Wielkość rozwarcia łap podbijających

Komentowanie nie jest możliwe

Wielkość rozwarcia łap podbijających można regulować przez ustawia nie zderzaków na zębatce przytwierdzonej do zespołu, od wewnętrznej strony podbijarki. Zderzaki zapewniają również ochronę tulei wsporników wału ślimacznicy przed uderzeniami prowadnic śrubowych dźwigni łapowych. Układ pneumatyczny Układ pneumatyczny podbijarki zapewnia podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających. W skład układu wchodzą: — sprężarka dwustopniowa; — zbiornik obliczony na ciśnienie 1,2 MN/m2 (12 at); — regulator powietrzny rozdzielający sprężone powietrze; — dwa siłowniki podnoszenia i opuszczania, zasilane za pośrednictwem regulatora; — sygnał dźwiękowy (gwizdawka); — przewody instalacji pneumatycznej wraz z manometrami, zaworem bezpieczeństwa, regulatorem ciśnienia itp. Podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających jest wymuszone dzięki zastosowaniu siłowników pneumatycznych o dwustronnym działaniu, zasilanych sprężonym powietrzem o ciśnieniu 0,6 do 0,8 MN/m2 (6 do 8 at). Opuszczanie zespołów następuje po naciśnięciu lewego pedału nożnego, a podnoszenie — po naciśnięciu prawego pedału nożnego, znajdujących sie przy „stanowisku pracy”. Układ hamulcowy Układ hamulcowy składa się z dwóch niezależnych hamulców taśmowych, działających na koła hamulcowe zestawu napędowego. Sterowanie układu hamulcowego ze stanowiska pracy polega na odpowiednim wyciskaniu pedału nożnego. Dzięki połączeniu dźwigni hamulca nożnego z dźwignią sprzęgła uzyskuje się włączenie napędu na mechanizm jazdy po naciśnięciu pedału. Zwalniając pedał powoduje się zaciśnięcie taśm hamulcowych, wyłączenie sprzęgła dużej skrzynki biegów i zahamowanie maszyny. Ze stanowiska jazdy obsługuje się hamulec ręczny i hamulec nożny jazdy transportowej, Regulacja hamulca polega na skracaniu lub wydłużaniu taśmy hamulcowej przez odkręcanie bądź dokręcanie odpowiednich Śrub regulacyjnych. Wyrzutnica Podbijarka typu PD-90 jest zasadniczo wykorzystywana podczas kilkugodzinnych zamknięć toru, co najmniej 4 godziny. Wyposażenie maszyny w wyrzutnice (obecnie nie stosowane) umożliwiało jej stosowanie do robót torowych nawet przy znacznie krótszych okresach zamknięcia. Wyrzutnica bowiem umożliwia zepchnięcie maszyny z toru i postawienie jej na zabezpieczonym torze pomocniczym, zmontowanym na poboczu toru. [więcej w: szamba ekologiczne, tachodrive, teflon uszczelki ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podbijarka typu PD-90

Komentowanie nie jest możliwe

Podbijarka typu PD-90 jest maszyną o cyklicznym działaniu; oznacza to, że wszystkie operacje związane z podbiciem jednego pod- kładu oraz przemieszczeniem maszyny od podbitego podkładu do następnego powtarzają się w takiej samej kolejności. Podbijarka drogowa typu PD—90 składa Się z następujących zespołów: 1) podwozia; 2) nadwozia; 3) silnika spalinowego; 4) układu napędowego jazdy; 5) mechanizmu jazdy; 6) układu hamulcowego; 7) układu napędowego zespołów podbijających; 8) zespołów podbijających; 9) układu pneumatycznego albo hydraulicznego; 10) wyrzutnicy podbijarki. Zasadniczymi elementami roboczymi podbijarki są zespoły podbijające i mechanizm jazdy. Maszyna jest sterowana mechanicznie ze stanowiska jazdy znajdującego się w tylnej części podbijarki i stanowiska pracy wbudowanego w środkowej części, między zespołami podbijającymi. Podbijarka typu PD-90 nie ma urządzeń sprzęgowo-cięgłowych. Na dalsze odległości musi być transportowana na platformie kolejowej, a na  bliższe odległości może być przemieszczana o własnym napędzie. Przejazd maszyny musi być bardzo ostrożny, zwłaszcza po drogach rozjazdowych, ze względu na małą średnice kół jezdnych, ich niezależne połączenie z ramą podwozia oraz brak amortyzacji kół napędowych. Kinematyka układu jazdy i napędu zespołów podbijających Zespoły podbijające, mechanizm jazdy i sprężarkę napędzają przekładnie cięgnowe łańcuchowe i pasowe oraz przekładnie zębate. Źródłem energii napędowej jest silnik spalinowy, połączony samochodowym sprzęgłem tarczowym z wałem małej skrzynki biegów, która spełnia funkcję przekładni rozdzielczej. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, teflon uszczelki, szyby samochodowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)