lina przeważnie jest zaczepiona drugim końcem do wieży końcowej. Ładunki przewozi się w ten sposób, że najpierw przyczepia się je do haka wielokrążka, a następnie podnosi się w górę na żądaną wysokość za pomocą liny podnoszącej i kołowrotu. Wózek wraz z zawieszonym na nim ładunkiem przetacza się za pomocą kołowrotu po linie nośnej przeważnie w kierunku wieży czołowej. Linę podnoszącą i ciągnącą napręża się tylko za pomocą kołowrotów, przy znacznych więc odległościach wież liny te mają nieraz bardzo duży zwis. W celu zmniejszenia zwisu są one na całej rozpiętości między wieżami podtrzymywane za pomocą specjalnie urządzonych podtrzymywaczy umieszczonych na linie nośne j. Wszystkimi ruchami dźwigni linowych steruje operator ze specjalnego stanowiska. Odległość wież dźwignic linowych wynosi najczęściej 100 -7- 500 m, a wyjątkowo przekracza 1000 m. [patrz też: serwis volkswagen warszawa, motoryzacja samochody, serwis Skoda ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 30th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne. W kolejkach naziemnych do trakcji mechanicznej są stosowane stałe maszyny napędowe poruszające wagony kolejki wąskotorowej za pomocą liny. W pewnych warunkach terenowych zamiast maszyn napędowych może być wykorzystana siła ciężkości zjeżdżających w dół załadowanych wagoników, która wystarcza do wyciągania w górę pustych wagonów. Kolejki linowe naziemne są stosowane wówczas, gdy przy niewielkiej odległości punktów załadunkowych lub wyładunkowych ruch ma charakter ciągły. Bezpośrednio przy budowie dróg czy też na placach materiałowych, które zawsze mają charakter tymczasowy, kolejki linowe naziemne nie są stosowane. Mogą one jednak mieć zastosowanie i to z dobrymi wynikami w przy trasowych kopalniach materiałów drogowych, a przede wszystkim w tego rodzaju zakładach o charakterze przemysłowym. Kolejki linowe naziemne można podzielić w sposób następujący: 1) w zależności od ilości torów: a) jednotorowe, b) d wutorowe, c) trzyszynowe (wyjątkowo) 2) w zależności od położenia niwelety toru kolejki a) w poziomie lub w nieznacznym spadku b) w znacznym spadku 3) w zależności od charakteru ruchu: a) o ruchu ciągłym przy zamkniętym obiegu napędu, b) o ruchu wahadłowym [patrz też: serwis volkswagen warszawa, volvo xc60, renault twingo promocje ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 26th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)