Okres międzywojenny

Komentowanie nie jest możliwe

Pierwsze próby produkcji części zamiennych i naprawy samochodów podjęły na szerszą skale Centralne Warsztaty Samochodowe (CXVS) w 1921 r., włączone później do Państwowych Zakładów Inżynierii (PZl.), Jednocześnie biuro konstrukcyjne CWS opracowało wiele własnych projektów i prototypów, niestety bez widoków przystąpienia do ich seryjnej produkcji.

Pierwszy polski pojazd samochodowy zaprojektował inż. T. Tański. Był to samochód osobowy (typ T-l), którego prototyp został zbudowany w 1926 r. Samochód ten ważył 1150 kG, miał czterosuwowy, czterocylindrowy silnik o mocy 61 KM. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Luty 26th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Bezpieczeństwo jazdy

Komentowanie nie jest możliwe

Narzuca to dwa dodatkowe założenia :
— samochód powinien być możliwie bezpieczny dla otoczenia, a zwlaszcza nie powinien mieć wystających części i ozdób, które moglyby powodować dodatkowe obrażenia u ofiar ewentualnego wypadku drogowego,
— samochód powinien zapewniać maksimum bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.

Prace naukowo-doświadczalne w tej dziedzinie przyniosły wiele istotnych osiągnięć, z których najważniejsze to udoskonalenie pasów bezpieczeństwa oraz kształtowanie z punktu widzenia bezpieczeństwa elementów wnętrza nadwozia, jak: deska rozdzielczaą (miękkie obramowanie, brak wystających twardych rączek dźwigienek), kierownica. [usterka, osłony i inne, [podobne: Warsztat samochodowy Wrocław, słupki odgradzające, volvo xc90 ]
Przewidywany postęp techniczny. Już podczas opracowywania założeń konstruktor powinien zdawać sobie sprawę, w jakich dziedzinach konstrukcji i technologii oraz w jakim zakresie postęp techniczny przynieść zmiany w ciągu najbliższych kilku lub kilkunastu lat.

Przygotowanie dokumentacji
Projekt Wstępny. Po ostatecznym ustaleniu założeń i zatwierdzeniu przez dyrekcję fabryki, rozpoczyna się wlaściwa praca twórcza – po analizie następuje synteza. Poszczególne działy biura konstrukcyjnego przystępują do rozwiązania zadania sformułowanego w założeniach. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Luty 21st 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Estetyka wyglądu

Komentowanie nie jest możliwe

Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Luty 21st 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Wygoda jazdy

Komentowanie nie jest możliwe

Pojecie komfortu jest trudniejsze do ujęcia cyframi niż pojecie łatwości prowadzenia. Poglądy użytkowników są mocno subiektywne i podlegają ciągłej ewolucji. O wygodzie jazdy decyduje zwykle:
— łatwość dostępu do wszystkich siedzeń ; ważna zwłaszcza dla osób starszych ; najłatwiej zapewnia sie przez zaprojektowanie nadwozia jako czterodrzwiowego; rozwiązanie takie przyjmuje sie coraz powszechniej mimo nieco wyższego kosztu i bardziej złożonej technologii w porównaniu z nadwoziem dwudrzwiowym,
— przestronność wnętrza zapewnia się przez odpowiedni dobór charakterystycznych wymiarów ; powiększanie ich ogranicza jednak konieczność kompromisu między wygodą pasażerów i kierowcy a ciężarem wozu, jego opływowością itp. ; istotne znaczenie ma również pojemność bagażnika, zwłaszcza gdy chodzi o pojazdy turystyczne, miękkość zawieszenia, jeden z najważniejszych warunków komfortu jazdy, jest dziś zagadnieniem całkowicie opanowanym konstrukcyjnie ; praktyczne realizowanie wymaganej miękkości zawieszenia nie nastręcza trudności. Inne czynniki decydujące o wygodzie jazdy, jak miękkość siedzeń, przewietrzanie lub klimatyzacja wnętrza, ochrona przed nasłonecznieniem itp. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Luty 21st 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)