Wielkość rozwarcia łap podbijających

Komentowanie nie jest możliwe

Wielkość rozwarcia łap podbijających można regulować przez ustawia nie zderzaków na zębatce przytwierdzonej do zespołu, od wewnętrznej strony podbijarki. Zderzaki zapewniają również ochronę tulei wsporników wału ślimacznicy przed uderzeniami prowadnic śrubowych dźwigni łapowych. Układ pneumatyczny Układ pneumatyczny podbijarki zapewnia podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających. W skład układu wchodzą: — sprężarka dwustopniowa; — zbiornik obliczony na ciśnienie 1,2 MN/m2 (12 at); — regulator powietrzny rozdzielający sprężone powietrze; — dwa siłowniki podnoszenia i opuszczania, zasilane za pośrednictwem regulatora; — sygnał dźwiękowy (gwizdawka); — przewody instalacji pneumatycznej wraz z manometrami, zaworem bezpieczeństwa, regulatorem ciśnienia itp. Podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających jest wymuszone dzięki zastosowaniu siłowników pneumatycznych o dwustronnym działaniu, zasilanych sprężonym powietrzem o ciśnieniu 0,6 do 0,8 MN/m2 (6 do 8 at). Opuszczanie zespołów następuje po naciśnięciu lewego pedału nożnego, a podnoszenie — po naciśnięciu prawego pedału nożnego, znajdujących sie przy „stanowisku pracy”. Układ hamulcowy Układ hamulcowy składa się z dwóch niezależnych hamulców taśmowych, działających na koła hamulcowe zestawu napędowego. Sterowanie układu hamulcowego ze stanowiska pracy polega na odpowiednim wyciskaniu pedału nożnego. Dzięki połączeniu dźwigni hamulca nożnego z dźwignią sprzęgła uzyskuje się włączenie napędu na mechanizm jazdy po naciśnięciu pedału. Zwalniając pedał powoduje się zaciśnięcie taśm hamulcowych, wyłączenie sprzęgła dużej skrzynki biegów i zahamowanie maszyny. Ze stanowiska jazdy obsługuje się hamulec ręczny i hamulec nożny jazdy transportowej, Regulacja hamulca polega na skracaniu lub wydłużaniu taśmy hamulcowej przez odkręcanie bądź dokręcanie odpowiednich Śrub regulacyjnych. Wyrzutnica Podbijarka typu PD-90 jest zasadniczo wykorzystywana podczas kilkugodzinnych zamknięć toru, co najmniej 4 godziny. Wyposażenie maszyny w wyrzutnice (obecnie nie stosowane) umożliwiało jej stosowanie do robót torowych nawet przy znacznie krótszych okresach zamknięcia. Wyrzutnica bowiem umożliwia zepchnięcie maszyny z toru i postawienie jej na zabezpieczonym torze pomocniczym, zmontowanym na poboczu toru. [więcej w: szamba ekologiczne, tachodrive, teflon uszczelki ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zrywność

Komentowanie nie jest możliwe

Właśnie ze względu na zrywność konstruktor woli oczywiście wybrać górną granicę pojemności skokowej silnika dopuszczona przez dyrekcje, ponieważ zapewnia mu ona uzyskanie możliwie dużego momentu obrotowego w zakresie niskich prędkości biegu silnika, a ponadto dąży do utrzymania możliwie małego ciężaru całkowitego pojazdu. Dużą szybkość jazdy kosztem małej mocy silnika uzyskać można ograniczając do minimum opór aerodynamiczny samochodu. Konstruktor ogranicza jednocześnie maksymalną prędkość biegu silnika (zwykle do około 5000 Obr/min), aby nie komplikować nadmiernie budowy, zapewnić dostateczną trwałość (przebieg międzynaprawczy co najmniej 100 000 km) i cichobieżność silnika.
Istotne zalety samochodu, gdy chodzi o łatwe i bezpieczne prowadzenie, to utrzymywanie przez pojazd kierunku ruchu po prostej i na krzywiźnie, precyzyjne zakręcanie i progresywne hamowanie. Dobre trzymanie Się drogi przez samochód zależy od wielu czynników, jak: rozkład obciążeń poszczególnych kół, położenie środka ciężkości, stosunek rozstawu osi do rozstawu kół i inne. Jednym z najważniejszych czynników jest sposób napędu, przy czym napęd przedni jest dziś znowu przez niektórych konstruktorów uważany za korzystniejszy niż tylny, choć może nie w tym stopniu, co przed dwudziestu laty. Dobre trzymanie się drogi należy do tych cech samochodu, które trzeba mu zapewnić od samego początku, ponieważ żadne późniejsze przeróbki nie przyniosą już zdecydowanej poprawy. [patrz też: beton dekoracyjny, serwis jeep warszawa, tachodrive ]
Dobór mechanizmu kierowniczego też zmusza konstruktora do kompromisu. Łatwość przekręcania kołem kierownicy, tak cenna w garażu i na parkingu, nie może być jednak osiągnięta kosztem zmniejszenia precyzji sterowania, ani leż kosztem zbytniej czułości układu, niebezpiecznej w zakresie dużych szybkości jazdy. Hamulce decydują o bezpieczeństwie jazdy i tutaj konstruktor nie powinien iść na jakiekolwiek kom pro misy. Skutecznie działające hamulce Są wysoko cenione przez kierowców, ponieważ pozwalają na szybką jazdę z poczuciem pewności i bezpieczeństwa. Ze względu na duże różnice w przyczepności ogumienia kół do nawierzchni jezdni, kierowca powinien mieć możność łatwego regulowania chwilowej skuteczności hamowania w rozległym zakresie. co pozwala na uniknięcie zarzucenia nawet na bardzo śliskiej nawierzchni.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)