Przyrządy montażowe – przeznaczenie

Komentowanie nie jest możliwe

Przyrządy montażowe przeznaczone są do prawidłowego utrzymywania części łączonych złożeń. Najczęściej spotyka się: — uchwyty do mocowania okładzin na szczękach hamulców podczas nitowania i wiercenia otworów w okładzinach, — uchwyty do cylinderków hamulcowych zabezpieczające wypadnięciem tłoczków po zdemontowaniu szczęk, — urządzenia do składania resorów piórowych umożliwiające łatwe zakładanie śrub i opasek po uprzednim ściśnięciu kompletu piór w uchwycie; ostatnio rozpowszechniają sie specjalne urządzenia pneumatyczne do składania resorów. Wyposażenie do obróbki plastycznej są to rozmaite urządzenia i przyrządy do kształtowania części i ich elementów w trakcie naprawy lub przygotowania do składania. Do najbardziej rozpowszechnionych należą: — prasy mechaniczne lub hydrauliczne; do różnych zadań używane są rozmaite rodzaje pras uniwersalnych oraz specjalnych, od malych (stołowych) do stosunkowo dużych (naciski do 30 ton), — urządzenie do zawijania uch piór resorów; po ułożeniu nagrzanego pióra na łożu przyrządu, ustawieniu docisków pionowego i poziomego oraz wstawieniu wymiennego sworznia o odpowiedniej średnicy urządzenie umożliwia łatwe ukształtowanie ucha, przez przekręcanie ruchomego ramienia, — przyrząd do cięcia i ksztaltowania kołnierzy metalowych przewodów niskociśnieniowych, używany w trakcie składania instalacji (np. paliwowej, hamulcowej itp.) ma osadzony w korpusie nóż krążkowy, do którego dociska się ciętą rurkę za pomocą przesuwnej pryzmy ; przyrząd wyposażony jest zwykle w stalowy kształtownik do załamywania ostrych krawędzi przewodów, — przyrząd do ksztaltowania kołnierzy przewodów niskociśnieniowych składa się z masywnego korpusu z gniazdami na kształtowane kołnierze oraz z trzpieni kształtujących; po osadzeniu przewodu w korpusie, trzpień wprowadzony w otwór wewnętrzny przewodu kształtuje kołnierz; trzpień dociska się ręcznie przy użyciu śruby naciskowej lub uderza się w niego młotkiem, — przyrząd do kształtowania końcówek metalowych przewodów wysokociśnieniowych jest to specjalna prasa śrubowa wyposażona w komplet wymiennych matryc umożliwiających walcowanie na zimno stożkowych końcówek przewodów wysokiego ciśnienia. [hasła pokrewne: autoholowanie, szyby samochodowe, auto holowanie ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podbijarka typu PD-90

Komentowanie nie jest możliwe

Podbijarka typu PD-90 jest maszyną o cyklicznym działaniu; oznacza to, że wszystkie operacje związane z podbiciem jednego pod- kładu oraz przemieszczeniem maszyny od podbitego podkładu do następnego powtarzają się w takiej samej kolejności. Podbijarka drogowa typu PD—90 składa Się z następujących zespołów: 1) podwozia; 2) nadwozia; 3) silnika spalinowego; 4) układu napędowego jazdy; 5) mechanizmu jazdy; 6) układu hamulcowego; 7) układu napędowego zespołów podbijających; 8) zespołów podbijających; 9) układu pneumatycznego albo hydraulicznego; 10) wyrzutnicy podbijarki. Zasadniczymi elementami roboczymi podbijarki są zespoły podbijające i mechanizm jazdy. Maszyna jest sterowana mechanicznie ze stanowiska jazdy znajdującego się w tylnej części podbijarki i stanowiska pracy wbudowanego w środkowej części, między zespołami podbijającymi. Podbijarka typu PD-90 nie ma urządzeń sprzęgowo-cięgłowych. Na dalsze odległości musi być transportowana na platformie kolejowej, a na  bliższe odległości może być przemieszczana o własnym napędzie. Przejazd maszyny musi być bardzo ostrożny, zwłaszcza po drogach rozjazdowych, ze względu na małą średnice kół jezdnych, ich niezależne połączenie z ramą podwozia oraz brak amortyzacji kół napędowych. Kinematyka układu jazdy i napędu zespołów podbijających Zespoły podbijające, mechanizm jazdy i sprężarkę napędzają przekładnie cięgnowe łańcuchowe i pasowe oraz przekładnie zębate. Źródłem energii napędowej jest silnik spalinowy, połączony samochodowym sprzęgłem tarczowym z wałem małej skrzynki biegów, która spełnia funkcję przekładni rozdzielczej. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, teflon uszczelki, szyby samochodowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)